Hienoa että joku rakentelee vielä näitäkin 
Mahtaisiko olla se pcv-pönttö letkuineen siellä imusarjan alla tukossa ja puskee siksi öljyä öljykorkin välistä ?
R:ssa tuppasi tekemään talvella samaa kun ne purkilta turbolle päin menevät letkut olivat varmaan öljynmoskaa täynnä. Olisi pitänyt purkaa ja uusia koko systeemi, mutta auto vaihtui ennen kun ehdin tekemään.
Jostain syystä en ymmärrä antaa periksi näiden suhteen

Öljyvuoto näyttäisi korjautuneen uudella öljykorkin tiivisteellä, vanha oli ihan rapea. Ei tämä mielestäni huohota juurikaan.
Vikakoodivilkutin oli mykkä, mutta löysin tallista toisen jolla sain koodeja luettua ja nollattua (Ohjeet:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0):
A1 Transmission
111
A2 Motronic 4.3?
414 Turbo boost pressure too high
232 Long term fuel mixture too weak at idle
A3 ABS
111
A7 Combined Instrument (Trip Computer)
122 Temp. sensor interval too long
121 Temp. sensor interval too short
113 Fuel gauge open circuit
B1 Electronic climate control
141 Faulty signal from driver’s side temperature selector switch
411 Blower fan seized or drawing excessive current
414 Driver’s side interior temperature sensor inlet fan seized
417 Passenger’s side interior temperature inlet fan seized
418 No control signal to blower fan power stage
B2 Cruise Control
(mykkä)
B5 SRS
111
B6 Power Seat
(mykkä)
Yllä mainittu kaikki koloset, joista naarasliitin löytyi - pari olivat mykkiä mutta eipä tässä niitä vastaavia varusteitakaan ole.
Sisäpuhallin temppuilee, välillä jää pyörimään kun auton sammuttaa virtalukosta ja kerran ei lähtenyt pyörimään - elpyi kuitenkin seuraavalla ajokerralla. Aina kun sammutan auton kuulostelen jääkö puhallin pyörimään ja tarvittaessa kiskon siltä piuhan irti (vänkärin potkumuovi puuttuu joten liitin on hyvin esillä siellä). Ajoon lähtiessä vaihtelevalla menestyksellä joko muistan laittaa piuhan takaisin tai jos unohdan niin sitten palelen

Ilmastointi ei perimätiedon mukaan toimi, mutta sitäpä testailen lisää kesemmällä.
Mihinköhän tuo "414 Turbo boost pressure too high" viittaa? Auto toimii muuten hienosti ja vetää pirteästi, mutta hyvin usein kun pyytää kaasupolkimella n. 80:n vauhdista mahdollisimman ripeää kiihdytystä sataseen, alkaa jurnuttamaan ja arpomaan kiihtyy-ei kiihdy-kiihtyy-ei kiihdy...
Tyhjäkäynti toimii ihan hienon tuntuisesti huolimatta tuosta koodista "232 Long term fuel mixture too weak at idle". Vikakoodeja lukiessani tosin huomasin, että auton ollessa sammuksissa mutta virrat päällä, pitää tyhjäkäyntimoottori surisevaa ääntä. Tuollaista "kammiovärinää" en ole muissa autoissani huomannut.
Laittaessani koodinlukijan piuhaa kuljetusasentoon meni se poikki... Joten seuraava koodinluku tapahtuu kun löydän jostain taas ehjän vilkkuvaloyksikön tai saan nykyisen ehjättyä...