RallyBaron  Samppasport

D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta

  • 20 Vastauksia
  • 6496 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« : 29.01.2020, 06:40:59 »
Mikäköhän tuossa voisi olla kun kulutus on pompannut n. 20% ja kone käy liian kuumana. Mittari ei näytä erityistä lämpöä mutta flektit jää huutamaan lähes joka reissun jälkeen ja haisee käryävälle öljylle.

Tuntuu kuin konetta kuormittaessa löisi huimasti enempi löpöä kuin olisi tarve. Tämä ihan tuota hetkellisen kulutuksen mittari seuraamalla. Tasakaasulla minimikuormituksella näyttää samoja kuin aiemmin.

Kampanjat tehty eikä mitään vikakoodeja ollut joten volvoliike kädetön. Tuntuu kuin joku anturi nyt vaan ois rikki ja antaa sinänsä järjellistä dataa mutta väärää kuitenkin. Varsinkin kun tuon ongelman suuruus tuntuu vaihtelevan joka ajokerralla.

Datan seuraaminen läppärillä mahdollista mutta mitähän seurailisi...? Tai kokeilisi seuraavaksi?

Niin, potilas V70 2014 D4 n. 210tkm. Säännöllisesti huollettu sinisellä.
V70 D4 -14

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #1 : 29.01.2020, 07:09:14 »
Hiukkaspöntön poltto jää päälle?
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6626
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #2 : 29.01.2020, 16:54:07 »
Hiukkaspöntön poltto jää päälle?

Niin, tai menee vaan liian usein päälle, koska pönttö on tukossa, eikä puhdistu polttamalla.


Kuluttaako auto öljyä?

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #3 : 29.01.2020, 20:52:32 »
Niin, tai menee vaan liian usein päälle, koska pönttö on tukossa, eikä puhdistu polttamalla.


Kuluttaako auto öljyä?

Saattaa pyytää sitä puolta litraa pitkälti kymppitonnin jälkeen, ei mielestäni holtittomasti.

Hmm... tuohon varmaan on joku bitti potto päällä pois... täytyypä katsoa löytyykö ja seurailla.

Ei kyllä siltä tunnu oireet. Tosi tukkoseltakin tuntuu kun on juomapäällä kone.
V70 D4 -14

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #4 : 29.01.2020, 21:29:11 »
Käykös nämä korotettua tyhjäkäyntiä kun poltto päällä?

Oletko ajanut pidempää matkaa vai pelkkää pätkää?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #5 : 29.01.2020, 22:15:53 »
Etuveto vai awd?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #6 : 30.01.2020, 05:59:56 »
Käykös nämä korotettua tyhjäkäyntiä kun poltto päällä?

Oletko ajanut pidempää matkaa vai pelkkää pätkää?

Tyhjäkäynti on aina tasaisen matalalaa.

Työmatka 20km suuntaansa. Kerran viikkoon tulee pidempiä siivuja. Pidemmillä reissuilla, 100km tasainen 80 vakkarilla niin jää todennäköisesti huutaan flektit päällä ja haisee kuumalle. Ei sama haju mikä tulee poltosta vaan tää tulee moottoritilasta.

Etuveto kyseessä.

Mitään vikakoodeja ei ole, tuli taas eilen tarkistettua.
V70 D4 -14

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #7 : 01.02.2020, 21:27:48 »
Tänään oli vähän aikaa kuikuilla Volvon sieluun.

207km edellisestä dpf poltosta joten ei ainakaan auton mielestä ole koko aikaa päällä.

Paine-ero dpf yli 0,42kPa tyhjäkäynnillä ja reilu 3kPa 3000rpm. Siis paikallaan huudatettuna. Mikähän lie sopivat arvot...

EGR venttiilin asento on kyllä ihan käsittämätöntä vuoristorataa, mistäs senkään järjellistä toimintaa voisi tietää.

Mikähän muuten mahtaa olla pakokaasujen normi lämpötila? Nyt oli 114 astetta tyhjäkäynilla lämpimällä koneella. Täytyy tätä kattella oikeen ajossa miten käyttäytyy...

Jäi mainitsematta että oireisiin kuuluu satunnaisia nykäisyjä, kuin löisi kerran tyhjää koko kone... eikä start stop aktivoidu enää lainkaan.

Noh, nää on tällasii seurattavia ongelmia kun ei mitään vikakoodia pukkaa.
V70 D4 -14

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #8 : 01.02.2020, 22:57:20 »
EGR rikki sekä/tai imusarjan läpät. Kannattaa kummistakin hankkiutua eroon jos aikoo auto pitää.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa allwinner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #9 : 02.02.2020, 10:51:33 »
Millä ohjelmalla noita arvoja katselit

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #10 : 02.02.2020, 19:19:56 »
EGR rikki sekä/tai imusarjan läpät. Kannattaa kummistakin hankkiutua eroon jos aikoo auto pitää.

Ei kait EGR tai läpät ole rikki jos niiden oloarvo seuraa asetusarvoa....? Se että ovatko hyödyllisiä vai haitallisia on toinen aihe.
V70 D4 -14

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #11 : 02.02.2020, 19:31:21 »
Ei kait EGR tai läpät ole rikki jos niiden oloarvo seuraa asetusarvoa....? Se että ovatko hyödyllisiä vai haitallisia on toinen aihe.

No joo totta tuokin, mutta pienikin jumitus aiheuttaa oireen, mutta ei kerkiä livedatassa näkymään. Oireet, tuo vedon pätkiminen jne vaan on tähän mennessä johtunut noista. Kokeile ajaa avaten EGR liitin. Rauhoittuuko meno? Testeri kun on niin saat vikavalon poistettua testin jälkeen. Mitä näyttää DPF paine-ero sammuksissa?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #12 : 02.02.2020, 20:50:46 »
No joo totta tuokin, mutta pienikin jumitus aiheuttaa oireen, mutta ei kerkiä livedatassa näkymään. Oireet, tuo vedon pätkiminen jne vaan on tähän mennessä johtunut noista. Kokeile ajaa avaten EGR liitin. Rauhoittuuko meno? Testeri kun on niin saat vikavalon poistettua testin jälkeen. Mitä näyttää DPF paine-ero sammuksissa?

DPF paine-ero sammuksissa 0kPa, jotenkin tuota odotinkin.

EGR johto irti ei lyhyellä lenkillä huomannut suuria eroja. Äkkiseltään näytti että pakokaasujen lämpötila olisi laskenut. Mutta täytyy ajaa tarkemmin vertailtava ajo.

Tuo nykiminen on luokkaa kerran/50km tapahtuva muljahdus, ihan kuin kone löisi tyhjää  :)

Eikö EGR irroitus sytytä mitään vikavaloja kojelautaan..? Aattelin ajella irti hetken ja kattella vaikutuksia.
V70 D4 -14

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2242
  • Tampere - Pori
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #13 : 02.02.2020, 23:13:51 »

Eikö EGR irroitus sytytä mitään vikavaloja kojelautaan..? Aattelin ajella irti hetken ja kattella vaikutuksia.

Liitin auki ja 4 käynnistystä saa vikavalon syttymään, mutta tehoja se ei silti rajoita eli voi testata niin kauan kuin haluaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: D4 käy kuumana ja kuluttaa polttoainetta
« Vastaus #14 : 09.02.2020, 07:05:34 »
Pari päivää egr liitin auki ja taisi venttiili asettua kiinni asentoonsa  :) Kulutus ja lämmöt järkevät vakiolla ja optimoidulla. Ja pysyy myös järjellisinä optimoidulla vaikka egr liitin kiinni. Seurataan nyt vielä hetki kuitenkin  :D

Nämä viimeisimmät Volvon tekemät päivitykset vaan genegoi sen ecm/pcm checksum failuren joka ei lisää luottamusta Volvon koodaustaitoihin  ??? Kosmeettinen juttu mutta silti.
V70 D4 -14

 

Elekma  Autoracing