Futurez  Proturbo

V 70R -98 viritys kyssäreitä

  • 21 Vastauksia
  • 2100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dexa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70R -98 viritys kyssäreitä
« Vastaus #15 : 04.03.2020, 19:52:48 »
kiitos, pitääpä lukea ja sisäistää nämä jutut!   :)
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70R -98 viritys kyssäreitä
« Vastaus #16 : 04.03.2020, 22:26:09 »
Eihän nuo nokat ole niin kalliit hiotuttakkaan, saapahan sitten sellaiset, jotka on tarpeeksi jyrkät ja turbokoneeseen suunnitellut.

Varmaan joku hioja nuo 3-400€ hioisi.

Poissa dexa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70R -98 viritys kyssäreitä
« Vastaus #17 : 05.03.2020, 19:03:43 »
Sitä olen ja miettinyt yhtenä vaihtoehtona, pitäis vaan tietää mitä haluaa...  ;)
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2501
  • "Noku mä haluan"
Vs: V 70R -98 viritys kyssäreitä
« Vastaus #18 : 10.03.2020, 07:18:06 »
Eihän nuo nokat ole niin kalliit hiotuttakkaan, saapahan sitten sellaiset, jotka on tarpeeksi jyrkät ja turbokoneeseen suunnitellut.

Varmaan joku hioja nuo 3-400€ hioisi.

En näe järkeväksi alkaa hiotuttamaan nokkia, kun näitä budjettinokkia saa 1/4 hinnalla tuosta. Mutta jos tarve ajaa ohitse, niin...
Persian Helmi, aka. Väinö  ,  Volvo 855 AWD vm. -97 || 2.5T "P*ske"  ,   V70 AWD Summum
Vectra B Sport 2.0l 136hv/188Nm -00, Corsa D 1.3Cdti 98hv/206Nm -09, Volvo 855 AWD vm. -97, Villi kortti AWD -06

Poissa flektinelonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70R -98 viritys kyssäreitä
« Vastaus #19 : 18.03.2020, 17:23:02 »
Jos tähän ottaisin kantaa...

Tuollaisessa -98 V70:ssä tulisi hyvin hengitystä lisää esim. modelpassande-mallin coolerilla. DO88:n malli hengittää 66% enemmän, kuin vakio ja se helpottaa ajettavuutta kaikilla kierroslukualueilla. Ahtolämpöjen suhteen DO88-malli on vain vähän parempi, Volvon cooleri on siinä mielessä kelvollinen, ongelmana on se läpivirtaus.

Oma autoni on täysin eri (-02 Saab 9-5 Aero), mutta siihen tuli jo huomattava ero vetoon, vaikka modelpassande-cooleri virtaa vain 30-40% vakiota enemmän. Suurin ero on liikkeellelähdössä ja siinä, kun peruutetaan auto pois parkkiruudusta.

Toinen parannuskohde olisi tuollaisessa -98 mallisessa V70:ssä GLT-imusarja ja kaasuläppä. Kaasuläpän läppäosa pitää olla 960-mallista peräisin, 850 GLT:ssä on kaasuläpässä muovinen rajoitinosa, "kiekko", eikä sitä voi poistaa.
GLT-kaasuläppä on virtauspinta-alaltaan 40% isompi, kuin turbomallin läppä, joten kulkee ainakin kevyemmällä jalalla, jos ei muuta. Joissakin lähteissä on mainittu +10hv tehonlisää.

Poissa dexa77

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70R -98 viritys kyssäreitä
« Vastaus #20 : 30.03.2020, 01:10:09 »
nokkien hiottaminen ei ole ihan ekana mielessä...

kukaan ei ole vieläkään tarjonnut sopivia nokkia, kummallista. mihin ne on kaikki hävinneet? mitä eri myyntipalstoja nyt olen seuraillut silloin tällöin, niin ilmeisesti kaikki purkuautot on 10V tekniikkaisia.  no, kyllä ne vielä vastaan tulee.  :)

Kiitokset vinkeistä!
Eli vaparin imari, voiko koko kaasuläppäkotelon ottaa 960, vai pelkkä läppä? Sattuis olee pihassa purkuun menevä 960 niin siitä saisin kyseisen pulikan.
modelpassande = mallikohtainen?
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty

Poissa sysostar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: V 70R -98 viritys kyssäreitä
« Vastaus #21 : 22.05.2020, 20:18:37 »
Itse tuli selailtua nettiä joku aika sitten, muistelen ja kaasuläpän tein.

Ymmärtääkseni 94 vuonna tuli jotain rajoituksia päästöjen suhteen niin nokat on hivenen laimeammat.
Siksi 93 olisi se paras.

Kaasuläppäkotelo 850 vaparista. Näitäkin kai 2-3 mallia, katsoo sellaisen mikä vastaa omaa. Kaiketi sellainen missä ei ole letku lähtöjä. Voihan ne toki tukkia.
Kaasuvivun sain jatkettua sopivaksi vakiosta. Muistaakseni pari pientä prikkaa jompaan kumpaan "tulpan" sisälle.
Läppä 960:sta. Kaivertaa imusarjaan läpän aukko vastaamaan isompaa aukkoa. Ellei käytä vaparin imusarjaa.
960 kaasuläppäkotelo on jotenkinpäin väärinpäin.

Itse dremelöin vaparin muovi härpäkseestä reilut puolet matalammaksi. Eron huomasi turbon alkuperäiseen läppään. ei nyt iso ero mutta kuitenkin.
Oli jo ennestään do88 rip kit (tilasin silloin myös isomman imuputken mukaan) ja kiina 50mm välijäähy.

Ei ärrä, mutta samat reseptit..

Ei helpolla tunnu nokkia löytyvän.  ainakaan kohtuullisen verran ajettuja.

nokkien hiottaminen ei ole ihan ekana mielessä...

kukaan ei ole vieläkään tarjonnut sopivia nokkia, kummallista. mihin ne on kaikki hävinneet? mitä eri myyntipalstoja nyt olen seuraillut silloin tällöin, niin ilmeisesti kaikki purkuautot on 10V tekniikkaisia.  no, kyllä ne vielä vastaan tulee.  :)

Kiitokset vinkeistä!
Eli vaparin imari, voiko koko kaasuläppäkotelon ottaa 960, vai pelkkä läppä? Sattuis olee pihassa purkuun menevä 960 niin siitä saisin kyseisen pulikan.
modelpassande = mallikohtainen?

 

KKD Motorsport  Samppasport