KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240 rokkiralli

  • 116 Vastauksia
  • 55303 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #75 : 16.05.2011, 20:13:22 »
Käytin tänään volvon taas joroisissa jokkis porukan penkissä ja siellä saatiin 292hv ja 430nm takarenkaalta 1,2 baarin paineella maksimi vääntö tuli jo 4300rpm:n kohdalla. Saa nähdä miten menee ensiviikon loppuna kouvolassa kun kone herää nytten aikaisemmin. Testaamaankaan en pääse ennen kuin kisojen harjoituksissa kun joutuu lähtemään työ reissulle.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #76 : 22.05.2011, 13:49:47 »
Kivastihan tuo näyttää kulkevan  :) Ainankin täältä katsomon puolelta katottuna

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #77 : 23.05.2011, 12:01:32 »
Kivastihan tuo näyttää kulkevan  :) Ainankin täältä katsomon puolelta katottuna

Kiitos Kiitos Laitan tällä viikolla in car pätkät näkyviin tuolta niin näkee vähän miltä se näyttää sisältä katsottuna. Nyt sillä on vielä mukava ajaa kun se toimii hyvin. Pikku lisä vahvistuksia kyllä joutuu tekemään vielä lisää esim etu tolppiin jotka vahvistettiin alapäistä kun ne ennen vääntyi sieltä niin nyt näkyy vääntyvän sitten ihan tolpan putkesta heti vahvistuksien ylä puolelta.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #78 : 23.05.2011, 23:01:34 »
Tässä in car pätkiä kisoista lauantailta.
Semi:http://www.youtube.com/watch?v=Qz2divwGGYs
Zemppi:http://www.youtube.com/watch?v=wClIOFYMggs
A-finaali:http://www.youtube.com/watch?v=_zTSQKM4rko
Lisäsin nuo Penkalta kuvatut pätkät nyt youtubeen tässä linkit vielä A-finaaleihin.
Lauantain A-Finaali:http://www.youtube.com/watch?v=0SM1WjMwtFE
Sunnuntain A-finaali:http://www.youtube.com/watch?v=5_8TeEN4wmw
« Viimeksi muokattu: 25.05.2011, 23:06:27 kirjoittanut tero 84 »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #79 : 25.05.2011, 12:50:12 »
Koomeesti kulkee kyllä  8)
V70 TDI

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #80 : 25.05.2011, 23:13:21 »
Tänään Kävin talilla ja jouduin samalla siirtämään volvoa ja takaa kuului joku outo kolaus kun nostin kytkintä pakilla. Vähän aikaa sitten alle kurkin ja huomasin sitten kuskin puolen linkki tangon menneen poikki. Pitää varmaan nyt joku päivä tutkia mitä kaikkea on viime reissulla hajonnut ja ruveta sitten vahvistelemaan noita hajonneita kohteita. Jos aika jää niin pitää tehdä pitemmät ja vahvemmat ylä linkit ja vähän lisää säätö mahdollisuuksia sinne jos sen vaikka sais lähtemään vähän paremmin viivasta. 

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #81 : 26.05.2011, 16:56:44 »
Tänään Kävin talilla ja jouduin samalla siirtämään volvoa ja takaa kuului joku outo kolaus kun nostin kytkintä pakilla. Vähän aikaa sitten alle kurkin ja huomasin sitten kuskin puolen linkki tangon menneen poikki. Pitää varmaan nyt joku päivä tutkia mitä kaikkea on viime reissulla hajonnut ja ruveta sitten vahvistelemaan noita hajonneita kohteita. Jos aika jää niin pitää tehdä pitemmät ja vahvemmat ylä linkit ja vähän lisää säätö mahdollisuuksia sinne jos sen vaikka sais lähtemään vähän paremmin viivasta.

Niin, minkäslaiset takaripustukset tässä on? Ihanko nelilinkki?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #82 : 27.05.2011, 19:03:22 »
Ei ole ihan rehellinen nelilinkki vaan alatukivarret on volvon omat mutta vahvistettuna ja alkuperäisen jousen paikalla on kynä tolppa. Mazdan taka-akseli kun laitettiin niin silloin laitettiin semmoiset ylä korvalliset missä on säätö mahdollisuutta ja ylä tukivarret tehtiin kokonaan uudestaa siten että akseliin kiinnittyvät päät on uniball päät ja etu päässä on umpikumi puslat ja ne tulevat ihan orkkis paikkoihin kiinni. Siis säätö mahdollisuutta on aika rajallisesti. On näköjään unohtunut laittaa sitten nuo viikon lopun sijoitukset ja nehän oli lauantaina neljäs ja sunnuntaina toinen sija. jos nytten sitten muistan pisteet oikein niin tällä hetkellä taidan keikku kokonais pisteissä kolmantena.
« Viimeksi muokattu: 27.05.2011, 19:06:17 kirjoittanut tero 84 »

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #83 : 27.05.2011, 20:12:43 »
Justiinsa joo. Aattelin vaan, ettei oo nelilinkit pelkillä uniballeilla, kun linkit katkeilee.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #84 : 27.05.2011, 21:34:52 »
Justiinsa joo. Aattelin vaan, ettei oo nelilinkit pelkillä uniballeilla, kun linkit katkeilee.

Joo ei ole olen just sen takia jättänyt kumi puslat sinne että olisi edes joku paikka mistä joustaa mutta näkyy nyt haluavan katketa toi uniball nivel rasvanipan kohdalta.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 440
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #85 : 27.05.2011, 23:11:13 »
ookko tarkistanut akselin liikeradan ettei mikää tanko haraa vastaan? akseli autoon paikallee ilman jousia ja sitten nostelee ja laskemaa akselia, seurata että kaiki liikuu niku pitääkin.

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #86 : 27.05.2011, 23:47:46 »
Kun sulla vaan siellä toisessa päässä unibal niin sen liikevara ei tod.näk. riitä ja pohjaa kun akseli joustaa sisään toiselta ja toiselta puolen ulos? kovavauhtinen kaarre yms? :o
« Viimeksi muokattu: 27.05.2011, 23:54:52 kirjoittanut NRP-JP »

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #87 : 28.05.2011, 09:29:44 »
En ole sen kummemmin tarkistanut liikeratoja pitää ne nyt seuraavaksi tarkistella. Uniball särkyy mulla aina rasvanipan kohdalta jolloin se lenkki aukeaa ja nivelen koko on tällä hetkellä 12mm pitää varmaan kokeilla jossain vaiheessa 16mm niveltä. Jännäksi tässä tekee sen et viime kaudella ei särkynyt yhtään niveltä ja akselistoon ei ole tehty muuta muutosta kuin alatukivarsiin laitettu yhdet uretaani puslat akselin kohdalle. Tietysti moottori on todella paljon erilainen väännöiltä et varmaan sekin vaikuttaa.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #88 : 28.05.2011, 15:11:57 »
Juu, voi olla se M12 vähän alimitotettu. Outoa kylläkin, että ne silmukoista katkeilee, itelläni on kaadossa ym. ryminöissä parikin niveltä venyny silmukasta aika jumalattomasti ja lopulta antautunu kierteestä, kun on noita 12 millisiä Starletin etupäässä. Voi tietty johtua laadustakin, ite oon käyttäny Asahi -merkkisiä. Oman kapineen takapäässä juurikin 16 millisiä ja se on kuitenki jonnin verran lankkua pienempi kippo.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #89 : 29.05.2011, 09:32:11 »
Kyllä ne silmukat mullakin venyy ja lopulta katkeaa yhtään kertaa ei ole vielä ollut kierteen kanssa ongelmia. Voihan noihin vaurioihin olla kyllä syynä hieman rämäpäisempi ajotyylinkin mitä viime kaudella. Pitää varmaan sen takia nyt sitten vahvistaa etu ja taka päätä kun ei tuolla etu päässäkään näy kestävän tolpat vääntyilemättä. Tossa vielä kouvolasta ohitus tilanteen kuva.  https://picasaweb.google.com/100788664114614151495/DropBox?authkey=Gv1sRgCOG2hf3N7LPtngE&pli=1&gsessionid=oIJaZGktcZJ7WZww_So8dg#5612020014491687970

 

Autoracing  KL-varaosat