Mielenkiintoinen juttu. Vasta hokasin, että ei ota kierroksia edes paikallaan ollessa. Musta savu on merkki siitä, että dieseliä on enemmän kuin ilmaa sen polttamiseen.
Normaalisti ajon aikana tämä tarkoittaisi, että turbo ei saa painetta putkistoon, mutta paikoillaan painetta ei juuri tarvita. Jos letku mikä on ennen turboa olisi ihan kasassa mihin esim Lankku viittasi, ilmiö voisi toteutua paikallaankin. Yleensä pehmennyt letku vetää vähän "luttuun" kun kaveri kaasuttaa ja toinen tarkkailee letkua.
Itse saattaisin kokeilla sitäkin, että imusarjaan menevä letku EGR jälkeen irti ja sitten paikoillaan kokeilee, ottaako kierroksia.
Olihan niin, että ongelma alkoi jo ennen EGR tulppausta, letkujen ja imusarjan putsausta eikä vasta remontin jälkeen? Viittaan lähinnä siihen, että jos vaikka puhdistusrätti on unohtunut johonkin putkeen

PS. ostitko auton viallisena? Onko edellinen omistaja tehnyt osan toimenpiteistä?