Samppasport  Futurez

volvo 850t5-96 lambdavalo LISÄÄ VINKKEJÄ

• 19 Vastauksia
  • 3294 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvosami

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850t5-96 lambdavalo LISÄÄ VINKKEJÄ
« Vastaus #15 : 11.04.2020, 07:42:25 »
Morjesta, tulin lainaamaan topiccii..

Auto on V70 2,5t 1997

Elikkäs ongelmana ois imusarjan paineanturi, tai ei itse anturi vaan sen letku. Missä hemmetissä se letku on, anturin löysin pelkääjän puolen konepellin lukon alapuolelta ilman letkua, eikä ollut piuhakaan kiinni ???
Vikakoodit kävin lukemassa niin valitteli anturia, no ylläri..

Sitten toinen kyssäri, paljon pitäisi olla alipainetta kun vedosta löysää kaasun? Nyt ei mene ahtomittarin neula millään alle -0,4 bar.. Eikä kyllä ahdakkaan kun 0,3-0,4. Testattu 2 eri mittarilla..

Ei siihen kuulukkaan letkua, sen anturin tehtävä on muistaakseni kertoa moottorinohjaukselle ulkoilman paine (jos nyt sattuu ajamaan vuoristossa tms.) mulla oli joskus samanlainen vikakoodi, putsasin anturin ja vika hävis.
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa ruponen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 11.04.2020, 18:52:45 »
tere.Ahtopaineesta ei ole tietoa ja sitä ei ole käyty missään säätelemässä,onko tässä turbon ja putken vaihdon takia pakko / välttämättä edes käydä ??,turbo 239hv ja putki 3".Olen kyllä aikonut kun ja jos tilanne joskus sallii niin pieni optimointi on kyllä ajatuksena.Valo syttyi taas tyhjäkynnillä ja syttyy myös normi ajossa eikä ole syttynyt vedätyksessä,sekin pari kerta mitä olen hiukan repässyt.Tyhjäkäynnillä sammuili tänä aamuna mitä ei ole tehnyt sitten hetkeen ja ajon jälkeen kävi hyvin mutta hiukan välillä heijalee.Siniseltä vian määritys 1 !/2 h aika tilattu 23.4-20 ja sitten toivottavasti ollaan viisaampia, i hope.Siihen asti ihmetellään ja tutkitaan jne.

Poissa -Silveri

• De Luxe
  • *
  • Sillä lailla!
« Vastaus #17 : 16.04.2020, 00:41:04 »
Ei siihen kuulukkaan letkua, sen anturin tehtävä on muistaakseni kertoa moottorinohjaukselle ulkoilman paine (jos nyt sattuu ajamaan vuoristossa tms.) mulla oli joskus samanlainen vikakoodi, putsasin anturin ja vika hävis.
Ahaa, tämä selvä :D Ilmankos ei löytynyt letkua.. Katselinkin että ei ole lähtöä sinne kun alipaineletkuja vaihtelin ja oli imusarja irti. Näytti vaa anturi siltä että letku kuuluu kiinni kun oli tiivistekkin letkuliittimelle

Poissa A.H::

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #18 : 16.04.2020, 08:42:40 »
Ahaa, tämä selvä :D Ilmankos ei löytynyt letkua.. Katselinkin että ei ole lähtöä sinne kun alipaineletkuja vaihtelin ja oli imusarja irti. Näytti vaa anturi siltä että letku kuuluu kiinni kun oli tiivistekkin letkuliittimelle

Jos tää on nyt sama anturi, kun luulen, niin sieltä voi myös olla juotokset murtuneet/menossa sieltä anturin piirilevyltä.
Itelläni alkoi antamaan jotain vika koodia, mikä paikallistui siihen anturiin.
Netistä löytyi sitten loppujen lopuksi joltain volvo foorumilta anturin purkuohjeet rautasaha/dremel menetelmällä.
Juotoksen jälkeen vika on pysynyt poissa.

Poissa ruponen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 02.05.2020, 13:51:36 »
Nyt sitten selvinnyt 23-24.4 sinisellä että on taas mennyt imm mittari paskaksi ja tilattu nyt siis uusi 400 euron imm,ei käynyt sitten enää kunnolla mitenkään ja hinasautolla siniseen if palvelun kautta.2 kpl imm tarvike mittaria mennyt rikki 1 1/2 vuoden aikana ja molemmat olleet Boch. 1 laitettiin kun tuli uusi turbo / koko putkisto uusi ja noin 2 kk sitten uusi jonka imm paketti ei sopinut paikalle vaan oli 1mm liian leveä eikä sopinut ilma suodattimen - ilma putkiston väliin.Liike ei vaihtanut uuteen vaan käskivät vaihtaa sisäosan uudesta vanhaan rikkinäisen sisäosan tilalle ja sitä ei saa kuulemma missään nimessä mennä tekemään sanottiin sinisellä koska kalibrointi on poissa !,varaosa liikkeen kanssa ( kaarinassa )on sitten kaupat loppu enkä jaksa kiistellä asiasta.Oli myös myös sekottanut ajotietokoneessa kaikenlaista näitten ongelmien jälkeen ja Odotellessa siis uutta osaa 1-2 viikkoa ja sitten pääsevät jatkamaan onko vielä jotain ( esim: lambda anturi mennyt ?).Se siis niistä halvoista tarvike osista jne ja mistä niitä jatkossa ostaa ja niin kuin täällä on aikaisemminkin muutamat sanonut että uutta alkuperäistä paikalle niin toimii !,näin se varmasti menee nytkin ja i hope käsi ristissä.Ensi viikolla toivottavasti jo auto takaisin

Proturbo  Autodiagnoosi