Pitäisi mahdollisesti vaihtaa kallistuksen vakaaja ja ohjausvaihde. AlfaMerin oppaassa neuvotaan löysäämään apurungon etummaisia pultteja 10-15 mm ja laskemaan takapäätä tunkilla 10 senttiä.
Ajattelin varmistaa takapään hallittua alas laskua ruuvaamalla takapään ruuvien paikalle kierretangon pätkät, jolloin lasku olisi varmempi kuin tunkilla.
Mahtuvatkohan ym. osat tulemaan pois, jos kierretangon pätkät ovat paikoillaan? Ja mikähän mahtaa apurungon kiinnitysruuvien halkaisija ja nousu mahtaa olla?
Alfamerin oppaassa sanotaan, ettei kallistuksenvakaajan kiinnitysklipsien kumeja voi vaihtaa, vaan koko kallistuksenvakaaja kiinnittimineen on vaihdettava. AUTONvaraosat24.fi myy kuitenkin kumista TEDGUM vakaajan helaa etuakselille (tuotekoodi 00741208).
Kumpaa uskon: Varaosamyyjää vai AlfaMer-kirjaa. Niin autoni Volvo V70 II-korimalli vuodelta 2001.