Rengasliikkeiden asiakkaat monesti on tulleet sattuneista syistä pinnapultin/pulttien vaihtoon.
Siellä ei paljoo momenteista ole tietoa.
Tokihan se on sitten autovalmistajan syytä että ne pultit menee poikki kun vedetään älyttömään tiukkuuteen useita kertoja.
Eräs rengasalan ammattilainen väitti mullekin kivenkovaan että Volvolta on tullut ohjeistus vetää kaikkiin Volvoihin pyörät 140nm momenttiin, mallista/vetotavasta jne. riippumatta, ja siihen he kuulemma kiristävät

Ei millään suostunut uskomaan kun kerroin että esim. 7/900 ohjeistus on vain ~85nm, 240:n tuumakierteille taas ~110nm.
Joskus eräästä rengasliikkeestä kysellessäni 242:een pyöränmuttereita aluvanteille tarjosivat pultteja. Noh kun huomautin että autossa on mutterit, tuotiin mulle M12 kierteellä olevia muttereita 16kpl pakkaus.
Huomautin taas että nämähän ei riitä, saati sovi sinne kun on 1/2" UNF kierre. Kaveri toi 4 mutteria lisää ja vakuutti että on se kierre niin lähellä jotta ne sinne sopii

Totesin että enköhän mä hae ne toisaalta kun myyjällä meni tunteisiin kun 19-vuotias kloppi alkaa neuvomaan alan ammattilaista.
Toisessa puljussa työskentelevä asentaja kertoi mulle että esim. 110nm momenttisauvalla kiristäessä se vetää tiukempaan kuin samalla voimalla kiristettäessä ilman sauvaa, kuulemma sen takia niitä käytetään.
Siis mitä helv...