Elekma  Autoracing

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
GLE
muu, mikä

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 329 Vastauksia
  • 106621 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #315 : 21.09.2018, 10:59:37 »
Uusia osia. Kiertokangenlaakerit, nämä tilasin täältä: http://www.hemimotors.fi/tuote/kiertokangenlaakerisrj-b19-b20-b21-b23-1773




Männänrenkaat: http://janicolracing.fi/tuote/hastings-chrome-mannanrenkaat-96-00mm-1-75x2-0x4-0mm-760












Etujousitusta olen laitellut kasaan. Pyörännavat irrotin vanhoista levyistä, puhalsin ja maalasin.


Joka nurkkaan tulee uudet jarrukilvet, tässä etuset, ostettu Motonetistä.


Uutta osaa on iskarit, pyöränlaakerit, raidetangon ulkopäät, jarrukilvet, kaikki muu on vanhaa.

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa Kalsu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Katriina
« Vastaus #316 : 22.09.2018, 04:56:48 »
Erittäin komeeta rakentelua!

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #317 : 09.06.2019, 22:04:28 »
Uudet runkolaakerit, nämä tilasin Motonetistä.




Vanhan lohkolämppärin tilalle löin uuden vesimarkan paikoilleen, toivottavasti ei vuoda.


Lohkon putsasin huolella sisältä kaikesta moskasta ja pinttyneestä öljytahnasta.


Männänrenkaiden asennusta varten hankin Biltemasta työkalun,
ohjeissa luki ettei uusia renkaita saisi asentaa kiertämällä paikoilleen,
sekä puristimen, jotta mäntien asennus lohkoon kävisi helposti ilman verisiä sormenpäitä.


Sitten osia paikoilleen.











Nyt siis asennettuna kampiakseli, sivuakseli, kiertokanget + männät, kampiakselin ja kiertokankien uudet laakerit, uudet männänrenkaat, öljypumppu + uudet tiivisteet, huohotuspöntön letku.

Lisäksi vielä päätin vaihtaa auton nimen muotoon Minttu, edellisen nimen -Katriina - keksin vielä silloin kun suunnitelmana oli maalata auto alkuperäisellä tumman harmaalla, mielestäni nykyinen nimi on aikas sopiva :)

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #318 : 01.07.2019, 20:50:47 »
Asentelin lohkoon etu- ja takakopat + uudet stefat ja öljypohjan.




Putsailin öljypohjan vielä sisäpuolelta ennen asennusta.




Uutta osaa, kansipahvi, jarrujen hilppeitä, pa-tankin sisälle tuleva härveli ja pa-esipumppu+ suodatin.


Skandix 1018107, 79,00 €.


Kansi hieman kierossa, pitää takoa suoraksi ennen asennusta.






240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #319 : 20.07.2019, 22:42:09 »
Siirsin korin autotalliin, mutta ennen sitä napsin muutaman kuvan, että näette miltä väri näyttää ulkosalla, keli oli aurinkoista.
Talven ajaksi muutama "ylimääräinen "peltiosa oli heitetty paikoilleen ettei lumi revi autosuojaa.






Ja taas tallissa, heitin myös taljan kattopalkkiin odottamaan että pääsee lohkoa laskemaan tulevina viikkoina paikoilleen.

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa HTVR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Kyllä siitä viellä hyvä tulee
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #320 : 20.07.2019, 22:55:38 »
Mielenkiintoinen värivalinta, mutta sopii tähän autoon hyvin.
Harraste/Käyttis: 940 GL B230FB+M47 1994

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #321 : 21.07.2019, 22:33:25 »
Tällä maalaan b-pilarit, pienen sivuikkunan kehykset ja ovien yläosien mustat osat,
en ole varma mikä on alkuperäinen väri/sävy, musta kuitenkin.


Ennen.


Maalattuna, pinnasta tuli tuollainen "karkea", katsotaan teenkö sille vielä jotain.


Putsasin lasipyyhkijöiden vivuston.


Korimassaa väliin ja paikoilleen.




Vetolevyn osasia.


YouTube videoiden innottamana päätin sähkösinkittää nämä (ja monia muita osia tulevaisuudessa).
Onnistuu kotikonstein ja netistä löytyy ohjeita O0




Pari kuvaa viimevuodelta.
En ollut varma olisiko runkonumero luettavissa maalauksen jälkeen,
joten ennen vihreän värin maalaamista peitin runkonumeron maalarinteipillä,
kun auto oli maalattu, lakkasin aiemmin peitettynä olleen alueen.


Asensin hytin peltiosia ja rattiakselin, hetki menee että muistuu mieleen mihin mikäkin osa käy.


Asennettu etupalkki, alustan osia, jarrujentehostin, tulipellin levyt ja ohjausakseli,
jonka purin osiin ja kasasin uusilla tiivisteillä. Vielä kaipaa uusia raidetangon suojakumeja.


240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa jen

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3898
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #322 : 21.07.2019, 22:52:06 »
on se komee rojekti!!! O0 O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1856
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #323 : 21.07.2019, 23:02:54 »
Mää vetäsin nuo pilarit tuolla 3M:n vinyylikalvolla, tuli ihan hyvän näköset niin eikä tarvinnu tuoretta maalipintaa pilata.
AW71 toimintakaavio:

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #324 : 27.07.2019, 18:08:35 »
Se on nyt siellä :)





Tässä kuva vuodelta 2013.

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2876
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #325 : 28.07.2019, 15:16:35 »
Ai vitsi että on viimeisen päälle hienoa tekemistä mutta maalaa nuo pilarit uusiksi ettei harmita jälkeen päin  :)
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 491
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #326 : 01.08.2019, 20:27:20 »
Hienoa katsoa kun kaikki laitetaan ihan alusta asti ja nippeleiksi purettuna. Iso peukku projektille.
Pilari näyttää ihan hyvältä, mutta ei ole pidemmän päälle varmaan kauhean hyvä ratkaisu koska tiiviste ottaa siihen reunaan kiinni ja varmaan tekee myös sen että ovi pitää paiskata kovemmalla voimalla jotta menee kiinni.
Ääni mustalle vinyyliteipille.
Volvo 240 GL -87 B200K M47

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #327 : 11.08.2019, 19:36:32 »
Hommasin eBayn kautta tämän firman litkua jolla saa tehtyä sellaisen keltaisen pinnan sinkitetyille osille.
Tästä purkista tulee 9l passivointi ainetta ja mukana tuoli myös 100ml typpihappoa jolla puhdistetaan osat ennen passivointia.
Posteineen hintaa tuli ~50€ ja pitäisi riittää "loppu elämäksi" tuota ainetta.


Tarvitsee vielä harjoittelua että saa parempaa jälkeä, mutta paremmalta nyt jo pinnoitetut osat näyttää kuin likaiset ja ruosteiset vastaavat.
Laatikon öljyproppu.


Laatikon öljypohjan pultit - ennen.
Kuten näkee, ei sinkki/passivointiaine ole tarttunut kunnolla joka nurkkaan, vaatii parempaa puhdistusta.


Turbiinin pultit - ennen


Laatikon öljypohja ennen.


Maalattuna ja asennettuna.


Kävin Biltemasta ostamassa arkin 3mm korkkitiivistettä ja siitä leikkasin uuden öljypohjan tiivisteen.


Laatikon öljysuodatin oli hyvässä kunnossa, pienenpientä likaa oli pinnassa ja sisällä reunoilla, putsasin huolella ja asensin takaisin.
Vaihdan varmaan uuden sisäänajon jälkeen.


Moottoripukki toimii myös näin päin, pesin laatikon ulkopuolelta.


Asennusta vaille.


Asensin vetolevyn, tätä ennen maalasin sen, oli päässyt hieman päivettymään.


Sitten olikin laatikon vuoro.


Ja paikoillaan, pitää vielä etsiä paremmat "kytkinkopan" pultit, nyt siellä on vähän mitä sattuu.
Taisi mennä vieläpä ilman suurempia kolhuja.


Otin neuvosta vaarin ja hioin ja maalasin kuskin puoleisen B-pilarin uudelleen.
Ilmeisesti edellinen spraypullo oli ns. maanantaimalli, kun otin toisen pullon, sain sillä maalattua pelkääjän puoleisen pilarin ihan tasaisesti.
Musta vinyyliteippi olisi muuten hyvä, mutta sillä olisi vaikea saada siististi päällystettyä ovien pilareita, siksi maalaan nämä.
Tuolla "viallisella" pullolla maalasin sitten laatikon öljypohjaan ryppypinnan ^-^


Vielä viimeiseksi asensin ovien reunoille tulevat mitkälie suojat ja kolme tuonne alas tulevaa muovia, yhtä en tähän hätään löytänyt.

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 476
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #328 : 18.08.2019, 20:28:21 »
Viimeinen vilkaisu tänne...


...kansipaffi paikoilleen...


...ja kansi siihen päälle.


Kannen lisäksi asensin startin, huohotuspöntön ja laatikon mittatikun putken sekä olen pinnoittanut joitakin pultteja.

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« Vastaus #329 : 18.08.2019, 20:37:12 »
Perfektionismi on joko lahja tai sairaus :D. Tästä tulee hienoa :)
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

 

Proturbo  Autodiagnoosi