Hommasin eBayn kautta
tämän firman litkua jolla saa tehtyä sellaisen keltaisen pinnan sinkitetyille osille.
Tästä purkista tulee 9l passivointi ainetta ja mukana tuoli myös
100ml typpihappoa jolla puhdistetaan osat ennen passivointia.
Posteineen hintaa tuli ~50€ ja pitäisi riittää "loppu elämäksi" tuota ainetta.

Tarvitsee vielä harjoittelua että saa parempaa jälkeä, mutta paremmalta nyt jo pinnoitetut osat näyttää kuin likaiset ja ruosteiset vastaavat.
Laatikon öljyproppu.

Laatikon öljypohjan pultit -
ennen.
Kuten näkee, ei sinkki/passivointiaine ole tarttunut kunnolla joka nurkkaan, vaatii parempaa puhdistusta.

Laatikon öljypohja ennen.

Maalattuna ja asennettuna.

Kävin Biltemasta ostamassa arkin 3mm korkkitiivistettä ja siitä leikkasin uuden öljypohjan tiivisteen.

Laatikon öljysuodatin oli hyvässä kunnossa, pienenpientä likaa oli pinnassa ja sisällä reunoilla, putsasin huolella ja asensin takaisin.
Vaihdan varmaan uuden sisäänajon jälkeen.

Moottoripukki toimii myös näin päin, pesin laatikon ulkopuolelta.

Asennusta vaille.

Asensin vetolevyn, tätä ennen maalasin sen, oli päässyt hieman
päivettymään.

Sitten olikin laatikon vuoro.

Ja paikoillaan, pitää vielä etsiä paremmat "kytkinkopan" pultit, nyt siellä on vähän mitä sattuu.
Taisi mennä vieläpä ilman suurempia kolhuja.

Otin neuvosta vaarin ja hioin ja maalasin kuskin puoleisen B-pilarin uudelleen.
Ilmeisesti edellinen spraypullo oli ns. maanantaimalli, kun otin toisen pullon, sain sillä maalattua
pelkääjän puoleisen pilarin ihan tasaisesti.
Musta vinyyliteippi olisi muuten hyvä, mutta sillä olisi vaikea saada siististi päällystettyä ovien pilareita, siksi maalaan nämä.
Tuolla "viallisella" pullolla maalasin sitten laatikon öljypohjaan ryppypinnan


Vielä viimeiseksi asensin ovien reunoille tulevat mitkälie suojat ja kolme tuonne alas tulevaa muovia, yhtä en tähän hätään löytänyt.
