Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Tehdäänkö tästä...

GLT
GLE
muu, mikä

240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu

  • 327 Vastauksia
  • 106333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 474
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
240 GLT -85 Tuning the Touring - Minttu
« : 31.10.2011, 19:04:48 »
Auto: Volvo 240

Vuosimalli: Kori 1985, Tekniikka 1983

Valmistenumero: YV1244233F1143321

Valmistusmaa: Ruotsi

Värikoodi: 214-3 - Tummanharmaa/grafiitin harmaa, metalliväri

Tekniikka: B23E ~ 140 hp, vaihteistona AW-71, taka- akseli 1030

Mittarilukema: 300 400 km

Sisusta ja verhoilu: Vaalean ruskeata, beigeä kangasta

Lisävarusteet: Keskuslukitus, ohjautehostin, lohkolämmitin, sisätilanpistoke, takalasinlämmitin, lisämittareita

Eli hain uuden projektin, kun Mansikka rupeaa olemaan "valmis". Autoon vaihdettu tekniikka eli moottori ja vaihdelaatikko vuonna 2003 ja prosenteissa 24,0%, merkintä rekisteriotteessa.
  Edellinen omistaja, juuri kortin saanut, oli ajanut kolarin autolla joten oikean puolen etuovi sisässä. Autossa on uutta osaa edellisien omistajien toimesta: pakoputkisto, pissapojan syöttö järjestelmä ja uudet Nokian kesärenkaat.
  Hintaa koko komeudelle tuli 450 €.





















« Viimeksi muokattu: 11.06.2019, 06:21:58 kirjoittanut Pozoy »

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4459
  • LH-uuno
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #1 : 31.10.2011, 19:59:27 »
Kone ei ole B230E, kansi on kymppisarjalaisesta ja kampuran hihnapyöräkin näkyy olevan kymppikoneesta, mahtaneeko olla siis kyseessä B23E? Ja perus 4-lovinen on M45.

Muok: hiano peli noin muuten, voimakeula on aina tyylikäs 8). Tähän vois sopia kromipokanen maski?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne81

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3486
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #2 : 31.10.2011, 20:01:23 »
Kone ei ole B230E, kansi on kymppisarjalaisesta ja kampuran hihnapyöräkin näkyy olevan kymppikoneesta, mahtaneeko olla siis kyseessä B23E? Ja perus 4-lovinen on M45.

Muok: hiano peli noin muuten, voimakeula on aina tyylikäs 8). Tähän vois sopia kromipokanen maski?
Olikos B23E:ssä muuten pulsairia, vai lienneekö jäänne orggis-koneesta ?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3251
  • Boxy, but good
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #3 : 31.10.2011, 20:15:58 »
Ja perus 4-lovinen on M45.
Maatti  :juhau: Olisko se sitten AW-70  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4459
  • LH-uuno
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #4 : 31.10.2011, 20:20:14 »
Maatti  :juhau: Olisko se sitten AW-70  ???
Hupsis :-[. Joo näköjään onkin vammalaatikolla, joku AW-7x se on sitten.

B23E:ssäkin jossakin vuosimallissa on kyllä nähty pulsairia, ei tokikaan voimavuoden isokantisessa, mutta ainakin -84 autossa olen nähnyt B23E:n pulsairilla varustettuna. Toisaalta koneen alkuperäisyyttä ei voi täysin satavarmaksi sanoa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kisko

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 871
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #5 : 31.10.2011, 20:57:27 »
Tuo on ollut runkonumeron perusteella alunperin B200K:lla ja M47:lla. Eli ei ole GLT.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC90 D5 -05

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4515
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #6 : 31.10.2011, 21:02:42 »
Samaa sanoisin sisustasta ja alustasta että ei ihan täytä GLT kriteerejä ::). Ja nimenomaan nää vanhemmat glt:eet oli vielä kisaisia pelejä. Uudemmissa glt meinaa galvanoitua listaa tuulilasissa :D.
Mutta hei, jos tehdään tästä se GLT? Tekniikka on jo kohdillaan ;)
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011, 21:08:01 kirjoittanut Huikkoster »
V70 2.5FT -09, 945 -98 Classic
Ex: 960 2.5 -95 ,245 GLT -90, 244 B21ET -86, VW Golf 1,4 16v -00, Tunturi Supersport -82

The moose

  • Vieras
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #7 : 31.10.2011, 21:16:07 »
Autoon vaihdettu teknikka eli moottori ja vaihdelaatikko vuonna 2003 ja prosenteissa 24,0%, merkintä rekisteriotteessa.

älkää ny heti miestä kiilatko ojaan. onha tuo jo plussaa et on kjetti ja tomaatti  :pomo: ja muuten siisti


Poissa ^Ankkuli^

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • Volvo
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #8 : 31.10.2011, 22:12:00 »
GLT malleissa ei mielestäni myöskään ole tuota puukiilaa tehostajan pumppua tukemassa, ei sillä, ei se kyllä muihinkaan kuulu  :P Mikä virka sillä?

Muuten kyllä ihan kätevän oloinen 200-sarjalaiseksi  :)
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011, 22:13:47 kirjoittanut ^Ankkuli^ »

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 474
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #9 : 31.10.2011, 22:18:46 »
Kiitos, lisää tietoa vaan tulemaan jos keksitte :D Joo tiedossa olikin, että ei ole matching numbers tekniikka ja ainakin EGR:n putken taisin nähdä kun tähylin sinne puolelle.

Tälläinen keppi. Mikäs nappi tuossa sivussa on ???


Kello, toimii.


Ulkolämpömittari(ko), toimii.


Öljynpainemittari, ei toimi.


Öljynlämpömittari, ei toimi.


Volttimittari, tarvike, ei toimi.


Mikäs näiden vanteiden nimi on, Volvolaiset ne kuitenkin on.


Kertokaapas näiden toiminnoista kun on vähän hakusessa, siis puhaltimen kytkimen vasemmalla olevat.



GLT malleissa ei mielestäni myöskään ole tuota puukiilaa tehostajan pumppua tukemassa, ei sillä, ei se kyllä muihinkaan kuulu  :P Mikä virka sillä?

Edellisellä omistajalla ollut vissiin peukalo keskellä kämmentä, tänään kun kiristin yhtä pulttia niin ei tarvinnut puukalikkaa enää, pitää kuitenkin vilkaista mikä ollut vikana kun tuollainen väliin laitettu.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:04:40 kirjoittanut Pozoy »

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1196
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #10 : 31.10.2011, 22:30:25 »
Mitäs tälle tehdään? Perus-siistimistä vai isompaa? Tuo nappi tuossa kepin kyljessä saa koneen ottaan enempi kerroksia. En ole tuota sen enempää itsekkään kerennyt kokeilla että laittaako vain ns. "kytkimen pohjaan" vai meneeko sen hetkistä vauhtia mutta ottaa enemmän kierroksia.

Paikalla Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1131
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #11 : 31.10.2011, 22:37:07 »
Ulkolämpömittarihan se, oikein arvattu. Itsellä on samanlainen joka ei toimi kun ei ole anturista tietoakaan. Jos keksit millainen se on niin kerro minullekin, voisin vaikka hankkia moisen jostain.

Ja ne vipulämppärin hantaakit menee suunnilleen siten että vasen ylempi säätää "ikkunasuulakkeista" tulevan ilman lämpötilaa, vasen alempi kojelaudan keskellä (ja kai kaikkialla muuallakin, katso oikeanpuoleisten selitykset) olevista suulakkeista tulevan ilman lämpötilaa kuitenkin siten että vaikka se on täysillä ilma ei koskaan ole lämpimämpää kuin mitä ikkunoille tulee - tai sitten minun on rikki. Ideana on ilmeisesti että saat ikkunoille kuumaa ja keskeltä raitista ulkoilmaa niin halutessasi ettet sula sinne autoon yrittäessäsi pitää ikkunoita auki huurusta. Oikea ylempi säätää tuulilasille ja sivuikkunoille, oikea alempi jalkatiloihin (ainakin farkussa on myös taakse putket etupenkkien alla) tulevan ilman määrää. Itsellä on yleensä kelistä riippumatta puhallus ikkunoille täysillä ja jalkatiloihin nolla, lämpötila sitten sen mukaan mitä haluaa eli kesällä lämmitys pois ja talvella täysillä kunnes ei enää pysty ajamaan ulkotakki päällä mikä yleensä tapahtuu noin kymmenen kilometrin jälkeen. Ihan tulipalopakkasilla tulee joskus käytettyä sitä jalkatilapuhallustakin ettei ole selkä hiessä mutta varpaat jäässä.

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 474
  • Perfektionismi on julma rakastajatar
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #12 : 31.10.2011, 22:48:17 »
Hmm... mielenkiintoista, pitää huomenna kokeilla eri säädöillä.

Vaihteen valitsimen nappia painamalla ei kylläkään tapahdu mitään -> jossain vika.

Perus-siistiminen on vähintä mitä voin tehdä, vihaan likaisia autoja kuten mansikka projektista on voinut huomata :)

Ideoita voi laittaa tulemaan mitä tähän voisi laittaa, esim. huoranportaat olis aika :P sekä muuttaminen "oikeaksi" GLT:ksi, alkuperäistä tästä ei enää saa.

Lisää kuvia.

;D
http://www.youtube.com/watch?v=tKOVF1qwPzI&feature=BFa&list=PLC98D56DC543DE113&lf=mh_lolz

240 Minttu & 740 Mansikka 1985 & 850 1993                                               Korpilahti

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #13 : 31.10.2011, 22:57:03 »
Tuo nappi tuossa kepin kyljessä tiputtaa 4. vaihteen pois pelistä,
ohjekirja ihan suosittelee kärryn vetoon tuota.
Ainakin mun kaikissa vehkeissä missä ollut tuo AW, niin sytyttäny nuolen
vielä mittaristoon merkiksi siitä.

Hupsis :-[. Joo näköjään onkin vammalaatikolla, joku AW-7x se on sitten.

Siis tässähän tapaus on niin että hyvää autoa ei ole menty pilaamaan teinivaihteistolla ;)
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011, 22:59:49 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: 240 GLT -85 Tuning the Touring
« Vastaus #14 : 31.10.2011, 23:06:49 »
Nappi kepissä on juurikin nelos vaihteen pois kytkentä.
Vikoja esim. rele ja mahdollisesti jopa solenoidi. Omassani oli siinä vikaa. Oli eri auto mutta sama laatikko.
Virrat päällä kun painaa napista pitäisi auton alta kuulua napsahdus. Vai oliko peräti niin että auton pitäis käydä.

 

Futurez  Proturbo