Doddii.. n. 1400€ remontti takana auton käytös muuttui täysin.
mm. Pyörreläppäsysteemi uusittu ja vaihdelaatikon öljyt vaihdettu.
Edellinen omistaja (?) oli repinyt pyörreläppäsysteemin kiinnikkeet irti ja laittanu paskaksi kaiken mahdollisen. Venttiilikoneiston kansi oli jollain ihmeliimalla kiinni, eikä meinannut irrota millään. Noh, lähti se irti mutta uusiksi joka tapauksessa meni. Kiinnikkeiden rikkomisen vuoksi ja siksi, että se venttiilikoneiston kansi ei lähtenyt irti vaurioitumatta.
Tehoja tuli huomattavasti lisää (eli palasi varmaan ns. normitehot). Ei sitä normaaliajossa huomannut että voimaa puuttui, mutta kiihdytyksissä tuntuikin hieman tahmealta. Nyt sitä voimaa sieltä löytyy, kuten mielestäni pitääkin löytyä.
Vaihdelaatikon öljyillä taisi olla n. 90tkm takana, joten oli aikakin ne vaihtaa. Laatikon käytös muuttui selvästi, vaihteet vaihtuu paljon tarkemmin ja ylimääräinen nykiminen, yms. on jäänyt pois. Ainoastaan kylmänä kun lähtee liikkeelle, kestää hetken että hakee vaihteen silmään ja silloin pikkasen nykäsee.
Välillä kerkesin (pakon sanelemana) ajamaan vapaavirtaus-suodatinkartiolla n. 120km. Auton käytös muuttui aika radikaalisti. Kyseessä oli BSR filtteri, joka oli tarkoitettu S70 2.5T mottiin (BSR opti-flow kitin suodatin). Paljon herkemmin liikkui ja ei jäänyt miettimään vaihteiden vaihtoa rajummassakaan kiihdytyksessä, haitaksi tuli tosin pienemmillä nopeuksilla ja "normikiihdytyksissä" sellainen todella terävä vaihteen vaihto. Sen huomasi selvästi kun nappasi isomman vaihteen ja se ei voinut tehdä millään tapaa hyvää. Ilmansuodattimen kotelon pesun jälkeen uusi suodatin paikalleen ja homma tasaantui. Jäi vaan harmittamaan se pirteys mikä moottorin luonteessa tuli esille tuon kartiosuodattimen kanssa. Parempi kuitenkin näin. Tuntuu tosin siltä, että kolmoselta neloselle tuo auto ei osaa vaihtaa kun reippaammin kiihdyttää

Tuli tossa ajettua 474km JKL-Tornio väliä, sis. 2 kylmäkäynnistystä, yhden tauon ja webaston käyttöä n. 45min. Keli noin luokkaa nollassa. Ajoa paljon vakkarilla, noin 5 reippaampaa ohitusta ja muutama rauhallisempi. Kaupungissa/vast. ajoa noin 25km. Todellinen nopeus n. +4-6km/h yli rajoituksen. Laskettu kulutus
6,17l/100km Ei taida olla paha tolle geartronicille?