Autoracing  KL-varaosat

740 GLT:n vaihdelaatikko

  • 7 Vastauksia
  • 2415 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Japa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
740 GLT:n vaihdelaatikko
« : 01.11.2011, 23:17:26 »
Terve! Ajelin tänään ensimmäisiä ajoja volvolla, ja mielenkiinnosta kokeilin kickdownia, mutta nosti vaan kierrokset ja kytkin luisti. Auton ostin tutulta, kun oli jakohihna katkennut ja nyt siis kone toimii moitteetta. Olisiko vain öljynvajausta? Onko muilla tälläisiä oireita ollut?


Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9573
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 GLT:n vaihdelaatikko
« Vastaus #1 : 02.11.2011, 01:04:36 »
Kickdown-vaijeri kannattaa ensiksi tarkistaa että on ylipäätään paikallaan ja oikein säädetty.

Toki myös laatikon öljymäärän tarkistaa samalla kun pelti on pystyssä. Huom: tehdään moottori käynnissä, ohje lienee käyttöoppaassa.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Japa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT:n vaihdelaatikko
« Vastaus #2 : 02.11.2011, 13:45:31 »
auto kuitenkin ottaa kickdownin, mutta luistaa. Nopeus ei juuri muutu. Pienillä kierroksilla ei kuitenkaan luista.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9573
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 GLT:n vaihdelaatikko
« Vastaus #3 : 02.11.2011, 14:29:40 »
auto kuitenkin ottaa kickdownin, mutta luistaa. Nopeus ei juuri muutu. Pienillä kierroksilla ei kuitenkaan luista.

Nyt en ihan hoksaa mikä on ongelma. Tokihan se luistaa kun kickdownilla pyydetään pienempää, turbiinilukitus voi olla päällä vain isoimmalla vaihteella eikä lukkoturbiinia monessa autossa edes ole (kuinkahan yleinen lie GLT:ssä?). Nämä vanhat tomaatit ovat melko kuminauhoja nykytekniikkaan verraten. Nopeuden muuttumiseen tarvittaisiin tehokkaampi kone. ;)

Jos loota kovin pahasti luistaa niin siinä on joku muu ongelma kuin kickdownin kanssa. Lootaöljyssä näkynee aika nopeasti jos loota luistaa kovin pahasti, menee mustaksi ja haisee palaneelta.

Mites se laatikkoöljy, onko siellä sitä sopiva määrä ja minkä väriseltä näyttää paperiin pyyhittynä, haiseeko?
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Japa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT:n vaihdelaatikko
« Vastaus #4 : 02.11.2011, 15:44:48 »
Nyt en ihan hoksaa mikä on ongelma. Tokihan se luistaa kun kickdownilla pyydetään pienempää, turbiinilukitus voi olla päällä vain isoimmalla vaihteella eikä lukkoturbiinia monessa autossa edes ole (kuinkahan yleinen lie GLT:ssä?). Nämä vanhat tomaatit ovat melko kuminauhoja nykytekniikkaan verraten. Nopeuden muuttumiseen tarvittaisiin tehokkaampi kone. ;)

Jos loota kovin pahasti luistaa niin siinä on joku muu ongelma kuin kickdownin kanssa. Lootaöljyssä näkynee aika nopeasti jos loota luistaa kovin pahasti, menee mustaksi ja haisee palaneelta.

Mites se laatikkoöljy, onko siellä sitä sopiva määrä ja minkä väriseltä näyttää paperiin pyyhittynä, haiseeko?

Siis verrattuna isän 945 2,3 matalapaineturboon ero on todella merkittävä. Omassa laatikko on juuri kumilenkkimäinen isommilla kierroksilla ja kickdownia poljettaessa. Autolla ajettu 183tkm ja huoltokirja löytyy, ettei ole raiskattu vehje. Ysisatasessa pohjaan painettua tapahtuu heti, kun taas GLT:n loota miettii ja nostaa kierrokset, muttei kiihtyvyys juuri tuosta nouse. Kuitenki itsellä löytyy myös tuo turbiinilukko, mahtaako olla sama laatikko kuin 945?

Ensimmäinen automaatti omassa omistuksessa. Mutta GLT:ssä on tehojakin 25hp enemmän ja painoa yli 150kg vähemmän. Eikös se pitäisi näkyä jo jossain?

öljyt katsoin kuten manuaali ohjastaa. Oli reilusti MAXin puolella ja punertavan väristä taisi olla.

Poissa Chili

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 952
  • Ystävät tulevat ja menevät; viholliset lisääntyvät
Vs: 740 GLT:n vaihdelaatikko
« Vastaus #5 : 02.11.2011, 17:35:56 »


En tunne miestä - sanoi Mooses Jeesuksesta.

Mutta voipiko noissa vehkeissä turpiini hajota?
Käsittämätöntä maailmassa on se, että se on käsitettävissä.

Poissa Japa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT:n vaihdelaatikko
« Vastaus #6 : 03.11.2011, 10:45:15 »
nyt ehkä vähän paremmin toiminut isommilla vaihteilla. Kuitenkin kunnolla kiihdyttäessä laatikko laittaa pientä pönttöön niin kierrokset nousee mut kumilenkin lailla luistaa. Olen kyyllä melko varma ettei täysillä toimi tuo laatikko.

Poissa Japa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GLT:n vaihdelaatikko
« Vastaus #7 : 10.11.2011, 23:49:04 »
ei se vaan anna kaikkia tehoja asfalttiin. Jos vaikka n 40 vauhdista polkasee kickdownia, niin vauhti ei juurikaan muutu, luistaa vaan. Kierrokset jäävät 4000rpm eikä yhtään ylemmäs. Ero isän 940:n on huomattava. Ysillä vetää jopa vähän penkkiin.

Vaikea vähän kuvailla, pitäisi koittaa että huomaisi paremmin. Missä voisi olla vika?

 

RallyBaron  Samppasport