Rele on tuhkakupin takana relelaudassa, vasen reuna keskellä, valkoinen suorakaiteen muotoinen.
Alkuperäiselle kysyjälle: Tsekkaa imuvuodot, ettei ole haitariputki putsarin ja imusarjan välistä jossain halkeama, imusarjan tiiviste + muut letkut yms. Vikakoodit olisi hyvä myös lukea, vaikkei valoa ilmeisesti ole sytyttänytkään?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg463#msg463
Ei sytytä vikavaloa.
Tuleeko tosiaan käyntihäiriö jos ennen imusarjaa, putsarin jälkeen, vuotaa ilmaa ?
Kokeilin kesällä toisen hassun käyntihäiriön takia onko ilmavuotoa
imusarjassa jollain kaasutinsprayllä ... en muista nyt merkkiä. Ei löytynyt vuotoa.
Oireena on, kun ajaa 120 km/h tai enemmän muutaman kilometrin moottoritietä, niin
tyhjäkäynti kaupugin ekoissa valoissa Huopalahdentiellä on n. 1100, mutta normaalisti n. 600.
Jos sammuttaa moottorin ja laittaa heti käyntiin, niin tyhjäkäynti on taas normaali 600!
Jotnkin ei kone tykkää kuumenemisesta.
Tämä kysymys koskee varsinkin 2-tahti trial moottoripyörääni Beta Super trial 240 vm. 1993.
Se rupesi kerran loppukesästä käynnistyksen jälkeen käymään huonosti. Tyhjäkäynti toimii,
mutta ei kärsi kaasua kuin kuristin päällä. Viime viikonloppuna mökillä paikkasin vulkanointiteipillä kaasarin ja
ilmanputsarin välisen pyöreän haitarikumin. Nyt täytyy laittaa rojut takaisin ja kokeilla käyntiin.
Yritin putsata siitä myös kaasarin. En ole varma kävikö 2-tahti mopo aikanaan moitteetta vaikka
kokonaan ilman ilmanputsariakin ... Kannattaa varmaan tyhjentää taas tankki ja laittaa uudet bensat tankkiin.
Alkukesästä on kyllä näin tehty ja hyvin toimi.
FD moottori on malli jossa on joku parannettu vähäpäästöisyys ... Turboa ei ole kun tehokin on pieni, 85 kW.