Oisko kuitenki tarkotus talviautoks? Eikä pelkille jäille?
No tarkoitus oli kun lähdin tuota autoa hakemaan, että se ei tule luultavasti elämään kevääseen asti.
Eihän autossa ollut edes kuin talvirenkaat. Ja ulkonäkö oli kyllä aivan kauhea.
Kun paikan päälle selvisin, niin auto vaikutti vielä huonommalta kuin kuvissa.
Ja kelikin oli mitä huonoin, vettä satoi ja hemmetin kova tuuli ja tietysti pimeetä kuin tontun perseessä.
Eipä tullut sitten mitään peltejä tutkittua sen tarkemmin. Pikainen koeajo että auto edes jotenkin toimii, sitten vain myyjälle jo puhelimessa sovittu summa käteistä kouraan ja hei hei.
Ai niin, en tosiaan pystynyt itse edes ajamaan autoa kotiin tuota noin 100km matkaa, koska olen koirille allerginen ja auto muistutti sisältä huonosti siivottua kenneliä. Joten laitoin mukanani olleen kaverin Volvon rattiin ja ajoin itse kotiin sillä autolla, millä menimmekin Volvoa hakemaan.
Vasta seuraavana päivänä pääsin autoa tutkimaan ihan päivän valossa ja yllätyin itsekkin miten hyväpeltiseksi auto osoittautui.
Nyt olen alkanut pikkuhiljaa, pesulla, puunauksella ja pikku muutoksilla, muokata autoa enemmän "omakseni" edellinen (hieman siistimpi)kaksnelikymppi kun kummittelee tuolla takaraivossa vieläkin.
Ja tosiaan enää ei tarkoitus ole autoa tahalleen särkeä niinkuin aluksi oli ajatus. (tuli nimittäin ne puuttuvat kesärenkaatkin jo hommattua

)
Tuossapa vielä se edellinen kappale (niin kuin teillä muka kiinnostas mutta laitampa silti)