Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101

  • 23 Vastauksia
  • 5012 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5566
  • Volvo V70
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #15 : 26.08.2020, 08:13:51 »
Oorraaiitt nykimisvika on nyt taltutettu iso kiitos nimimerkillä anssi68 kun jaksoi tutkia kaverinkanssaan vidalla autoa ja sieltä löytyi misfire sylinteri 2 tulppa ja puola vaihdettiin ja auto kulkee niinkuin ennenkin.

Nyt eikun kovaa ajoa ja pidetään silmällä tuleeko "maf/ilma" vikakoodeja  takaisin

Jep, toivottavasti nyt toimii..
Maff-vikaan palataan 2-3 viikon päästä, jos tarvetta.
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5566
  • Volvo V70
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #16 : 26.08.2020, 17:55:10 »
Ja näköjään palas sama vikakoodi, eli varmaan maffin osto edessä ??

E: Kokeillaan ottaa ahtopainemittarin letku pois ja auto ajoon..
« Viimeksi muokattu: 26.08.2020, 21:06:57 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #17 : 27.08.2020, 08:14:59 »
Niin tai MAF toimii mutta antaa koodin koska arvot eivät pysy raja arvojen puitteissa.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5566
  • Volvo V70
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #18 : 27.08.2020, 12:36:38 »
Niin tai MAF toimii mutta antaa koodin koska arvot eivät pysy raja arvojen puitteissa.

Mistäs löytäs tuohon Boschin Maffiin niitä arvoja, jos lähtis testerillä tutkimaan ??
Tai sitten vaihdettu Maffi onkin viallinen..
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #19 : 28.08.2020, 10:25:26 »
Vidalla nuo arvot näkee live datalla millä alueella arvot seilaa.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5566
  • Volvo V70
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #20 : 10.09.2020, 20:57:12 »
Mielenkiintoinen vika, kun välillä mennään muutama päivä ilman vikavaloja ja sitten taas saattaa päivittäin sytyttää vikavalon..
Nykiminen on poissa kun puola ja tulppa on uutta, mutta tuo maffiin viittaava vikakoodi ihmetyttää.
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1379
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #21 : 11.09.2020, 01:35:51 »
Jos maf aito oikea bosch ja numeroltaankin sama niin liitin tai johdot ehkä tsekata sitten..
Ollut toisenmerkkisissä mm pinni kerran liittimessä löysä ja pistoke työnsi pinniä edessään liitimestä vähän ulos jolloin kontakti oli huono.

Tai joku johtokin voi olla murtunut tai poikki jolloin tärinästä  yhteyden ottaa tai pudottaa pois kuten yhden iat- anturin kanssa myös ollut omakohtaistakin kokemusta. Tuohon vaihdoin anturin turhaan ja siinä katkos oli 7cm liittimeltä kohdassa jossa pääsi mekaanisesti hiertymään kovaa reunaa vasten.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3173
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #22 : 11.09.2020, 07:31:08 »
Kaasuiäppäkotelo putsattu?

Poissa vilzzzuq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • V70 Mk2 M66 T5 2006 320hv, 940 B230fb m47 1992
Vs: Volvo v70 manuaali 2006 T5 nykiminen ja vikakoodi p0101
« Vastaus #23 : 19.09.2020, 12:29:12 »
Ei ole kaasuläppää vielä putsattu mutta huohotin putki oli venttiilikopan päältä poikki koska aina kun otti kopan muovit irti niin siellä alla oli öljyä joten huohotinputki vaihdettu ja imusarjaa ei sentakia tarvinnut onneksi irrottaa. auto on ajossa nytten ilman BSR lastua eli vakio softa sisässä ja kaikki mitä tähän mennessä on löytynyt on korjattu joten kuulostellaan ja katsellaan tuleeko CEM tai muuta häiriötä vielä ilmoille ::)

 

Futurez  Kulkukoira