Kulkukoira  Proturbo

Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?

  • 48 Vastauksia
  • 19658 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #30 : 18.07.2020, 20:46:29 »
V70 mk3 tais olla lähempänä mondeota, jos siinäkin fordin alusta jo?
Ei se ainakaan focusta ollu lähelläkään, mitä muistan.. focus, s/v40 mk2 , v50.. jne missä samanlainen alusta, niin niistä kyllä tuntuu menevän puslia ja ilmeisesti myös etupyöränlaakereita vähän enemmän - karkeesti noin 100tkm kestää, vaikka joo kaikkihan ne yksilöitä on.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #31 : 18.07.2020, 20:51:14 »
Voiko olla tämän ikäinen (vm. 2010) diesel-Volle ilman webastoa?

Missään myyjäliikkeen asiakirjoissa siitä ei mainita enkä saanut Vollen omalla automatiikalla sitä ajastimella syttymään. Tosin ulkomittari näytti hetki sitten (klo 20.45) vielä +27 Celsiusta.

Voiko olla, että webasto a) ei käynnisty näin helteellä?

B) koko webastoa ei ole olemassakaan?


Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #32 : 18.07.2020, 20:57:59 »
Voiko olla tämän ikäinen (vm. 2010) diesel-Volle ilman webastoa?

Missään myyjäliikkeen asiakirjoissa siitä ei mainita enkä saanut Vollen omalla automatiikalla sitä ajastimella syttymään. Tosin ulkomittari näytti hetki sitten (klo 20.45) vielä +27 Celsiusta.

Voiko olla, että webasto a) ei käynnisty näin helteellä?

B) koko webastoa ei ole olemassakaan?
Jos se valikoista löytyi niin eikö liene selvä että autossa webasto. +27 astetta niin ei vain käynnisty
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #33 : 18.07.2020, 21:07:04 »
Jos ulkolämpötila on yli +15° lämmitin ei käynnisty.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #34 : 18.07.2020, 21:07:48 »
Jos se valikoista löytyi niin eikö liene selvä että autossa webasto. +27 astetta niin ei vain käynnisty

Noin arvelinkin.

Mutta riittääkö pelkkä webasto näillä eteläisen Savon arktisilla alueilla? Viime talvena pakkasta taisi enimmillään olla -18-19 Celsiusta.  :) :)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3380
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #35 : 18.07.2020, 21:12:04 »
Pelkkä Webasto on oikein hyvä, turha niitä alitehoisia sähkölämmittimiä on Webaston kanssa lämmitellä. Akkulaturin tietenkin voisi leipoa sinne Webaston kaveriksi, jos tulee ajettua lyhyttä pätkää.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #36 : 18.07.2020, 21:22:45 »
Pelkkä Webasto on oikein hyvä, turha niitä alitehoisia sähkölämmittimiä on Webaston kanssa lämmitellä. Akkulaturin tietenkin voisi leipoa sinne Webaston kaveriksi, jos tulee ajettua lyhyttä pätkää.

Aivan, aivan.

Mutta voipi olla hankala leivinurakka, jos ei ole sähkölämmittimen johtoa tai töpseliä, minkä johdosta haaroittaa tms.

Katellaan mihin päädytään!

P.S. On aika kummaa, että autossa ei ole öljytikkua öljynpinnan tarkistusta varten eikä autossa ole lämpömittaria. Voi ihme!  :( :(
« Viimeksi muokattu: 18.07.2020, 23:00:48 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volvo XC60 T8 2019
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #37 : 19.07.2020, 19:53:12 »
P.S. On aika kummaa, että autossa ei ole öljytikkua öljynpinnan tarkistusta varten eikä autossa ole lämpömittaria. Voi ihme!  :( :(

Ainakin omassa D5:ssä oli öljytikku vaikka ohjekirja väitti toista. Se mittatikku oli sellainen lyhyt, jotakin 10-15cm nysä öljypohjan vieressä paikassa jonne pääsy oli lähes mahdotonta jollei käsivarsi ollut "luokkaa riisitautinen". Itsekin ihmettelin tuota huollossa, kun kiven kovaa väittivät että kyllä se siellä on vaikka ei omaan silmään millään sattunut, lampun kanssa sitten näytettiin, että tuolla se on. Ilman tuota apua en olisi ikinä huomannut koko tikkua.
Volvo XC60 T8 2019
Entiset Volvot:
Volvo XC60 D4 2014, Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #38 : 19.07.2020, 20:38:52 »
Harvassa polttoainetankissakaan nykyään on tikkua. On se vaan jotenkin kätevämpi mittaristosta tarkastaa.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #39 : 19.07.2020, 20:56:19 »
Harvassa polttoainetankissakaan nykyään on tikkua. On se vaan jotenkin kätevämpi mittaristosta tarkastaa.

Kuinka mittaristosta tarkistat öljymäärän?

Ennen vanhaan jos mittariin syttyi punainen valo öljynpaineen laskemisen merkiksi, niin peli oli pelattu. Moottorissa ei ollut enää öljyä tarpeeksi ja kone oli sitä myöten sökö.

Lienee uudemmissa autoissa herkemmät valot eli mittarit?

P.S. Tuo D3 on kyllä edelleen ajolleen aivan huippupeli! Toivottavasti se myös kestää - jos vaikka kauppoihin päästään.  8)

Poissa Jåånas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
V60 T8 Plus Dark -23
ex. V40 D2 R-Design -17
ex. V50 1,6D DRIVe S/S Classic -11
ex. V40 D2 Momentum -15

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #41 : 19.07.2020, 21:04:02 »
Kuinka mittaristosta tarkistat öljymäärän?

Ennen vanhaan jos mittariin syttyi punainen valo öljynpaineen laskemisen merkiksi, niin peli oli pelattu. Moottorissa ei ollut enää öljyä tarpeeksi ja kone oli sitä myöten sökö.

Lienee uudemmissa autoissa herkemmät valot eli mittarit?

P.S. Tuo D3 on kyllä edelleen ajolleen aivan huippupeli! Toivottavasti se myös kestää - jos vaikka kauppoihin päästään.  8)
Kyllä se ilmoittaa, jos on öljy vähissä, ja ihan reilusti aikaisin. Ainakin XC60 d5 sai sen öljymäärän mittariin, kun laittoi sytytysvirrat päälle, mutta ei käynnistänyt, ja pyöritti rullasta.
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #42 : 20.07.2020, 02:19:46 »
Ei sitä tikkua kaipaa kun oppii valikosta katsomaan. Eikä näiden 5sylinteristen öljyjä tarvi neuroottisesti vahtata. Juuri tarkistin kun on jo 12tkm huollosta niin yhden pykälän oli vailtunut. Kahvikupillinen öljyä ja taas on siinä mihin huollossa täyttivät (=yksi pykälä alle maksimin). Autolla ajettu 207tkm.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #43 : 20.07.2020, 06:58:33 »
Ei sitä tikkua kaipaa kun oppii valikosta katsomaan. Eikä näiden 5sylinteristen öljyjä tarvi neuroottisesti vahtata. Juuri tarkistin kun on jo 12tkm huollosta niin yhden pykälän oli vailtunut. Kahvikupillinen öljyä ja taas on siinä mihin huollossa täyttivät (=yksi pykälä alle maksimin). Autolla ajettu 207tkm.

Oikein hyvä, ettei tarvitse vahdata!

En olekaan mikään öljyjen intohimoinen vahtaaja. Aattelin vaan, että millainen moottori modernissa autossa onkaan.

Vielä kun selviäisi onko autossa webasto vai ei. Aamuhelle oli jo tunti sitten + 17 Celsiusta, joten koekäynnistystä on turha havitella, jos kerran raja on + 15 Celsiusta webaston käynnistymiselle.

Muuten homma alkaa olla OK.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Onko kestävyydessä eroja 2,4-2,5 vs. 2,0 ja 1,6 koneilla?
« Vastaus #44 : 20.07.2020, 11:44:54 »
Oikein hyvä, ettei tarvitse vahdata!

En olekaan mikään öljyjen intohimoinen vahtaaja. Aattelin vaan, että millainen moottori modernissa autossa onkaan.

Vielä kun selviäisi onko autossa webasto vai ei. Aamuhelle oli jo tunti sitten + 17 Celsiusta, joten koekäynnistystä on turha havitella, jos kerran raja on + 15 Celsiusta webaston käynnistymiselle.

Muuten homma alkaa olla OK.

Konehuoneesta pitäis löytyä tarra joka kertoo weban tyypin. Jos tarra(kin) löytyy niin seuraavaksi huomio siihen että toimiiko(!) se weba..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron