KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Vaikuttaako alipaine järjestelmän vuoto turbon säätimen toimintaan?

Kyllä!
20 (83.3%)
Ei!
4 (16.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 22

D5 -07 Vikatila

  • 39 Vastauksia
  • 9841 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1057
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #30 : 14.08.2020, 09:19:30 »
Taaemman tukikumin saa testattua kevyesti paineilmalla. Säätöventtiililtä letku irti ja 1-1,5bar painetta sisään riittää.

HUOM! nämä kuuluisi testata ALIPAINEELLA, normisti paineilmalla kokeillessa voi rikkoa kyseisen tukikumin!
Paineilma rikkoo kalvon sieltä sisältä ja aiheuttaa alipainevuodon jos vika ei olekkaan siellä!
Kyseinen tukikumi ei ole halpa! noin 150€/kpl!

Yleisesti/todennäköisesti jos ahdot pomppii yli 2bar, on siellä alipainevuotoa.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2020, 09:21:33 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8121
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #31 : 14.08.2020, 14:17:46 »
Siksi paine onkin pidettävä alhaisena. Paras keino testaamiseen onkin tulpata kumille menevä letku ja käydä ajamassa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #32 : 18.08.2020, 17:39:28 »
Tänään sitten ajossa "nykäs" kerran ja meni heti vikatilaan... uutena oli että valitteli tuota turbon paineanturia (1600 koodi) ja oli myös tutut vanhat low / high pressure vikakoodit... Olisiko kumminkin kyseessä rikkinäinen paineanturi eikä säätelymoottori..  ???

Poissa JmJ75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #33 : 07.09.2020, 15:40:44 »
Eikös tuo paineanturi nimenomaan ole se vikaherkkä osa. Tuon saa testattua kun siitä tukkii letkun (ja vastaavasti paineanturin putken). Mulla tulossa postissa tuo uusi. Ei kallis osa. Ebay 13€ / Suomi ~50€... ja itselläni oireillut juurikin vastaavasti.

Mulle jäi tästä ketjusta myös epäselväksi mikä oli tuon pyörreläppäsysteemin kunto? Oliko tanko paikallaan? Tuntuiko vivusta vastetta että pyörreläpät on kiinni akselissaan? Tuo oli itseltäni paskana ja se myös lyö tehot kiihdyttäessä aika poikkeen (jos on kiinni lukittunut). Ja tuo tanko on jokaisessa D5:ssa jossain vaiheessa irti.
S60 D5 (185) - 2008 -
- @JKL@ -

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #34 : 11.09.2020, 17:41:14 »
Eli homma päätty turbon vaihtoon  :) Kyllä mulki turbonsäätömoottori liikkui ja toimi kuten yllä tuossa on keskusteltu mutta Turbotukku.comilta tuli hyvä vinkki että kun kumminkin autolla on ajettu 290tkm niin turbo voi olla viallinen ja välillä siivet jumittua kun on lämmöt kohillaan ja kun siivet jumittuu säätömoottori ei tykkää vastuksest ja heittää vikatilaan!

Juho Piironen

  • Vieras
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #35 : 11.09.2020, 17:43:41 »
Siis jos meinaat pyörreläpil turbon siipiä???

Poissa JmJ75

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #36 : 12.09.2020, 20:38:34 »
Siis jos meinaat pyörreläpil turbon siipiä???

Ei, pyörreläpät sijaitsee imusarjan alla. Ei liity turboon
S60 D5 (185) - 2008 -
- @JKL@ -

Juho Piironen

  • Vieras
Saa poistaa
« Vastaus #37 : 13.09.2020, 07:40:07 »
Saa poistaa
« Viimeksi muokattu: 22.11.2022, 23:49:16 kirjoittanut Juho Piironen »

Juho Piironen

  • Vieras
Saa poistaa
« Vastaus #38 : 15.10.2020, 13:46:01 »
Saa poistaa
« Viimeksi muokattu: 22.11.2022, 23:49:08 kirjoittanut Juho Piironen »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1501
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 -07 Vikatila
« Vastaus #39 : 15.10.2020, 17:26:36 »
Ilmakehän paineen osuus on karkeasti 1bar absoluuttisesta paineesta.
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

KL-varaosat  Race.fi