Moottoreista sen verran, että osta mieluusti auto, joka on ihan rehellisellä Volvon koneella. Noihin pikkuvapareihin en ainakaan itse sotkeutuisi. Kuten vaikkapa tuo 2.0 bensa, jota sai alkupään tuotantoon otettua. Yleisestikkin itse katselisin 2010 ja sitä uudempia kulkineita. 2010 tulivat uudet moottorit ainakin dieseleihin, samalla laatikko koki päivityksen. En ole mikään vaihteistoexpertti, mutta nämä havainnot perustuvat omiin kokemuksiin. Tuo TF-80SC laatikko on tosiaan ollut eri kehitysversioina vahvasti mukana näissä P3-Volvoissa. Joissain PSA-koneissa on ollut sitten jatkeena se Fordin Powershift-loota, jota en huolisi.
Tuo TF-80SC on mielestäni yleiseltä luotettavuudeltaan heikommalla tasolla kuin sen vanhemmat 5-lovisen. Eri kehitysversioiden mukana luotettavuus ei ole mitään dramaattista parannusta mielestäni saanut, pikemminkin vikakohteet ovat vain vaihtuneet. Jos alkupään vaihteistossa vikapaikka oli venttiilipöytä, niin uudemmissa sitten kuolee ne kuuluisat tiivisteet, jotka aiheuttavat sitä ronskia D:lle kytkeytymistä. Itse en myöskään tykkää tuon vaihteiston toiminnasta, vanhempi vaihteisto oli huomattavasti miellyttävämpi toiminnaltaan. Mutta tämä lienee mielipideasia.