Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?

  • 18 Vastauksia
  • 11410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« : 24.07.2020, 11:51:36 »
Vannoutuneena V70- ja S80-mallien ihailijana ja 14 vuotta myös käyttäjänä hämmästelen mitä kaikkea löytyy "uudemmista" malleista?

Kyse on siis vuosien 2008-2012 tienoilta ja autona V70. Moottorivaihtoehdoista kiinnostavimpia lienevät D5, D3 ja bensaversiot 2,4 vaparina (liekö?) ja 2,4 bensa turbolla.

Automaattilaatikko on vaihtunut ainakin. Onko uudempi parempi? Ajokokemukset ovat vaihtelevia. Vanhempi, vm:n 2003, 2005 ja 2006 laatikko on jämäkämpi ja vähemmän tempova, arvelisin.

Miten lie laatikoiden kestoissa eroja?

Uudemmissa kori saattaa olla hieman köykäisempi, mutta ajo-ominaisuudet ovat erittäin OK.

Millaisia kokemuksia ja faktatietoja on muilla?
« Viimeksi muokattu: 24.07.2020, 14:21:21 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #1 : 24.07.2020, 13:31:28 »
Mistähän moottorista kyse? 5sylinterisen kaverina oli kymmenen vuoden ajan (2006 eteenpäin) se sama 6v geartronic eri kehitysversioina
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #2 : 24.07.2020, 14:22:17 »
Mistähän moottorista kyse? 5sylinterisen kaverina oli kymmenen vuoden ajan (2006 eteenpäin) se sama 6v geartronic eri kehitysversioina

Kiitos tarkennuksesta.

Koneet varmastikin D5, D3 ja miksei pienemmätkin, mutta myös bensamyllyt 2,4 ja 2,0 kokoisina.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #3 : 24.07.2020, 15:07:00 »
Moottoreista sen verran, että osta mieluusti auto, joka on ihan rehellisellä Volvon koneella. Noihin pikkuvapareihin en ainakaan itse sotkeutuisi. Kuten vaikkapa tuo 2.0 bensa, jota sai alkupään tuotantoon otettua. Yleisestikkin itse katselisin 2010 ja sitä uudempia kulkineita. 2010 tulivat uudet moottorit ainakin dieseleihin, samalla laatikko koki päivityksen. En ole mikään vaihteistoexpertti, mutta nämä havainnot perustuvat omiin kokemuksiin. Tuo TF-80SC laatikko on tosiaan ollut eri kehitysversioina vahvasti mukana näissä P3-Volvoissa. Joissain PSA-koneissa on ollut sitten jatkeena se Fordin Powershift-loota, jota en huolisi.

Tuo TF-80SC on mielestäni yleiseltä luotettavuudeltaan heikommalla tasolla kuin sen vanhemmat 5-lovisen. Eri kehitysversioiden mukana luotettavuus ei ole mitään dramaattista parannusta mielestäni saanut, pikemminkin vikakohteet ovat vain vaihtuneet. Jos alkupään vaihteistossa vikapaikka oli venttiilipöytä, niin uudemmissa sitten kuolee ne kuuluisat tiivisteet, jotka aiheuttavat sitä ronskia D:lle kytkeytymistä. Itse en myöskään tykkää tuon vaihteiston toiminnasta, vanhempi vaihteisto oli huomattavasti miellyttävämpi toiminnaltaan. Mutta tämä lienee mielipideasia.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #4 : 24.07.2020, 17:32:17 »
Kiitos tuomaril.

Mielipiteitä juuri kyselen. Toki faktapohjalta.

Samaa olen kuullut noista laatikoista - vanhempi on miellyttävämpi ja mahdollisesti kestävämpi. Ja Siniseltä saatujen tietojen mukaan nykyisen V70 Volvoni (vm. 2006) tyyliseen AisinWarneriin riittää automaattiöljyjen vaihto 80 tkm:n välein. Uudempi aski kaipaa öljynvaihtoa jo 60 tkm:n välein.

Vaihtoväli ei ole ongelma muuten, mutta aiemmat omistajat eivät yleensä vaihdata öljyjä tarpeeksi tiheästi.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14965
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #5 : 24.07.2020, 17:36:19 »
öljynvaihtoväli tulee käytetystä öljystä. 60tkm sanovat munkin aisinille että vaihtoväli uusilla öljyillä mitkä laittovat.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #6 : 24.07.2020, 21:27:54 »
Vm 2010 lähtien on D5 tuplaturbolla.Mukavampi ajaa.
Tomaatin toimivuus parantunut,mitä kokemusta 07 D5.Vaimon vm 14 automlaatikko vieläkin parempi toimivuudeltaan,6 v sekin.
Perusvarma auto omasta mielestä V70.
V70 D5 AWD

Poissa Enzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #7 : 24.08.2020, 01:43:17 »
Kiitos tuomaril.

Mielipiteitä juuri kyselen. Toki faktapohjalta.

Samaa olen kuullut noista laatikoista - vanhempi on miellyttävämpi ja mahdollisesti kestävämpi. Ja Siniseltä saatujen tietojen mukaan nykyisen V70 Volvoni (vm. 2006) tyyliseen AisinWarneriin riittää automaattiöljyjen vaihto 80 tkm:n välein. Uudempi aski kaipaa öljynvaihtoa jo 60 tkm:n välein.

Vaihtoväli ei ole ongelma muuten, mutta aiemmat omistajat eivät yleensä vaihdata öljyjä tarpeeksi tiheästi.

Toi laatikon huoltamattomuus hämmästyttää kyllä.

Olen tässä nyt kuukauden katsellut itselleni vetoautoksi automaatti Volvoa ja kauhukseni huomannut ettei juuri yhdessäkään huoltokirjassa ole merkintöjä laatikon öljynvaihdoista.Hyvä jos kerran on 300tkm:n matkalla vaihdettu. :o

Eikö siellä huolloissa tyrkytetä/tarjota niitä ollenkaan?

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #8 : 24.08.2020, 09:51:43 »
Toi laatikon huoltamattomuus hämmästyttää kyllä.

Olen tässä nyt kuukauden katsellut itselleni vetoautoksi automaatti Volvoa ja kauhukseni huomannut ettei juuri yhdessäkään huoltokirjassa ole merkintöjä laatikon öljynvaihdoista.Hyvä jos kerran on 300tkm:n matkalla vaihdettu. :o

Eikö siellä huolloissa tyrkytetä/tarjota niitä ollenkaan?

Ei niitä tyrkytetä. Vaihteistoöljyn vaihto on Lisätyö joka pitää osata itse vaatia. Taksina ostettuun autoon kuulu 60tkm välein huolto-ohjelmaan ilmeisesti. Harvemmin tuntuun 1-2. omistajaa tuo kiinnostavan, jos auto vaihdetaan 2-3 v välein maksimissaan 200tkm ajettuna pois. Silloin ne alkavat ongelmat öljynvaihdon tekemättä jättämisestä lankeaa sinne 3-4:nen omistajan kukkarolle.

Itellä on näistä kokemusta mm. bmw, mersun ja nykyisen volvon laatikoista. Olen pyrkinyt ostamaan käytettynä maksimissaan 150-180tkm ajetun, jos ei ole laatikkoon öljyjä vaihdettu kertaakaan. Sitten vaan heti huuhteluöljyn vaihtoon ja ainakaan noissa kolmessa ei ole tullut ongelmia. Voi vielä yrittää tingata kaupan tekijäisiks tuon vaihdon kun ei kerta ole kertaakaan vaihdettu.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #9 : 24.08.2020, 19:57:11 »
Toi laatikon huoltamattomuus hämmästyttää kyllä.

Se on rahantuhlausta se laatikon huoltaminen. Siis muille kuin meille ;D Ei ketään muita kiinnosta kestääkö se auton vaihteisto puolta miljoonaa km. Pääasia että on huoltokirjassa leimat eli ”hyvin huollettu”. Minulla oli aikoinaan monta leasingautoa  peräperää eikä olisi voinut vähempää kiinnostaa öljynvaihdot saati muutkaan huollot. Huollossa oli kuitenkin käytettävä ettei autot levinny tielle eikä leasing yhtiö päässyt syyttämään heidän omaisuuden tärvelemisestä :D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Enzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #10 : 24.08.2020, 23:43:13 »
Se on rahantuhlausta se laatikon huoltaminen. Siis muille kuin meille ;D Ei ketään muita kiinnosta kestääkö se auton vaihteisto puolta miljoonaa km. Pääasia että on huoltokirjassa leimat eli ”hyvin huollettu”. Minulla oli aikoinaan monta leasingautoa  peräperää eikä olisi voinut vähempää kiinnostaa öljynvaihdot saati muutkaan huollot. Huollossa oli kuitenkin käytettävä ettei autot levinny tielle eikä leasing yhtiö päässyt syyttämään heidän omaisuuden tärvelemisestä :D

Se on kyllä just näin.Köyhät huoltaa! ;D

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #11 : 25.08.2020, 08:22:03 »
No näinhän se on, että me (köyhät), jotka näitä käytettyjä ostaa niin joutuu sit huoltamankin näitä vehkeitä  ;D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #12 : 25.08.2020, 10:10:40 »
No näinhän se on, että me (köyhät), jotka näitä käytettyjä ostaa niin joutuu sit huoltamankin näitä vehkeitä  ;D

Minä poika vaihdatutin ohjaustehostimen nesteetkin jossain 150tkm kohdalla. Ettei mee rikki ja toimis hyvin ;D Ehkä se tosiaan hieman pehmeämmin toimii nyt
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1029
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #13 : 25.08.2020, 12:04:10 »
Hyppää vähän sivuun, mutta menköön.

"Köyhiä ollaan ja köyhinä pysytään!"

Tunti sitten vaihdatin esikoisen vm. 2001 bensavapari-V70:n öljyt + öljynsuodattimen ja vaihteistoöljyt huuhtelemalla. Meni kokonaista 110 euroa, kun oli Mannolit omasta takaa. Samasta 20 litran pöntöstä vaihdettiin omaan V70:n (vm. -06) vaihteistoöljyt + öljyt suodattimineen.

Nyt kelpaa näillä vanhemmillakin vehkeillä huristella! :) :)


Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä muuttui 2008-2010-2014 malleissa?
« Vastaus #14 : 25.08.2020, 22:01:54 »
Toi laatikon huoltamattomuus hämmästyttää kyllä.

Olen tässä nyt kuukauden katsellut itselleni vetoautoksi automaatti Volvoa ja kauhukseni huomannut ettei juuri yhdessäkään huoltokirjassa ole merkintöjä laatikon öljynvaihdoista.Hyvä jos kerran on 300tkm:n matkalla vaihdettu. :o

Eikö siellä huolloissa tyrkytetä/tarjota niitä ollenkaan?

Eikä jostain syystä määräaikaishuollossa merkitä huoltovihkoon ko. vaihtoa, vaikka se olisikin suoritettu. Lyödään vain leima ja kilometrkimäärä sekä työtilausnumero. Itse aina kyselen sitten Volvolta tarkemmat huoltotiedot, että mitä mihinkin työtilausnumeroon sisältyy, joten kyllä niitä askiöljyjä on vaihdettu, jos on merkkihuollossa huollettu.

 

KL-varaosat  Race.fi