Nyt auto oli sinisellä kaasunsuodattimen vaihdossa ja kaasunpaineen säädössä. Paine oli liian korkea joka ilmeni mm siten, että kun ajoi bensalla ja vaihto kaasulle niin nykäs tuntuvasti. Enään ei nyi eikä ainakaan vielä ole sammuillu kaasulla ajossa. Saa nähdä sitten. Pitkä startti on vieläkin aamusin ulkoa. Asentaja ehdotti, että seuraavaksi pitää tarkistaa bensanpaine jospa se vuotaa johonkin seisoessa ja tarkistaa päästääkö paineensäädin kaasua seisoessa sylinteriin ja siks pitää sahata. Ja sitten tietenkin uusi paineensäädin (ja taas menee tonni).
Mutta vika ei voi olla bensanpaine eikä kaasu sylinterissä koska:
- Auto lähtee AINA kesällä normaalisti käymään
- Auto lähtee AINA tallista normaalisti käymään
Kyllähän noi viat ilmenisi myös tallissa ja kesällä. Tuskin ne ilmantuu vain kylmässä??
Voisiko vika olla lämpötila-anturi joka antaa väärää tietoa tietokoneelle joka rikastaa väärin kylmässä (liian vähän)?
Eikös kuskin peilin alaosassa (tai repsikan peilissä) oleva "nänni" ole joku moottorinohjaustietokoneen lämpöanturi? Voisiko vika olla siinä?
Rupee omat autonasentajan tiedot olemaan vähissä jo ja tuntuu ihan tolta hymiöltä :hello: . Pitää varmaan vaihtaa vanhaan kaasarivolvoon. Sen kalvon kanssa oli helpompi taistella.
