"Voi myös johtua kaasuläpästä. Kannattaa tarkistaa onko läpän seutu kovin likainen ja puhdistaa, koska ongelmat tuossa ilmenevät ensiksi kaasulla ajettaessa, oireina sammuminen vapaalla rullatessa ja tyhjäkäynnin kierrosten heittely 500-1200 välillä."
Irrotin juuri kaasuläppäkotelon ja putsasin kunnolla jarrujenputsaussprayllä. Se oli todella likainen. Tämän jälkeen kävi hienosti tyhjäkäyntiä. Ajelin n.15 minuuttia kaupungissa ja aina kävi hienosti kaasulla tyhjäkäyntiä. Sitten suuntasin kotia kohti mielissäni, mutta pikkuhiljaa oireet palasivat eli sammuu tyhjäkäynnillä. Tosin kierrokset ei heittele tyhjäkäynnillä tolla tavalla. Joskus menee ensin aika alas mutta sitten nousee normaaliin.
Onko läppäkotelo siis viallinen vai paineensäädin? Siinäpä kysymys. Lisäys: Kaasuläppä ei viallinen. Asia tarkastettu. Ei vikakoodeja eikä muitakaan "läppäongelmia". (Onneksi kaveri on sinisellä asentajana ja saan tietoja ja neuvoja

)
"Tarkoitin ajossa sammumisella sitä, että veto ja kaasu päällä yhtäkkiä moottori kuolee ja ainut pelastus on bensan tökkääminen päälle. Tässä tilanteessa askelmoottori on hyvin todennäköinen syyllinen."
Näinkin autossani oli, mutta autoon on vaihdettu uusi askelmoottori ja nämä oireet poissa.