Futurez  Kulkukoira

V70 -03 Bi-Fuel pitkä vieteri ekassa käynnistyksessä Ratkaistu ja ilouutisia

  • 138 Vastauksia
  • 68489 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Ok. Uskon siis, että viina käy.  8)
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa bifuelisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Moro kyselin palstalla samaa asiaa.Pitkästä starttaus-asiasta.Olin juuri samoihin aikoin myös oragasiin yhteydessä.Oragasin asentaja sanoi vaivan olevan bifuelin tyyppivika sanoi myös osan joka siihen pitkään startiin vaikuttaa,mutta sen nimen unohdin.Osaa ei pysty huoltamaan,kuten askelmittaria vaan sen hinta oli useita satoja euroja volvolla.Vaivan vaarallisuudesta asentaja sanoi,ettei se mitään vahingoita,mutta startti aika pitenee pitkässä juoksussa.Nyt en kyllä lukenut saamiasi vastauksia niin pitkälle mikä se ratkaisu ja ilouutinen kohdallasi oli.terv Bifuelisti

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Mulla syyllinen oli paineensäätäjä, jossa oli kalvo rikki ja se päästi alipaineletkua pitkin seisoessa kaasua imusarjan ja koneen täyteen joka ei semmosena seoksena syttynyt, vaan piti eka tuulettaa pois pitkällä startilla.
Ensiapuna oli ottaa säätimestä imusarjaan menevä alipaineletku irti yöksi ja laittamalla se kiinni aamulla. Silloin on normaali startti.
Alkuperäinen paineensäädin maksaa Volvolla 1260€. Nyt minulle testataan semmosta tarvikesäädintä joka maksaa alle 200€ tai jotain. Siinä on jotain säätämistä vielä vaikka toimiikin hyvin. Kerron taas lisää kun uusi säädin tulee Italiasta.
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa S60Bifuel 2003 matti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Tervehdys kaikille!

Luin koko viestiketjun läpi enkä ihan päässyt varmuuteen mikä minun Bi-Fuelia riivaa

1) Aluksi sammuili tullessa risteykseen
2) Käynnistäminen kestää
3) Nykyään kaasulla ajettaessa teho katoaa välillä kokonaan
4) Toisinaan kaasua ei saa päälle ollenkaan (oranssi valo palaa vaikka nappia painaa)

Onko vika askelmoottorissa vai paineensäätimessä vai kenties molemmissa?

Googlettelin myös englannin volvo-sivustolla ja siellä vaikutti olevan bi-fueleissa samaa ongelmaa.

Jollakin oli "purkkaviritys"korjaus kaasutehon katkeiluun: Letku irti kaasusuodattimen jälkeen ja kaasuttimen puhdistussprayta letkusta kohti kaasunjakajaa(?) (Gas distributor). Onko joku kokeillut tätä? Toimii kuulemma 15000 km ja sitten taas 5 min työ, letku irti, liuotinta sisään ja homma toimii taas...


Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Halvin on varmaankin aloittaa sen kaasunjakajan (imusarjan alla) puhdistamisella ja tiivistesarjan/kalvon vaihdolla... kulut noin 30e jos viitsii itse tehdä. Ei mene tuntia siinä. Ohjeita löytynee aiemmissa viesteissä...

(tarkoitat suodattimella varmaan paineensäädintä, suodatin on auton alla ja joka myös kannattaa vaihtaa...)

Osa noista oireista viittaisi myös mahdolliseen solenoidiventtiilin toimintahäiriöön.. (säiliöventtiili)
« Viimeksi muokattu: 07.05.2012, 23:16:47 kirjoittanut jussin78 »

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Soita:  GasCorner   Kalliomäenkatu 17, 06400 Porvoo    040 964 0701   niin vika selviää varmuudella ilman kokeiluja ja säätämistä. Tuossa kuitenkin jotain selvitystä pariin ekaan kohtaan:

1) Aluksi sammuili tullessa risteykseen. 
2) Käynnistäminen kestää

Mulla vikana noihin oli:
 
Eli pitkän startin aiheutti säätimen alipainekalvon reikä/repeytymä joka päästi alipeineletkua pitkin kaasua koneen täyteen, mistä syystä se ei syttynyt heti. Samaten se aiheutti tyhjäkäynnin puutteen, koska kone sai liikaa kaasua eikä pystynyt sitä polttamaan.
Ajossa sammumisen aiheutti ilmeisesti rikkinäinen askelmoottori, johon saa esim. Oragasilta ( http://oragas.fi/)  korjaussarjan.  (ja ehkä muiltakin alan guruilta esim http://www.gascorner.fi) Samaten sinne kannattaa vaihdattaa elektroniikkaosat, joissa myös vanhemmiten  vikaa.

Soita jompaan kumpaan noista niin saat autosi kuntoon, kuten minäkin sain. Tosin säätimen kans vielä pientä äänisäätöö mutta se onkin testausvaiheessa oleva tarvikesäädin. 
« Viimeksi muokattu: 08.05.2012, 09:24:50 kirjoittanut Kaasuvolvo »
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa S60Bifuel 2003 matti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Kiitokset vastauksista!

Onko kukaan testannut askelmoottorin puhdistamista suihkuttamalla tätä kaasuttimen puhdistussprayta sisään? Tätä joku harrasti briteissä...


Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Itse ainakaan jaksaisi alkaa suihkimaan koska sen jakajan purkaminen ei niin iso homma ole... Eikä kallis...

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Jos jakajassa on likaa ja tolla ruiskimisella sen saa liikkeelle ja toimii hienosti, niin johonkinhan se lika menee. Seuraavana uhrina ovat ejektorit ja jos niistä menee läpi niin menee koneeseen. Onko se sitten hyvä?
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa rgtm

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Nostetaan keskustelu taas pinnalle.  :)

Miten sen tarvikesäätimen kanssa loppupelissä kävi?

Mulla kanssa V70 -04 sammuu risteyksiin tultaessa joskus. Tämän jälkeen saa sahata nolostuneena noin 20 sekuntia. Vika ilmeni ensimmäisten pakkasten aikoihin.  Myös ensikäynnistyksen vieteri tuntuu riippuvan lämpötilasta. Pakkasella tärähtää heti käyntiin ja plussan puolella saa sahata noin 5-10 sek. Plussan puolella ei myöskään ikinä sammunut risteykseen. Onko kukaan huomannut samaa? Äkkiseltään voisi tietysti veikata että olisi vettä kertynyt johonkin ja jäätyessään aiheuttaa moista. Kaasusuodatin on vaihdettu, ei ollut vettä tai muutakaan ylimääräistä.

Olen myös huomannut, että sammuessaan päästää kaasut pihalle ylipaineventtiilistä joka on paineensäätimen kyljessä. Haisee kaasu sisälle asti. Kenelläkään tällaista tapahtunut? Purin säätimen jo kerran vähän kiireessä, putsasin sen vaan ja tarkastin että kalvo on ehjä. Täytyy purkaa varmaan toisen kerran ajan kanssa ja ja kurkata myös sinne itse paineenalentimen sisälle. Vosikos siellä olla joku tiiviste rikki joka päästäisi sitten painetta läpi ja aiheuttaisi ylipaineventtiilin aukeamisen? Tietty ylipaineventtiilikin voi olla rikki mutta epäilenpä.

Täytyy varmaan hommata nuo Jussi240:n mainitsemat tiivisteet, Sinisen oma jakajan tivarisarja odottelee jo hyllyssä. Toisaalta kiinnostaisi tuo tarvikesäädin jos sellaisen voi saada muutamalla satkulla jostain? Miten saa helpoiten selville jumittaako askelmoottori? Pääseekö sitä pyörittelemään jotenkin irrallaan?

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Paineenalentimen x-rengas vuotaa ne kaasut ulos. Melko helppo vaihtaa. Jos kalvo ehjä niin vaihda se pieni o-rengas kalvon keskellä olevan osan sisälle... Siis sellainen kurttuputki...

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Tarvikesäädin toimii täydellisesti. Ei mitään ongelmia kaasun suhteen. Ei edes -20 pakkasilla. Suosittelen!!!  :)
Sulla siinä säätimessä kanssa vuotoa. On just samat ongelmat kun mulla oli. Uusi tarvikesäädin asennettuna n.250€. Ei kannata paljon ite purkaa ja tehdä omia patentteja jotka toimii tai sitten ei. Ota yhteyttä seuraaviin paikkoihin. Ite kävin gascornerilla Teemu Wirtasen hyvässä hoivassa. Kumpikin firma saa säätimensä samalta maahantuojalta.

http://www.gascorner.fi/    040 964 0701
   
http://www.terragas.fi/      050 408 1113


Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa jussin78

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • V70 2.5tdi -98 & V70 Bifuel -06
Tarvikesäädin toimii täydellisesti. Ei mitään ongelmia kaasun suhteen. Ei edes -20 pakkasilla. Suosittelen!!!  :)
Sulla siinä säätimessä kanssa vuotoa. On just samat ongelmat kun mulla oli. Uusi tarvikesäädin asennettuna n.250€. Ei kannata paljon ite purkaa ja tehdä omia patentteja jotka toimii tai sitten ei. Ota yhteyttä seuraaviin paikkoihin. Ite kävin gascornerilla Teemu Wirtasen hyvässä hoivassa. Kumpikin firma saa säätimensä samalta maahantuojalta.

http://www.gascorner.fi/    040 964 0701
   
http://www.terragas.fi/      050 408 1113

Eipä tarvitse kyllä tehdä yhtäkään patenttia, eikä niitä todellakaan edes kannata tehdä näihin... Kalvo on ainoa osa jota ei saa vaihdettua paineensäätimeen. Oikeankokoisia tiivisteitä käyttämällä toimii kuten kuuluukin. Eikä vaadi mitään rakettieteen tuntemista niiden tiivisteiden vaihto. Mutta toki kukin tekee kuten parhaaksi näkee.  ;)

Poissa Kaasuvolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • V70 2.4 Bi-Fuel 2006
Hyvä sitten. Olen vaan kuullut toisenlaisiakin mielipiteitä noista säätimien remonteista, mutta omakohtasta kokemusta ei ole joten oikeastaan en tiedä siitä mitään. Tosin vaihtaa osaan ja aika paljon muutenkin saanu niistä tietoa tän vuoden aikana.  :)
Letti on liian pitkä jos kaipaa kampaa.

Poissa rgtm

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Jos siinä säätimessä on runko ehjänä ja ei ole syöpynyt pinnat ym. Niin mielestäni myös ilman muuta tiivisteet vaihtoon kun niitä on kerran saatavana ja tietysti ottaen myös huomioon hommaan kuluvan ajan (tunti menee). Sen verran rasvanäpin vikaa kuitenkin :)

Iso kiitos Kaasuvolvolle kuitenkin, oot toiminu "pioneerina" tässä ja nyt tietää mistä saa sitten edullisesti säätimen jos kunnolla poikii. On näitä säätimiä kuulemma haljennukin tutun Volvoasentajan mukaan.

Eikun tiivisteet välipäivinä tilaukseen, kiitos vastaajille vielä!

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy