Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat

  • 26 Vastauksia
  • 9811 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #15 : 18.08.2020, 13:43:20 »
Itsellä kohta 400tkm ajettu 2014vm VEA V70 D4.
Syö ölppää kyllä, DPF ja EGR off.

Ei ole sen kummemmin muita ongelmia ollut ja auto liikkuu nätisti eteen ja taaksekin päin.
Olen vaihtanut 0w-20 öljystä 5w-30:iin, vie jonkun 4desiä tonnille tai vähemmän, riippuu todella paljon ajosta ja olosuhteista.

Kuulemma uudempaan versioon (eri moottorikoodi) on vaihdettu parannellut männänrenkaat joiden pitäisi korjata "syöminen", mutta tiedä sitten.
Ei itseä inspiroi näin paljon ajettuun enää niitä renkaita vaihtaa, kun kuitenkin syöminen on jotenkin hallinnassa.

Takaisinkutsuun pitäisi viedä ja sitten ajella Iisalmeen pajalle ohjelmoimaan uusiksi, itselläni siis DPF pamahti tukkoon ja jopa erilliset poltot eivät sitä pelastaneet.

0,4l/1000km sehän on 30tkm öljynvaihtovälillä kevyet 12 litraa ölppää. Vai oliko näissä jo vaihdettu 20tkm öljynvaihtoväliin? No silloinkin menee 8 litraa. Ei ihme, että dpf tukossa kun savuttaa varmasti tuon öljynsyönnin takia  :buck2:

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #16 : 19.08.2020, 20:00:18 »
Itsellä 2014 D4 V60 ja ajettu nyt 136tkm. Eikä syö tippaakaan öljyä. Autolla ajelen työmatkaa 60km päivissä moottoritietä. Öljynvaihdot 15tkm välein ja samalla aina moottoriin huuhteluaineet hetkeksi pyörimään.

8-lovinen automaatti on mukava ja luotettava loota. Sillon tällöin tulee pieniä töksähdyksiä alaspäin vaihdoissa. Vaihteistoon öljynvaihdot 60tkm välein.

Jotenkin tuntuu että noi öljynsyönti ongelmat ilmenee autoissa, joissa huoltovälit on pitkiä ja esim taksit käy paljon joutokäyntiä ja kone paskottuu. Paljon on kyllä patoja vaihdeltu näihin kun nettiauton avaa  :idiot2:
̶S̶6̶0̶ ̶D̶3̶ ̶2̶0̶1̶1̶
 ̶V̶6̶0̶ ̶D̶4̶ ̶2̶0̶1̶4̶
XC60 D4 AWD 2015

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • Kasipätkä
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #17 : 21.08.2020, 18:05:16 »
Ei ole varmaa tietoa, ovatko muuttaneet esim.  männänrenkaita tuon öljynkulutusprobleeman takia.
Todennäköisesti ovat, koska uudenlaiset männänrenkaat on saatavilla tähän D4204T5 mootoriinkin. Tosin ne vaatii uudet männätkin tuossa moottorimallissa. Ei sovi muuten.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa FinnDRZ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #18 : 21.08.2020, 19:42:26 »
Tässä huomaamme melko hyvin miten viestin aloitus muuttuu johonkin muuhun....  missä vaihteistossa on ollut ongemia männänrenkaiden kanssa?  Tai öljynkulutuksen?  Ehkä egr on syynä juuri 8v automaatin vikoihin? 
..oli vaan pakko...  :)  ei tälläkään viestillä ollut mitään arvoa koko keskusteluun.

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • Kasipätkä
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #19 : 21.08.2020, 21:03:03 »
Tässä huomaamme melko hyvin miten viestin aloitus muuttuu johonkin muuhun....  missä vaihteistossa on ollut ongemia männänrenkaiden kanssa?  Tai öljynkulutuksen?  Ehkä egr on syynä juuri 8v automaatin vikoihin? 
..oli vaan pakko...  :)  ei tälläkään viestillä ollut mitään arvoa koko keskusteluun.
Tarkoituksena on varmaan ollut, että laatikon keston sijasta kannattaa kiinnittää johonkin toiseen seikkaan huomiota. Jos kirjoitukset on asiaa, niin ei kai sillä väliä, jos juttu vähän polveilee?
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2901
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #20 : 21.08.2020, 22:10:59 »
Tässä huomaamme melko hyvin miten viestin aloitus muuttuu johonkin muuhun....  missä vaihteistossa on ollut ongemia männänrenkaiden kanssa?  Tai öljynkulutuksen?  Ehkä egr on syynä juuri 8v automaatin vikoihin? 
..oli vaan pakko...  :)  ei tälläkään viestillä ollut mitään arvoa koko keskusteluun.
Moderaattorit olivat joskus varsin tarkkoja, että keskustelu ei rönsyile.  Sen seurauksena keskustelu loppui lyhyeen.

Tämänkin tämänkin ketjun voisi sulkea ensimmäisen kommentin jälkeen eli: tyyppivikoja ei ole ja kestoa ei vielä tiedetä, sillä kukaan ei ole viitsinyt vaihtaa neljättä tai useampaa moottoria laatikon kylkeen... ;)
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #21 : 22.08.2020, 18:04:51 »
Varmasti on yksilöitä, joihin on vaihdettu ainoastaan vaihteisto, mutta ei moottoria. Ainakin törmännyt myynti-ilmoituksiin, jossa mainitaan uusittu vaihteisto, mutta moottoripuolesta ei mainintaa onko uusittu. Tuntuu ainakin olevan kohtuullisen kestävä vaihteisto ja myös vääntöä kestävä kun ottavat ohjelmalla jo 550 Nm lukemia koneesta ja sanotaan, että voimansiirto kestää ongelmitta tuon.

Itse varmaan hankin yksilön, jossa on vaihteistoöljyt 60 tkm välein vaihdettu ja ohjelmoin siitä ainakin egr:n pois käytöstä sekä tehoa lisää. Sitten moottoripuolelta varmasti kaikenlaiset öljysihdit turbon linjoista pois ja miksei öljypohjan irtikäyttö sekä imusihdin ja öljypohjan pesu. Tuotahan voisi vielä tehdä tupla-RVS-käsittelyt koneeseen :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa SKYTRiXSHA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #22 : 27.08.2020, 13:34:55 »
0,4l/1000km sehän on 30tkm öljynvaihtovälillä kevyet 12 litraa ölppää. Vai oliko näissä jo vaihdettu 20tkm öljynvaihtoväliin? No silloinkin menee 8 litraa. Ei ihme, että dpf tukossa kun savuttaa varmasti tuon öljynsyönnin takia  :buck2:

Mitä nyt vertaillut muita vastaavia niin ei ainakaan huomattavasti enemmän savuta, mutta joo, menee kuitenkin tehtaan arvojen alapuolelle joten asialle nyt mitään voi tehdä.

Mutta palaten aiheeseen, ihan pätevä laatikko, jos ajelee paljon kaupungissa niin sitten alkaa tulla enempi "töksähdyksiä" kun laatikko tottuu siihen jumputukseen, mutta tästäkin selviää joko nollaamalla tai välillä ajelemalla vähän pidempää matkaa.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2020, 13:36:29 kirjoittanut SKYTRiXSHA »
Volvo V70 D4 VEA

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • Kasipätkä
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #23 : 27.08.2020, 13:47:02 »
Mitä nyt vertaillut muita vastaavia niin ei ainakaan huomattavasti enemmän savuta, mutta joo, menee kuitenkin tehtaan arvojen alapuolelle joten asialle nyt mitään voi tehdä.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=98467.165
Kyllä menee yli
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa SKYTRiXSHA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #24 : 01.09.2020, 08:15:16 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=98467.165
Kyllä menee yli

Käynyt Volvolla punnituksessa joku 100tkm sitten ja asialle ei tehty mitään koska ei mennyt tehtaan raja-arvojen yli :)
Tämä siis silloin kun kyseinen auto oli vielä taksikäytössä.
Volvo V70 D4 VEA

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • Kasipätkä
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #25 : 01.09.2020, 20:13:41 »
Käynyt Volvolla punnituksessa joku 100tkm sitten ja asialle ei tehty mitään koska ei mennyt tehtaan raja-arvojen yli :)
Tämä siis silloin kun kyseinen auto oli vielä taksikäytössä.
Ehkä takseille on joku oma raja, tiedä häntä, mutta tuon linkin mukaisen taulukon mukaan autoja on remontoitu liiallisesta öljynkulutuksesta merkkihuolloissa.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa SKYTRiXSHA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 8-vaihteisen laatikon kesto ja tyypilliset ongelmat
« Vastaus #26 : 04.09.2020, 11:47:03 »
Ehkä takseille on joku oma raja, tiedä häntä, mutta tuon linkin mukaisen taulukon mukaan autoja on remontoitu liiallisesta öljynkulutuksesta merkkihuolloissa.

Joo, onhan tuohon kantta vaihettu ja egr:ää sun muuta  :D
Volvo V70 D4 VEA

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy