Tein 2,5" hännän, tarkastelin paikkoja ja otin liikenteeseen. Kävin lyhyen lenkin ja uusi tarkastus. Öljynsuodatinjalan toinen putkiliitos vuoti selvästi, niissä oli vuotoa jo vanhallakin koneella. Kiristin sitä ja kotimatkan jälkeen pinnassa on kevyt hiki. Taidettu joskus käännellä jo sen verran yli ettei tiivisty täysin. Tarkkaillaan tilannetta. Uuden konehuoneen roiskesuojamuovin ostin jo aikoja sitten ja ensilenkin jälkeen laitoin sen paikalleen.


Häntäputki pitää äänet hyvin kurissa, ei mölyä pihalle tai sisälle liikoja. Otin lambda-anturin valkeasta 245:stä ja se osasto on nyt kunnossa. Ruuvailin immun neulaa ja seoksien osalta on tähän tilanteeseen riittävä kompromissi. Lämpimänä käy joutokäyntiä noin 15,5-15,7 AFR, pintakaasulla 14,4-14,7 ja "täyskaasulla" 12,5-13,5 tilanteesta riippuen. Ei ihan mahdottoman huonosti vakiolla 200ET:n boksilla. Jätin hukkaportin tarkoituksella löysälle ja paine nousee hieman ahtomittarin puolivälin yli. 4000rpm kohdilla kuuluu ripaus nakutusta, kokeiltava tiputtaa ennakkoa vaikka nyt kulkeekin muuten aika nöyrästi. Nakutuksen saa toki pois ruuvaamalla immun neulaa, mutta sitten seokset on liian rikkaalla

Tankkiin joutuu kurkkaamaan. Painepumppu metelöi siihen malliin kuin olisi aine lopussa, mutta sai tankattua vain 44l. Perässä on sen verran väljää, että nurkka-ajo on jopa pikkaisen ikävää nytkähtelyjen takia. Vaihdoin äsken vielä uudet tulpat. Ennestään kannessa olleiden NGK 8 iridiumien tilalle perus seiskat.