Lauantaina oltiin Ahvenistolla taasen treenaamassa
Tajuton vaikutus ajettavuuteen tuli noilla semeillä! Perän levottomuus loppui kokonaan eikä enää tehnyt nopeassa suunnan vaihdoksessa äkkinäisiä liikkeitä. Pitoa tuli myös yllin kyllin lisää. Viimeksi kun täällä viime syksynä käytiin niin autossa oli vielä katurenkaat joten eron huomasi heti. Toki alustan muutkin päivitykset tekivät varmasti osansa asiaan. Alusta tuntuu nyt oikein pätevältä tälle kombolle joten niillä mennään kunnes jotain rikkoontuu!
Äänimittauksesta koitin päästä läpi yhdellä vaimentimella, joka ampui yli ja reilusti. 105db @4500rpm. Siitä sitten kiltisti trailerille takaisin ruuvaamaan välipönttö kiinni ja uudestaan mittaukseen, joka oli nyt se tuttu 86db @4500rpm
Rengaslämmöt pyörivät siellä 56 asteen (edessä) ja 46 asteen (takana) tienoilla ulko ja sisäreunasta mitattuna, joten sen puolestakaan ei ongelmaa. Rengaspaineita tuli vielä vähän haeskeltua ja alussa oli kylmänä laitettu 2.5bar joka nurkkaan. Pari lämmittelykierrosta ajettiin + 1 nopea jonka jälkeen paineet nousivat n.3bar. Kuumapaineen laskin sen jälkeen 2.4bar joka tuntui jo taas paremmalta. Ensi kerralla voisi koittaa vielä vähän laskea ja katsoa että onko eroa.
Auto toimi päivän hienosti kunnes viimeisellä kierroksella kabiinin täytti savu. Ikkunat auki sitten siinä kitkutin varikolle ja toivoa ettei roihahda

Öljyvuotohan sieltä tälläkin kertaa paljastui, joka oli päässyt suoraan roiskimaan kuumalle pakoputkelle.
Alkuviikosta sen sitten kävin tallilla tutkimassa ja huomasinkin että pakonokan taaempi stefa on pullahtanut pihalle. Huohotusjärjestelmän tähän kyllä uusin talvella + kaikki stefat mukaanlukien. Pitänee vielä kerran käydä huohotus läpi ettei ole mitään tuketta tullut ja laittaa Volvolaiset stefat tilalle. Toki voihan olla että alkuperäisen kokoinen huohotin ei ole kyllin iso tämmöistä ajoa varten.

