Autoracing  KL-varaosat

Kitisevä puhaltimen moottori V70II

  • 25 Vastauksia
  • 10336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nercs

  • Vieras
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #15 : 12.12.2011, 10:03:55 »
Tosi hyvät kuvat ja selkeä teksti on saatu aikaiseksi.
Mutta jos ne laakerit ovat kuivat ja muutenkin kulumaa niin tämä rasvaus on vain tekohengitysta,missä kunnossa hiilet ja käämit)Paljon se moottori maksoi,mitä minä vaihdoin tuossa muutama vuosi sitten mittarissa oli 225tkm ja Boshilaisen laitoin tilalle hinta oli se 70€.Varmaakaan ei  auton elin aikana tarvitse enää vaihtaa.Joten hintaa vertaa niin samoilla töillä sinä laitat sen ongelman taasen 10 vuoden päähän.Uuden moottorin voitelee just tuolla aineella varmaakin pelittää tosin hyvin.Muistaa näissä hommissa kun päivittää auton,niin ei ole ongelmia saman asian tiimoilta.

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #16 : 12.12.2011, 13:48:21 »
Saman puhallin on s60 ja S80. Kun vaihdat alkuperäiseen koteloon tuon moottorin niin toimii. Muuten tulee ongelmia siiven kanssa.
eli onko *tällä* nyt mitään muuta eroa kuin toi alkuperäisyys ja reilu 150e eroa tohon aikasempaan linkkiin *klik*??
ja mitä tarkkaan ottaen tuo vanhan kotelon käyttö pitää sisällään/meneekö ihan heittämällä vai onko vittumainenkin homma?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #17 : 12.12.2011, 18:35:44 »
eli onko *tällä* nyt mitään muuta eroa kuin toi alkuperäisyys ja reilu 150e eroa tohon aikasempaan linkkiin *klik*??
ja mitä tarkkaan ottaen tuo vanhan kotelon käyttö pitää sisällään/meneekö ihan heittämällä vai onko vittumainenkin homma?
Taitaa olla suurin ero että tullenee se säätövastus tuossa behrin mukana. Hyvin tuo halpakin on pelannut.
Pari ruuvia auki tuosta moottorin päästä ja vedät moottorin pois ja vaihdat uuteen koteloon ei paha rasti.  Katsoo ennen irroitusta alkuperäisestä millä korkeudella siiviläosa osa on ja laittaa samalle korkeudelle. Ja samalla onkin helppo vaihtaa se vastus kun moottori ja siivilä on pois.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2011, 18:38:08 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #18 : 15.12.2011, 17:12:50 »
Taitaa olla suurin ero että tullenee se säätövastus tuossa behrin mukana. Hyvin tuo halpakin on pelannut.
Pari ruuvia auki tuosta moottorin päästä ja vedät moottorin pois ja vaihdat uuteen koteloon ei paha rasti.  Katsoo ennen irroitusta alkuperäisestä millä korkeudella siiviläosa osa on ja laittaa samalle korkeudelle. Ja samalla onkin helppo vaihtaa se vastus kun moottori ja siivilä on pois.
missäs tuo vastus siellä sitten on ja saako sitä erikseen? purin tuossa äsken ton puhaltimen pois ja heitin sinne jotain rasvaa ja nyt heitti puhaltimen mykäksi... eli mahtoiko mennä vastus vai hajoskohan vaan puhaltimen moottori?

E: joo ny vasta hokasin  :D saako ton vastuksen jostain halvalla? vrt. motonetin 109e?
« Viimeksi muokattu: 16.12.2011, 08:53:09 kirjoittanut veikko »

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #19 : 03.01.2013, 12:02:26 »
Kertokeehan mulle, että missä tarkalleen v70n mallissa tuo puhallin sijaitsee. Katselin alfamerin kirjaa niin se näyttäs et olis radion takana, ja toiset puhuu että hanskalokeron yläpuolella...?? ???

Vikisee niin ikävästi, niin pitäs jotain sille tehdä, kunhan sen vain löydän ensiksi ;D

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa GHOST

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4261
  • Rehellisyys maan perii
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #20 : 03.01.2013, 12:08:28 »
Moi !

Sieltä oikealta puolelta se loytyy,jos kyseessä V70N = 2000-2007.

Muistaakseni siihen pääsee käsiksi alakautta.
« Viimeksi muokattu: 03.01.2013, 12:10:52 kirjoittanut GHOST »

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #21 : 03.01.2013, 12:48:35 »
Joo eli auttakaas vielä hölmöä hädässä. Missäpäin hanskalokeroa. Suoraan takana vai yläpuolella. Onko siinä joku suoja edessä. Mulla kun tuppaa olemaan runkopalkki ilmeisesti tiellä niin taakse ei hyvin näe.

-Vatanen
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #22 : 03.01.2013, 14:27:13 »
Se on hanskalokeron takana suojamuovin sisällä, ei kyllä vaihto iha helpolla onnistu irrottamatta hanskalokeroa. Ite irrotin sen potkumuovin hanskalokeron alta, hanskalokeron ja sen pitkänmallisen muovin siitä keskikonsolin kylestä. Olikohan 5 torxruuvilla kiinni se suojamuovi. :) taisin irrottaa vielä raikkarin kannen ku seki oli vähä eessä. Lattiamattoa vedin kans pois edestä, joutuu käyttään kynnyslistaa irti. Lähtee helposti sieltä jalkatilan puoleisesta päästä vetämällä.. :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa bozo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi

Poissa Vatanen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #24 : 03.01.2013, 15:46:49 »
Joo kiitoksia neuvoista, nyt on moottori siipineen irti, ja nyt tutkimaan minne vois laitella rasvaa :D
Ajossa:
S60 T8 AWD Long Range High Performance Plus Dark aut -23
Entiset: S60 T5 R-Design -20, V60 D4 R-Design -14, S80 2.5T -07, V70 T5 -01

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1095
  • www.vrcf.fi
Vs: Kitisevä puhaltimen moottori V70II
« Vastaus #25 : 05.01.2013, 00:40:11 »
Semmoinenkin vielä että jos vaan aika antaa myöden niin jättää moottorin lojumaan irralleen siten että joku hyvä ohut öljy "imeytyy" pikkuhiljaa laakeriin. Meillä rupes taannoin puhallin tossa kanttikopassa murisemaan ja hyytyilemään. Käsissä tuntui raskaalta pyöritellä.
Puhallin oli hieman pitkäksi venähtäneen jakopäähuollon ajan auton katolla ja välillä kävin rasvailemassa laakerit. Aluksi ei tuntunut herkistyvän mutta aika teki tehtävänsä ja kun lopulta tuli aika asentaa puhallin niin jopa oli kepeä pyörimään ja on se sama vanhan  puhallin tuolla vieläkin. Olisko tästä joku vajaa vuosi aikaa jo.
Olin jo mielessäni ostamassa uutta mutta pitkä liottelu teki tuosta vielä kalun. Ööre ööre sanois ruåttalainenkin.

Sit jos joku haluaa hyvää rasvaa niin hankki tommosta Tri-Flow sprayta. On spray-rasvojen jeesusteippi. :) 
http://www.triflowlubricants.com/Tri-Flow_Superior_Aerosol_Lubricant.html
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 637tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

 

Carcom Oy  Elekma