Proturbo  Autodiagnoosi

Punanen 240 vinkuleluksi

  • 23 Vastauksia
  • 2802 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Punanen 240 vinkuleluksi
« : 10.09.2020, 15:49:26 »
Ajattelin perustaa projekti topikin tästä nykyisestä käyttöautosta.
Pari kuvaa alkuun kun ne kertoo enempi.



Tämä kaunis yksilö on varustettu b230f moottorilla ja m47 laatikolla ja mittarissa reilu 500tkm. Moottori alunperin b200f mutta joskus vaihettu.

Tuollainen eatonin m65 löytyisi halvalla niin sitä tässä mielessäni pyörittelin miten se sinne istuisi  :idiot2:

Pitää tehdä listaa mitä kaikkea tarvitsisi, neuvoja ja mielipiteitä saa antaa.
Kokemusta ei suuremmin ole, yksi v8 volvo tuli istutettua joskus ja deeku viritettyä epäonnistuneesti.

Jospa tästä keskustelua saisi aikaan.
E85 polttoaineella jatketaan.

TO DO LIST
-Remmiahtimen sullominen jonnekkin konehuoneeseen.
-kiertokanget, kiinan h?
-Kiinan kuulerin sullominen keulalle.
-Ahtoputket.
-Kytkin
-Laajakaista
-M90 tai vastaava vaihdelaatikko
-Lukkoperä
-Pysyäkkö vakio f imusarjassa vai mitä tilalle?
-Suuttimien valinta. Etanolilla mennää. EV14, 630 cc, 12 Ohm, C15, USCAR, O-O 61 mm, modified.
Näitä katsoin. tehotavoitetteeksi jätin 250hp
-Läjä kaikkea muuta

Joensuussa aherretaan.

« Viimeksi muokattu: 14.09.2020, 15:04:11 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #1 : 12.09.2020, 22:37:54 »


Onkohan se ihan älyvapaata asentaa tuohon pakosarjan päälle? Kauhia puuha saada se toiselle puolelle :idiot2:

Toiselle puolelle laittaminen vaatii ohjaustehostimen pumpun siirron ja tai huohotuspömpelin teurastuksen
« Viimeksi muokattu: 14.09.2020, 14:00:26 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #2 : 13.09.2020, 20:20:43 »
Näkyykö kuvat?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa anssi68

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3645
  • Volvo etu-ja takavetoisena
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #3 : 13.09.2020, 20:49:39 »
Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T 2007:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91924.0

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #4 : 14.09.2020, 13:05:48 »
nähtävästi dropboxin kanssa ei tulla yhteistyöhön. koitan etsiä toisen kuvapalvelimen

EDIT. Suuren internet taistelun jälkeen tämänkin öljynäppi sai 700 eri linkin ja satojen eri palvelimien vaihdon kautta kuvat tänne.  :juhau:
« Viimeksi muokattu: 14.09.2020, 14:03:33 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #5 : 14.09.2020, 15:09:11 »
Kyllä nuo pari kuvaa nyt näkyvät. Olisko ongelma poistunut ?

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #6 : 16.09.2020, 12:11:31 »
Mistäs niitä lastuja sai vai kuka niitä teki? :nälkä:
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2581
    • Mun V70
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #7 : 16.09.2020, 12:42:31 »
Mistäs niitä lastuja sai vai kuka niitä teki? :nälkä:

Lh 2.4 lastuja tekee nimimerkki Toni.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4590
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #8 : 16.09.2020, 13:23:50 »
Riippuen koneen hyötysuhteesta, voi tuo tehotavote olla suuttimille hitusen riskialueella. 630cc on matalaruttusella kellarilla turbon kera loppu ennen 300hp, olikohan 267hp missä näkyi DC100 ekan kerran, mutta sillon oli kyllä afr lähinnä 11 bensan afr mitattuna. Mutta näin tiedoksi että jollei muuta niin ottaa vaikka 668 suuttimet. Dekat on myös siitä kivat, että ne vastaa viiveiltään aika liki noita orggiksia, ja tämä on melko tärkeä asia jos orggis ruiskua käytät, EV14 on saatu kyllä toimimaan mutta edellyttää enempi konstailua ja kylmärikastusasiat ei ole niin yksinkertasia. Toki todettava on, että etskulla jokatapauksessa kylmänä ekat parkikselta lähtemiset voi veto olla tyhjäkäynnin tuntumassa ohuenlaista, tai sitten en vaan osaa  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #9 : 16.09.2020, 14:10:36 »
Riippuen koneen hyötysuhteesta, voi tuo tehotavote olla suuttimille hitusen riskialueella. 630cc on matalaruttusella kellarilla turbon kera loppu ennen 300hp, olikohan 267hp missä näkyi DC100 ekan kerran, mutta sillon oli kyllä afr lähinnä 11 bensan afr mitattuna. Mutta näin tiedoksi että jollei muuta niin ottaa vaikka 668 suuttimet. Dekat on myös siitä kivat, että ne vastaa viiveiltään aika liki noita orggiksia, ja tämä on melko tärkeä asia jos orggis ruiskua käytät, EV14 on saatu kyllä toimimaan mutta edellyttää enempi konstailua ja kylmärikastusasiat ei ole niin yksinkertasia. Toki todettava on, että etskulla jokatapauksessa kylmänä ekat parkikselta lähtemiset voi veto olla tyhjäkäynnin tuntumassa ohuenlaista, tai sitten en vaan osaa  :2funny:
Eli 668 dekat olis suht kivuttomat näin alkuun :D
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4590
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #10 : 16.09.2020, 14:33:22 »
Eli 668 dekat olis suht kivuttomat näin alkuun :D
Niitä moni käyttää ja ne on kivan helpot säätää ja toimivat varsin vähällä säädöllä vrt EV14. Ja dekoilla on testattu että noin -15 asti vehkeet saa etskulla käyntiin ilman varsinaista tuskaa, mutta tässä on aina se riesa että yksilöitä nää on kokoonpanoina niin huono mitään luvata. Lähtökohtaisesti uskallan sanoa, että varmasti jotain "epänormaalia" ilmiötä kylmällä huomaat vakio-ohjauksella, ottaisi ihan perusteettoman määrän kylmästartteja ja säätötyötä jos haluais oikeesti hyvän. En oo omaan enkä emännän autoon jaksanut nähdä moista vaivaa, vallankin kun kylmällä se on ihan tervettä muutenkin antaa minuutin tai kovasti kylmällä pari käydä lonksottaa paikollaan...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #11 : 16.09.2020, 17:22:58 »
Niitä moni käyttää ja ne on kivan helpot säätää ja toimivat varsin vähällä säädöllä vrt EV14. Ja dekoilla on testattu että noin -15 asti vehkeet saa etskulla käyntiin ilman varsinaista tuskaa, mutta tässä on aina se riesa että yksilöitä nää on kokoonpanoina niin huono mitään luvata. Lähtökohtaisesti uskallan sanoa, että varmasti jotain "epänormaalia" ilmiötä kylmällä huomaat vakio-ohjauksella, ottaisi ihan perusteettoman määrän kylmästartteja ja säätötyötä jos haluais oikeesti hyvän. En oo omaan enkä emännän autoon jaksanut nähdä moista vaivaa, vallankin kun kylmällä se on ihan tervettä muutenkin antaa minuutin tai kovasti kylmällä pari käydä lonksottaa paikollaan...
Voisihan tuon talven tietysti ajella bensalla ja miedoilla paineilla(onhan ne toki muutenkin) Onko nämä sitten bensalle liian isot säädettäväks?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4590
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #12 : 16.09.2020, 23:07:51 »
Voisihan tuon talven tietysti ajella bensalla ja miedoilla paineilla(onhan ne toki muutenkin) Onko nämä sitten bensalle liian isot säädettäväks?
870cc oon ainakin saanu bensalla vielä toimimaan sillai ettei ulkopuolinen tiedä mitään. Se kyllä lie aika rajoillakin, näin näppituntumana  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #13 : 17.09.2020, 12:07:10 »
Kampiakselille tarvinee etsiä kestävämpi rataspyörä ja koittaa teetättää alumiinista hihnapyörä remmille.
E: Koneistamo hakusessa. Täytys tehrä uus hihnapyörä kampuralla että sais myös remmiahtimen pyörimään. Ampuuko itseään jalkaan jossei ole dampperi kumia? :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 17.09.2020, 12:23:05 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Punanen 240 vinkuleluksi
« Vastaus #14 : 18.09.2020, 14:53:12 »
Pesin pohjan nosturilla ja mitään kriittistä ei näkynyt.

Kartturin puolen moottoritukikumi on kabut.
Hain molemmat kumet ja laatikolle kans ja vaihoin pois.
Samalla otin pyöränlaakerin ja alapallon kun olivat väljissään. Koittaa keretä vaihtaa jossain välissä

Nähtävästi jähäriä tulee öljyn sekaan, nostettava kansi pois.

Tekis mieli vähä päivittää sitä samalla. Tai sitten vaan ostas 531 tilalle.
Volvo kun toimittaa käyttöauton virkaa niin ei kärsi viikonloppua pitempää seisottaa.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2020, 14:59:11 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

 

KKD Motorsport  Samppasport