Proturbo  Autodiagnoosi

2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma

  • 133 Vastauksia
  • 15872 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #60 : 23.11.2020, 22:05:46 »
Laitat vaa kampiakselin ajoitusmerkin mukaan ja sit nokat koittaa laittaa suurinpiirtein oikeassa asennossa ettei tarvii mahdottomasti pyöritellä niitä ja hakea ajoitusmerkkejä.. joka tapauksessa toki kannattaa tai pitääkin pyöräyttää sit ku kone kasassa 2 täyttä kierrosta ja tarkastaa ajoitus vielä.
Mielellään tulpat irrallaan et huomaa helpommin jos onkin heittoa syystä x niin paljon et venttiilit ottaa mäntään kiinni...

Takastefan ja sen tulpan asennuksen voi tehdä silleen, et ennen kuin venttiilikoppa on pohjassa, asettelee ne suoraan ja sit vetää kopan kiinni.
Ei tarvii sit muuta ku etupuolelle laittaa stefat .. toki pienen peilin + valon kanssa hyvä varmistaa että takastefa+tulppa on hyvin paikoillaan.

Välikopan kun asentaa vejättämällä joko pitkillä pulteilla + lattaraudat tms. tai sit iha sillä omalla työkalusetillään, niin homma onnistuu aika vaivattomasti.. ja helppo asetella stefatkin hyvin paikoilleen.

Ja tosiaa liimaa niin vähän ku mahdollista kuten Kankikari sanoi.
Uudet o-renkaat toki sinne tulpanpoteroiden ympärille sit.
Ok.
On tämä oudokseltaan niin suuri projekti,
että Teitä tietäjiä arvostaa tosi paljon.
Kun oisi ikävää,jos kaikki vaiva mitä olen nähnyt menisi hukkaan
Tulppakaivojen o renkaat löytyi jopa motonetista.
Täytyy kasailla niitä jakopään risoja muoveja pikaliimalla.Yhdessä on ajoitus merkit.Juu  kyllä pyöritän kaksi kierrosta,.Nokka-akseleihin ja kansiin sipaisin vaseliinia.
Startilla aion sitten ilman tulppia öljynpaineen.
Öljypumpun myös käytin irti,harmi kun ei ollut paperitiivistettä,liimaa päälle.



Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #61 : 23.11.2020, 22:20:09 »
Ja kun kiristät venttiilikoppaa niin hyvin vähän kerrallaan kaikkia tasaisesti. Ja usemman kierroksen. Itse kirrailin löysälle säädetyllä akkuporakoneella.

Momentti niissä oli joku ihan onneton 12Nm. Eli kunnon ranneliikkeellä saa korkkaamaan kierteet.
Kyllä.Nokat painaa miten sattuu .
Katoinko librarysta väärin että 25nm oisi 7x1?Aloitan tuolla 12-lla.
Reinz haluaisi kahdessa vaiheessa kiristää,15 min.väliä.
Lukitetta ei voi laittaa,kun pultit on oltava öljytyt.


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #62 : 24.11.2020, 06:36:07 »
25nm on mallia kierteet sileeks noille kannes oleville m7 kierteille.
Oisko ollu 20nm tai alle se oikea kiristystiukkuus.

Jostai syystä ainaki yhtee korjausoppaasee laitettu liia raju momentti niille.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #63 : 24.11.2020, 17:28:40 »
Semmoiseen en ryhdy.
Vanhasta muistista vihreäkantisessa oli yleis momentteja eri kokoisille.
Mutta volvolibrarysta olin lukevinani
 25nm?
Unohdan sen ja rannemomentilla menen,varttituuman räikällä.
Minun momenttiavain ei pienempää osaakaan tarkasti.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #64 : 24.11.2020, 19:06:35 »
25Nm on M8 momentti ja 17Nm M7.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #65 : 24.11.2020, 22:21:15 »
25Nm on M8 momentti ja 17Nm M7.
Näin.
Välikansikin meni nyt kiinni,joka pultti vahvan tuntuisesti,rannemomentilla tiukattu.Huomenna alkaa jakopään kasaus.Vielä siitä surullisen kuuluisasta kannen pultista,niin paljon pohjalta nousi ruostetta magneetilla,että pultin pään täytynyt painaa sitä oikein rutinalla,aivan kuin kierteet olisivat pettäneet.
Olin kiertänyt aluksi kierretapin niin pitkälle kuin meni,ei auttanut irtoruosteeseen pohjalla,magneetti oli taikasana.
Että jos löytyy likaisia pultteja,kannattaa koluta reikien pohjia.
Aika näyttää säilyikö lohko ehjänä?

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #66 : 26.11.2020, 19:04:36 »
Taas niinku tökkii,pakopuolen peltiheikki systeemi,hyvä etten hyppiny niiden päällä :idiot2:
Tuli kuvien puute taas vastaan.
Sentään esilämmityskanavat ovat tallella.
Sinnehän pudotin jatkovarren ja hylsyn,taaempaa pakosarjaa ruuvatessa.Eikun alle repimään kaikki taas irti,ohut magneetti ei ottanut,kylläkin putkien seinämiin.Täytyvät olla hst.tä.Kestäneetkin ihan hulluna.

Onko jollain antaa linkkiä vaikkapa varaosaräjäytyskuvaan?

Hirvee määrä pultteja on  pussissa purun jäljiltä.Siis kymmenen kpl reikiä tehty isoimpaan peltiin.
Kuin puuttuisi pelti tai jotain ison päälipellin alta?

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #67 : 27.11.2020, 08:55:57 »
Jos joskus tuon padan saa tulille,onko vaaraa,että koko kosla voi olla tulilla?

Jonkun asteisen imuilman esilämmityksen saa helpolla kun tökkäisee alu kurkkuputken pään sarjojen alle.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #68 : 27.11.2020, 14:22:49 »
Yleensä ne imuilmalämmitin torvet ja läpät heitetään kohti maatakiertävää rataa. Moottori tai moottorinohjaus ei tartte kuumaa ilmaa että kone kävisi ja onhan kylmässä ilmassa enemmän jytyä.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5848
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #69 : 27.11.2020, 14:30:34 »
Mulla jäätyi 960:n tyhjäkäyntiventtiili kun otin tuon pois. Ei se ihan turha härpäke ole.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #70 : 27.11.2020, 20:32:05 »
Teidän molemmat viestit ovat niin oikeessa.
Kesäksi tuli aina irrotettua putki,ja rätit reikiin.
Kun ite tumpeloin peltien kanssa,niin alkoi tuntua vaihtoehdolta jättää pois
Jos myöhemmin,kesällä,koittais jotai laitella ?
Tän päivää taistellut imusarjan kanssa >:(
Miksi 5 alempaa pulttia ei ole toteutettu pinnapulteilla?,avonaiset reijät ovat kyllä valmiina.
Tiivistekin pysyisi ilman liimaamista paikallaan.Sinne putos,tietysti startin taakse pultti,näin sen,mutta vein magneettia lähemmäks,niin vierähti näkymättömiin ja pysyy.
En sentään starttia ala irrottamaan.
Imusarja kyllä nousi aika kiivaasti ylös.
Öljytikun putki ja ylävesiletkun paikka ottaa ihan kivasti vastaan.
Eli yhteen reikään tulee m8 pultti.
Mistä tähän nyt ottaa 7x1 pultin,ei mistään.
Kaikki paikat pitäisi peittää kankaalla.
Tuo pudottelu on pirullista,kun niitä pitkin päivää etsii.
Yhdessä reijässä jengatkin huonot,unohtunut kierretapittaa ne.
Huomenna uudestaan.
Sitten ei oisi kuin moniurahihnan reteleet,laturi,servopumppu ja flekti.
Vielä lämmityslaitteen hana.
Purkaaessa tuli sen jousi esille tosta vaan, :buck2:
Tarvikekuraa.
Imupuolella alipaineputki hässäkkä näyttää mielenkiintoiselta.
Vain kaksi on merkattu sinisellä.
Syytä oisi olla myös kiinnitys kohdassa sinistä?

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #71 : 27.11.2020, 21:36:01 »
Mulla jäätyi 960:n tyhjäkäyntiventtiili kun otin tuon pois. Ei se ihan turha härpäke ole.
Kerran ainakin iteltä jääty kaasuläppä.. :D
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #72 : 27.11.2020, 22:03:16 »
Se alumiinin oksidoitumimen mustaa rautaa olevien pulttien takia on kyllä ihan timanttia.


Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #73 : 28.11.2020, 18:24:54 »
Varmasti reagoivat matskut toisiinsa eri tavoilla.Mutta timantti ei :)
Imusarja kaikkine reteleineen kasautui tänään.Hukkuneita pultteja huonoja kierteitä,eri koon tekoa.
5 kpl alapulttia-ovatkin 1.25 nousulla,ei yhden-kuuluu laittaa huulille,tiiviste pysyy paikallaan.Kantapään kautta umpiluuhun meni oppi.
Tönäri täytyisi terottaa että mahtuuu kierteen pohjalle :D
Kun poisti ylävesiletkuliitännän ,mahtui sarjakötöstys paikalleen.
Maanantaiksi jäi laturi ja moniurahihna.
Molemmat öljyt,ja syyläri neste myös askaroitavaksi.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #74 : 28.11.2020, 18:29:42 »
Mulla jäätyi 960:n tyhjäkäyntiventtiili kun otin tuon pois. Ei se ihan turha härpäke ole.
Öö,onko tyhjäkäyntiventtiili siinä imuputken mutkassa,lieriömäinen osa?
Tartteisko siihen lisätä klemmarit,2 kpl?Ei ollut mitään.

 

Futurez  Kulkukoira