Elekma  Autoracing

2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma

  • 133 Vastauksia
  • 15786 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #75 : 30.11.2020, 21:15:12 »
Vihdoinkin kasassa.
Alkoi syyskuun 14.
Ei vaan starttaa avaimesta.
Puolat ja tulpat ovat pois.
Puolien johdot ovat hirveässä kunnossa.
Miten olette niitä korjailleet?

Bensaa työntää,ei sentäs syttynyt palamaan.
Pakkivalot syttyi välillä R-ssä.
Tässä on tuo VDO n käynnistyksen esto tappiavain.
Toiminut tähän asti.
Mielellään sen poistaisin.
Taannoin sain purkuohjeeksi johtoja seuraten.
Nää 960-sen lattiamatot eivät ole helppoja todellakaan saada sivuun.
Ei nyt jaksaisi ryhtyä.
Mutta, auton alle,ja pnp kytkimen kimppuun!
Onneks jo kasasin pakoputken ja öljylinjat,, :'(
Toimiva sekin oli,mutta kun laatikko oli pihalla,niin menin purkamaan sen.
Yksi kulma on lohjennut,siitä pakeliitista,yksi kiinnitys ruuveista oli rikkonut.
Sillä avasin.
Jospa niputus ei onnistunut?





Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #76 : 30.11.2020, 22:46:05 »
Puolien johtosarjaan saa korjaussarjaa esim. Skandixilta, olikohan 169e hintaan.
Siinä tulee koko puolien johtosarja liittimineen, joka sit liitetään moottorin johtosarjaan.

Halvemmalla toki pääsee kun ryöstää esim. sivuvilkkujen tai parempi kuntoisesta puolien johtosarjasta pistokkeet ja metritavarasta vetää johdot ja liittää pistokkeisiin.

Jos ei starttaa=startti pyöritä konetta, ni sillo kannattaa se pnp kytkin iha ekana kattoa onko siellä nyt jotain pielessä.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #77 : 01.12.2020, 13:20:53 »
Puolien johtosarjaan saa korjaussarjaa esim. Skandixilta, olikohan 169e hintaan.
Siinä tulee koko puolien johtosarja liittimineen, joka sit liitetään moottorin johtosarjaan.

Halvemmalla toki pääsee kun ryöstää esim. sivuvilkkujen tai parempi kuntoisesta puolien johtosarjasta pistokkeet ja metritavarasta vetää johdot ja liittää pistokkeisiin.

Jos ei starttaa=startti pyöritä konetta, ni sillo kannattaa se pnp kytkin iha ekana kattoa onko siellä nyt jotain pielessä.
Ok kiitos.
Jos otan bensapumpun releen tai sulakkeen pois,kun starttailen kokeeksi,niin ei työnnä bensaa kokoajan
Pyöriikö ilman niitä?

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #78 : 01.12.2020, 13:22:28 »
Kun haluan startilla öljynpaineen,niin ei ole tulpat kiinni.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #79 : 01.12.2020, 17:11:14 »
Sulake riittää. Ei vaikuta mihinkää muuhun kuin bensapumppuihin/bensapumppuun.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #80 : 01.12.2020, 17:47:12 »
Sulake riittää. Ei vaikuta mihinkää muuhun kuin bensapumppuihin/bensapumppuun.
Ok.
Hyvä juttu.
Kävin äsken auton alla,haisee kyllä niin raaka bensa eilisen starttailun jälkeen,ettei oikein voi olla,pitäisi  irottaa pnp.
Asentoa kokeilin muuttaa,ei auttanut.
Poistin muuten totaalisesti egr-n.
Ei kai se estä starttia pyörimästä,ja muutenkin käynnistymistä?
Vielä se asia,voiko niiden ilmaputkien mahdollinen sekoittuminen vääriin paikkoihin mitä tehdä?Siinä kun on mm. imusarjassa semmoinen morkula mihin liittyy 4 ilmaputkea?
Nyt en pääse kaapeilla starttaamaan,kun ei mahdu startille päin mitään.
Ei ole mitään keinoa vai?
Että onko startti jumissa,kun käännän avaimesta,niin valot himmenee,akku on kyllä ladattu.
Kepin juuressa ei ole mitään valoshowta,palaa vain mikä on valittu.




Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #81 : 02.12.2020, 23:07:26 »
Ei ollut pnp-ssä mitään näkyvää vikaa.
En vaan saa sitä kohdilleen.Vaihdekepin juuressakin on säätö.

Onko siihen olemassa perusasetus?

Mitään selvää ei saa vanhasta
lukituskohdasta.
Kaikki holkit ja helat ovat kuluneet loppuun,laittelin uusia virityksiä.




Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #82 : 02.12.2020, 23:18:00 »
Löysää vaihdevivun lukitusmutteri kepinjuuresta. Laita keppi P:lle ja vedä vaihdevipu niin taakse kuin menee. Siinä on kepin ja vaihdevivun asento. Seuraavaksi virta päälle, keppi pakille, katsoo syttyykö pakkivalot ja PNP:n säätö tarvittaessa. Viimeistään tämän jälkeen koneen pitää pyöriä startilla P-asennossa.

Vika on muualla jos kone pyörii startilla eikä käynnisty. Katsoisin tuleeko kipinää eli yksi puola ylös, tulppa siihen paikalleen, nojaamaan kanteen ja startilla pyörittämään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #83 : 02.12.2020, 23:31:46 »
Löysää vaihdevivun lukitusmutteri kepinjuuresta. Laita keppi P:lle ja vedä vaihdevipu niin taakse kuin menee. Siinä on kepin ja vaihdevivun asento. Seuraavaksi virta päälle, keppi pakille, katsoo syttyykö pakkivalot ja PNP:n säätö tarvittaessa. Viimeistään tämän jälkeen koneen pitää pyöriä startilla P-asennossa.

Vika on muualla jos kone pyörii startilla eikä käynnisty. Katsoisin tuleeko kipinää eli yksi puola ylös, tulppa siihen paikalleen, nojaamaan kanteen ja startilla pyörittämään.
Tämä neuvo olikin tärkeä,kiitos.
Kone lähti kyllä heti vajailla käymään,mutta bensaputki irtosi heti,niin ei jaksnut käydä.
Kysyinkin jo toisessa viestissä sen lukituksesta,pelkät o-renkaat eivät pidä paikallaan.


Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1072
  • vapari
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #84 : 03.12.2020, 07:11:50 »
Niin siis siellähän pitäis olla pulteilla kiinnitetyt levyt joissa hahlot jotka pitää bensaletkut liittimineen paikoillaan kiskossa.  ???
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #85 : 03.12.2020, 10:24:19 »
Niin siis siellähän pitäis olla pulteilla kiinnitetyt levyt joissa hahlot jotka pitää bensaletkut liittimineen paikoillaan kiskossa.  ???
No joo,tietysti.
Mitään muuta kiskossa ole kuin 5 mm kierteistys reijässä.
Miksi olisin purkanut?En muista mitään nippeleitä..Hourupäisyyttäni?
Kun otin tulomuoviputken irti ulkopuolelta,paineensäätimestä.
Se katkaisemalla.Pitänee uusia..


Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8107
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #86 : 03.12.2020, 11:21:26 »
Bensalinjat ja suuttimet lukittuu kiskoon paikalleen yhtenäisellä peltiliuskalla joka on kiinni kolmella T25-kantaisella ruuvilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   860 -96 2.9   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #87 : 03.12.2020, 16:04:23 »
Okei.
Olin juuri aloittamassa kirjoittamaan,että tämä homma menee uskomatonta kyllä vieläkin vaikeammaksi.Suuttimien piuhat kun vielä murenevat,puolien johtojen lisäksi. :'(Bensaa joutuu haistelee kaiken lisäksi,nyt on onni että teen ulkona.
Mitään kiinnityksiä ei ole,eikä varmasti ollut,siksi tuli täysi yllätys,kun toinen putkista ,syyläriä lähempi,irtosi startissa!
Täytynyt joku aikaisemmin purkaa,ja jäänyt osia pois.

Ei voi enää jäädä odottamaan jotain nippelitoimitusta.Vaikka rautalankaa menee sitten,väliaikaisesti :idiot2:no
Sais/saatava ajettua ahtaasta pihasta parkkiin.
Tai sit vaikka kilon kappaleina.Viim.huomenna ip.
Se ei siis ole se päälipelti,mikä ei ole mitenkään kiinni,kuin painamalla?
Tätä tää on,outo motti mulle.
Katsottava kierrätyskeskuksesta,josko








Poissa far960

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 517
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #88 : 04.12.2020, 15:50:48 »
Käy vain parilla pytyllä,just jaksaa tyhjää.
Ei kauaa.
Ampuu putkessa tasaisin välein.
Osa tulpista märkänä.Yhden kerran kesti kaasua,ampuminen kiihtyi,mutta loppui sitten.Tosin ei kauaa jaksanut vajailla käydä.
Jako on kohillaan.
Katon kohta puristuspaineet.
Luulen että paininkupit ovat tyhjinä.
Mitä sitten?
Ajattelin kaataa litran pari polttoöljyä?
Pnp aloitti valoshown,W-E,vähän tökkäsin sitä,nii hiljeni.
Vikakoodeja ei anna,epäilen jos sytkäboksi kärsinyt?
Ainakin puolien ja suuttimien johdot voi kettuilla.Kertoilen illalla jotain ..

Kankikari

  • Vieras
Vs: 2.5 l kannen tiivisteen vaihto homma
« Vastaus #89 : 04.12.2020, 16:35:11 »
Johdot kuntoon ennen mitään muuta. Kastuuhan se kipunoimaton tulppa pensasta

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy