Volvo tuli sukulaista tapaamaan


ja sit asiaan. Työpaikan hallissa on onneksi lämmintä tilaa korjata autoa. Jakopää, stefat ja vesipumppu on laitettu. samalla tietysti öjjyt ja jäähdytin nesteet vaihdettu.
. Ensi tulet koneesta oli vaan järkytys... moottori ravisti ja ei ottanu kierroksia kun vaikeasti.. no heti epäilys epäonnistuneeseen remonttiin, että jako pielessä. koppa auki, kampura merkkiin ja nokkaa katsomaan.. no merkit on kohdillaan, kilautus kaverille, neuvosta tulpanjohdot yksitellen irti ja kappas nelonen mykkänä.. tulpanjohto rikki.. huh että taas säikytti.. On muuten ihan hyvä apuväline, tuon dampperin kiinnipitoon pulttia avatessa, normaali pakopuken kiristin panta, sopivalta kohti dampperin reiästä läpi., mutterit kiinni ja sit lenkistä esim kuormaliinalla kirii hihnapyörän lukkoon. Takaisin laiton reilun kierrelukitteen kanssa, ettei tulis ylläriä.
Suutinreleen kaksi ohutta kelalta tulevaa kuparilankaa on poikki, suurennuslasilla vasta huomasin
samalla kun auto on sisällä ja lämpimässä vaihdettiin ohjaustehostimen nesteet huuhtelemalla. Tämä on kyllä helppo tehdä kaverin kanssa. Kun etuset on ilmassa, kaveri kääntelee vaan rattia, ja itse huolehtii että öljysäiliön ylempi letku pysyy jäteöljy astissa ja että uutta nestettä riitää säiliössä. Sit kun letkusta tuleva öljy on kirkasta,, niin homma valmis.Tuo letku kannattaa katkasta, ettei säre säiliön letkunippaa.
Mätä hommia ei ole löytynyt lisää ja sisälokaritkin tuli käytettyä irti ja helmojensisälle niistä tulpista kurkattua, kuivaa ja puhdasta oli. laitoin kotelon suoja-aineet sinne. ulkoapäin helmoihin hammer maali ja sit kiveniskumassa.
Jos jollakulla pyörii nurkissä edullista suutinrelettä, ajovalonumpioita ja etuvilkkuja (oranssi lasi)niin saa tarjota. umpioista kuskin puoli tärkeämpi ja vilkusta vänkärin.