Niinpä, etenkään kun ei lue pelkästään nettiä eikä käy lainkaan Esso-baareissa, vaan kun käy Sinisiltä kyselemässä, saa ko. vastauksia.
Toissakeväisen huollon tehnyt mekaanikko siinä haastellessamme ja kysellessäni koneesta & autosta noin yleensä "juorusi",
että olisi tiedossaan ainakin yksi tällainen n. 100tkm-tapaus ollut, ilmeisesti näitä 90-sarjan kapineita -> uusi pata -> hinta järkky
Entä, jos Sinisellä vaihtoväliksi kerrottu 180tkm ja pamahtaa 150tkm, missä laiminlyönti ja kenen ?
Entä, jos lämpimissä maissa (?) määritelty 240tkm ja pamahtaakin esim. 180tkm, missä laiminlyönti ja kenen ?
Missä tyhmyys ja kenen ?
Mahtaako Saksassa tai "arabiassa" näitä nakuja paljonkin olla menossa en tiedä, kun en ole enää viimeaikoina noilla suunnilla ajellut.
Kyllähän näitäkin asioita yleensä normisti aina aika laajalti tulee kuulosteltua, ettei olisi kaikki data vaan naapurin-Peran tai työkaveri-Anssin tuotoksia...

Ps.1
Jäänyt vaan aika vankka käsitys näistä nimenomaisista V-huolloista, että mitään oikein jämptiä huolto-ohjelmaa ei tahdo löytyä, enemmin vaan suosituksia...
Aiemmissa kulkineissa aina välittömästi tuupattu eteen lista, mitä kulloiseenkin huoltoon kuuluu ja mitä kustantaa eurolleen, ellei mitään ylimääräistä tarvitse tehdä.
Ps.2
Ko. toissakeväisen huollosta otin kahden Sinisen tarjoukset ja hintaero n. 200€, pajoilla välimatkaa alle 50km.
Otin halvemman ja sain sijaisauton veloituksetta käyttöön tuoksi puoleksi päiväksi, minkä homma osapuilleen oli arvioitu kestäväksi.
Vietettiin vaimon kanssa samalla laatuaikaa käyden syömässä & shoppailemassa sekä harrastamalla samalla "maaseutumatkailua" ajellen pitkin & poikin lähiympäristöä nähtävyyksiä katsellen.
"Ei huono", sanoisi ystävämme Jorma U.
