2008 mallisen D5 nykiminen tuntui tulevan kuntoon johtosarjan hankaumat korjaamalla. Antoi vikakoodin polttoaineen paine anturista. 1600 kierroksen kohdilla ongelma oli pahin, yläkierroksilla kulki moitteetta. Ainakin vanhemmissa XC7:ssä on luetun mukaan noita johtosarjan hankautumisia esiintynyt, ja vikojen kirjo vaihtelee riippuen siitä mikä johto hankautunut.
Johtosarjojen suojauksia ja tehtaan jäljiltä olevia teippauksia purkaessa löytyi kaikenkaikkiaan 4 eri hankaumaa, joissa kuori rikki ja kuparit näkyvillä. Nämä moottorin etupuolella menevässä johtonipussa. Anturille menevistä 3 piuhasta 2 oli hankautunut, ja kostealla kelillä ongelmat alkoi.
Korjaus on helppo, laadukasta sähköteippiä tms. jolla kuoren korjaa ja estää jatkossa samat vauriot. Tai jos hifistelee niin johto poikki, jotta saa kutistesukan, kolvaus ja se kutistesukka päälle.
En tiedä joko uudempien mallien johtosarjojen suhteen on viisastuttu, ettei johdot ole niin kireällä ja hankaukselle alttiina.