Viime päivityksestä on vierähtänyt melkoisesti mutta ei ole autoa kuitenkaan unohdettu vaikka hiljaista on ollut. Auto kaikenkaikkiaan hyvällä mallilla kun tekniikan osalta on murheet selvitetty toistaiseksi

Ensimmäisten 5 metrin ajon jälkeen alkoi ensimmäinen remontti. Kytkin äänsi ilkeästi, vika löytyi kun keskiön niitit osui asetelman pitopintaan, modattu levy tilalle ja homma tuli kuntoon

Tällähän päästiin ajamaan testiä loppukesästä, mittavien vastoinkäymisten saattelemana... Saatiin säädettyä kadulla alipainealueet mutta kun painetta alettiin tarjoamaan niin alkoi ongelmat
Ensimmäinen veto meni vastoin odotuksia hyvin ja luonnollisesti hymy korvissa, mutta toisella vedolla kaasun kun löysäsi niin alkoi rötääminen ja yksi pytty tipahti pelistä, tämän jälkeen ei montaa sekuntia kerennyt kulua kun sammui. Pelon sekaisin tuntein vilkaisin peiliin ja huomasin koko tienoon olevan vesihöyryn peitossa.... Noh päästiin rullaamaan läheiselle parkkialueelle jossa kokeiltiin käyntiin, startin solenoidi vaan naksahti ja käsipelin pyörittämään, ihan vain todetakseni että kone on jumissa

Pienehkön paniikin jälkeen pyöriteltiin konetta taakse päin että saatiin pytyt kuivaksi. Noh vehkeet lähti käyntiin ja suuremmilta tuhoilta vältyttiin. Auto hinurilla pajalle ja kannentiivisteen vaihtoon

Taisi unohtua jälkikiristää se kansi, mutta samalla huomattiin aluslevyjen antaneen periksi ja painuneen hieman kasaan ja uponneen pultin kantaan.

Tämän jälkeen alkoi ongelmat jossa usko loppui moneen kertaan: kannen tiivisteen vaihdon jälkeen auto kävi miten sattuu, vaihdettiin tulpat ja tarkistettiin ettei ole jakohihnan laitossa joku pieleen, mutta vikaa ei löytynyt. Rupesin sitten antureita tutkimaan ja huomasin mapin olevan vettä täynnä. Uusi map ja auto tuli kuntoon. Pikaisesti suunnittelemaan uusia säätötalkoita, jotta olisi saanut syksylle vielä leiman. Pieni testiajo että kaikki toimii JA JÄLLEEN alkoi mittavat vastoinkäymiset..... Takaisin halliin ajettaessa pääsi polttoainesuodatin irtoamaan (jäänyt kiinnityspanta löysälle tms) ja tämän seurauksena teräspunoslinja tipahti startin + kaapelin päälle... Savun hälvettyä tarkistimme kytkennän

Kaikki sulakkeet paloi, laturi kyrvähti sekä ecun johtosarja otti itseensä tässä. Vikaa etsittiin pitkään ja kun ei mitään selvää syytä löydetty alkoi se syömään motivaatiota. Tehtiin suunnilleen uusi johtosarja vanhan rinnalle hyppyjohdoilla, kun välillä hävisi 1 pytty pelistä, välillä 4 jne. Vikaa löytyi tps: johdoista sekä muidenkin antureiden johdoista. Ecu kävi tarkastuksessa ja se todettiin ehjäksi, samoin suuttimet/puola/anturit jne. Vika löytyi johtosarjasta.
Kuva konehuoneesta "valmiina". Huohotin tuli tehtyä original tyyliin kun se todettu toimivaksi


Kytkinlevyn vaihto

Kytkinlevy muutaman metrin ajon jälkeen

Screamerpipe tuli vedettyä auton alle, putkisto on 3 tuuman JT tuning kahdella vaimentimella

Lisämittari telineen muokkasin radion soviteraudasta, 0-5bar VDO öljynpainemittari sekä PLX laajakaista. Tarkoitus laittaa kellon tilalle original öljynlämpömittari kun sellainen löytyi.

Kannentiviste 1 sylinterin kohdalta

Kannen pultit oli löysemmässä näistä kohtaa


Kannentiivisteen vaihto

Koeajon jälkeen räpsästy kuva.

Tulee varmaankin nyt päiviteltyä tätä enemmän ja esiteltyä tarkemmin kun kokonaan valmis

Nyt on imusarjan vaihto työn alla sekä uusi johtosarja eculle

Lisäksi muita korjauksia/muutoksia kuten öljynsuodattimen siirto sen vaikean paikan vuoksi jne. Paljon jäi varmasti kertomatta joten jos kysymyksiä herää niin vastailen sitten
