Mielenkiintoinen havainto. Näissä harmaakoppasissa kun ei ole varsinaista painekelloa, vain se pinnankorkeuden vahti, niin kuinka moni nokkakoneiston vika onkin aiheutunut öljynkierron puutteesta eikä varsinaisesti nokkakoneiston huonoista materiaaleista.
Asia alkoi kiinnostamaan, missäs se tulppa sijaitsee ja käykö siihen mustakantisen painekytkin?
Se on siinä öljytikun vieressä tx50 pultti. Antura on sama kaikissa volleissa, laitoin vanhan tdi anturin. Kierre muistaakseni m14 1.5.
Ja sisälle summeri, eli anturan johto hyttiin ja summerille jostain plus kun virta päällä. Piippaa jos ei painetta.
Kuinka moni näistä paljon ajetuista venttiilinostaja vikasista johtuu siitä että paine on heikko. Ääni on just sama kuin nostajavikaisessa vehkeessä.
Tuo pumpun ylipaineventtiili oli juuri jumittunut niin, että vuosi hieman. Vaati siksi kierrosyen nousua nin sai painetta aikaseksi. Varmaan milli lisää niin ei olis paine noussut ollenkaan.
Venttiili oli tarrannut pumpun runkoon, ja kun sitä meisselillä paineli niin toimi, mutta jumittu välillä auki.
Sitä, että milloin öljynpaine on niin suuri, että venttiilin jousi antaa periksi en tiedä. On aika jäykkä jousi.
Öljypohjassa oleva mäntien jäähdytysventtiili on paljon kelvempi.