Autoracing  KL-varaosat

Piilotetut hifit klassikoihin

  • 3 Vastauksia
  • 1003 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Misiu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Piilotetut hifit klassikoihin
« : 03.11.2020, 16:51:51 »
Ei löytynyt haulla tällaista niin aloitellaas! Onko porukka piilottanut esimerkiksi klassikoihin uudempia hifisysteemejä niin että kaikki näyttää alkuperäiseltä mutta pinnan alla onkin uusinta uutta?

Tällainen projekti on itsellä talvella tulossa mutta inspiraatiota otetaan vastaan  :D

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Piilotetut hifit klassikoihin
« Vastaus #1 : 03.11.2020, 18:53:06 »
No minulla on juuri tämä ajatus: tosin mankka nyt taitaa kuitenkin vaihtua kun sen jo ostin. Rakastan kyllä suorastaan tuon kasettimankan taktiiliutta, mutta kaipa se pitää kuitenkin asentaa tuo uusi kun se mahdollistaa ovikanavien ylipäästösuodon.

Tossa topikkia.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=121701.0

turkoosi

  • Vieras
Vs: Piilotetut hifit klassikoihin
« Vastaus #2 : 03.11.2020, 22:02:16 »
Samaa miettinyt kun alkanu vissiin pussihousut kasvamaan jalkaan kun kaikki jälkiasennusmankat näyttää niin halvoilta pingpongteinituuning räpellyksiltä että onnistuisikohan alkuperäiseen mankkaan vahvistimen kautta erillissarja saada toimivaksi paketiksi (-99 V70). Orkkiskajarit taitaa muutenkin tulla tiensä päähän, välillä häviää ääni jostain. No varmaan vaihtuu auto ennenkuin saa aikaiseksi opetella hifistelemään.

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Piilotetut hifit klassikoihin
« Vastaus #3 : 04.11.2020, 04:45:08 »
Autohifin rakennus tarvii tietynlaisen mielenlaadun jossa jos jotain odottamatonta tulee eteen niin on valmis hoitamaan sen rälläkällä tms harkitsematta hetkeäkään. Sisustan paneeleista ei saa pelätä että klipsit hajoaa yms... Minulla ei tuollaista mielenlaatua ole, sen takia tässä koneistetaan jotain fakin asennuskauluksia mitkä olen piirtänyt jotta saadaan oikeasti suorat asennuspinnat ja ettei pelti osu milliäkään elementin reunukseen yms. Koko hommasta tuli jäätävä ordeal, amis ois kuitenkin asentanut samat kuusysit kolmessa vartissa. Osat olisi ehkä menneet paikalleen tai sitten ei.

Helpointa signaalin vahvistukseen on olla koskematta mankkaan ollenkaan ja laittaa vaan kaiutintasoisen pikkuvahvarin joka vahvistaa ennestään mankalta tulevaa kuormaa, tai ainakin ottaa lastin hartioilta vaikka volyymi ei nousisi, ja tarjoaa hentoiselle orkkisvahvarille tai mankalle sellaisen kuorman missä se ei säröydy.

Mutta joo... Harmittaa tietyssä mielessä ottaa tuo ikoninen kasettimankka pois, mutta toisaalta koitin hankkia niin hillityn mankan mikä voi olla, ja missä saa värit täysin samaan vihreään. JA myös sellaisilla ominaisuuksilla että puolustaa paikkaansa. Siltikin tiedän että tulevan mankan volyyminupissa ei ole samaa taktiilia fiilistä kuin nykyisessä.

Helpoin lähtökohta on se että jo lähtökohtaisesti ei halua säilyttää mitään osa-aluetta alkuperäisestä. Näin tein minun kesäauton kanssa, siinä koko juju on äänentoisto vs paino ja äänen selkeys ja voima jotta pääsee auton imu ja pakoäänien yms voimansiirto ulinan yli. Silloin voi laskea todella luovia ratkaisuja. Kaikki magneetit neodyymisena, kotelot parimillisestä vanerista mikä vahvistetaan hiilikuidulla, parin kilon D-luokkainen vahvari mistä saa 1000W yms...
« Viimeksi muokattu: 04.11.2020, 04:47:49 kirjoittanut remotion »

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron