kylläpäs vaikutti paljon kun aluksi oli ennakot 0.85 luokkaa ja säädin ne 0.95 niin vedot parantuivat yläkierroksilla huomattavasti 
toivottavasti kulutuskin laski vähän... 
Seuraavan "käyttiksen" olen saanut kasaan ja liikkeelle, mutta sitä vaivaa alakierrosalueen voimattomuus... Mustaa irtoaa putkesta muttei oikein mene mihinkään. Sekkarilla katsottuna samassa kohtaa 4. vaihteella kiihdyttäen 1500-2500 rpm eroa tulee reilu 5 sekunttia. 3. vaihteella 2500-4500 rpm ero on myös samaa luokkaa. Löytyykö hyviä ideoita mistä ero voisi johtua? Tässä tietoja noista:
760 Volvo:
-D24TIC (mekaaninen)
-200 tkm sitten viilailtu kannen kanavat ja samalla työstetty myös venttiilit (taitavat olla jo täynnä taas karstaa)
-T3 ahdin, ic, alakerta, suuttimet yms
-D24 syöttöpumpun alaosa, D24T:n yläosa, ahdonalainen kara muokattu ja rajoitin rengas poistettu
-ennakko 0,95, nokka ajoitus vakio
-M46
-4,3:1 perä
-205/65/15
Volvo 945:
-D24TIC (mekaaninen)
-Vakio T3 ahdin, ic, alakerta, suuttimet yms
-D24TIC:n syöttöpumppu (ei vähäpäästöinen), ahdonalainen kara muokattu ja rajoitin rengas poistettu
-ennakko 0,95, nokan ajoitus vakio (tarkastattu)
-M46
-4,1:1 perä
-185/65/15
Perävälityksessä on 5% ero 760 hyväksi samoin se on joku 50+ kg kevyempi. Kannen kanavien parantelu tai ahdin eivät vaikuta käytännössä tuohon 1500-2500 rpm alueen suorituskykyyn. 760 pumppu on kasattu vaparin pumppun päälle, jolloin nokkalevy on eri ja ennakonsäätö toimivat eri tavalla. Joten voiko syöttöpumpun alaosalla olla noin suuri vaikutus ?
Vaihdan kohta ahtimen VNT-20:seksi, mutta sitä ennen pitää saada selville mistä tuo voimattomuus johtuu...