Proturbo  Autodiagnoosi

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3023 Vastauksia
  • 569466 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4499
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #225 : 07.07.2011, 12:17:40 »
Monessa yksilössä myös havainnut sen ilmiön, että aika presiis 3500rpm kohdilta alkaa hillitön savutus, vaikka ahdot korkeintaan laskee, ja veto ei kyllä parane. Omakin tekee tuon ilmiön, ja todennäkösesti tehokäyrä näyttää aika samalta kun tuo sun yksi penkitys, eli huippuvääntö jotakin 2000rpm ja huipputeho alta 3000rpm...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #226 : 07.07.2011, 15:17:08 »
tuollaista on kirjoitettu näistä vähäpäästöisten pumpuista että taitaa niissä kait jotain eroja ollakin...

Pumpun peukaloinnilla saa tehoa 142 hv @ 3950 rpm ja 298 Nm @ 2400 rpm.
Korvaamalla viskopuhallin sähköisellä => 152 hv @ 4200 rpm ja 310 Nm @ 2400 rpm.

Jostakin syystä noissa vähäpäästöisten pumpuissa on ollut vikoja, esim omassani tehokäyrä oli tämmöinen


http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=1717.msg32214#msg32214
Vaparin pumpulla saa nätemmän käyrän ja väännöt alas hirveellä savutuksella  :2funny:
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #227 : 07.07.2011, 15:37:49 »
paljonkos tuolla AR.36 garretilla uskaltaa pitää ahtoja ennen kuin pakopaineet on taivaissa ::)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #228 : 07.07.2011, 15:43:16 »
paljonkos tuolla AR.36 garretilla uskaltaa pitää ahtoja ennen kuin pakopaineet on taivaissa ::)
Eikö ne yli barilla oo jo ihan riittävästi taivaissa, syy miksen ite ahda niin paljoa tolla tulpalla.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #229 : 07.07.2011, 15:48:21 »
jossakin 1 bar kieppeillä ne tuossa on tällä hetkellä...


Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #230 : 07.07.2011, 17:18:44 »
jossakin 1 bar kieppeillä ne tuossa on tällä hetkellä...

Ne on ihan hyvät paineet... en ainakaan itse juurikaan eroa huomannut oliko 1,0 vai 1,2bar.

Samperi kun joku myis mulle välijäähdytin sarjan niin pääsis itsekkin ahtoja nosteleen käyttiksestä. Vaikka hyvältä se tuntui äskönkin kun pitkästä aikaa tyypitin. Tällä hetkellä vain syöttöä ruuvattu sen verran paljon että lykkää kunnolla mustaa läpi kierrosalueen :D
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1296
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #231 : 08.07.2011, 21:47:47 »
Ne on ihan hyvät paineet... en ainakaan itse juurikaan eroa huomannut oliko 1,0 vai 1,2bar.

Samperi kun joku myis mulle välijäähdytin sarjan niin pääsis itsekkin ahtoja nosteleen käyttiksestä. Vaikka hyvältä se tuntui äskönkin kun pitkästä aikaa tyypitin. Tällä hetkellä vain syöttöä ruuvattu sen verran paljon että lykkää kunnolla mustaa läpi kierrosalueen :D
http://shop.wiltec.info/index.php/cat/c177_Intercooler.html
sieltä vaan uutta kiinalaista mallista riippumatta 105e kotiovelle ;)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 487
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #232 : 11.07.2011, 20:06:21 »
http://shop.wiltec.info/index.php/cat/c177_Intercooler.html
sieltä vaan uutta kiinalaista mallista riippumatta 105e kotiovelle ;)

Ei taida saada tdic:n imusarjaa kiinasta eikä muutenkaan oo kiinnostusta alkaa räpeltään...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2181
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #233 : 11.07.2011, 21:35:34 »
nousee muuten ahdot aika oudosti tuon EGR:än tukkimisen jälkeen.. 0-0.5 bar nousee hitaasti mutta 0.5-1bar menee sitten paljon nopeammin :o

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #234 : 12.07.2011, 09:06:10 »
Noin se tekee kun ei ole EGR:ää paikoillaan ;)

Minun pitäisi saada pakopaineet mitatuksi pakosarjasta kuin pakoputkesta, niin saa vertailuarvot ja vähän käsitystä siitä mikä/mitkä ja miten pahasti ne ahdistavat.

VNT-sovituspalat ovat hitsejä ja letkuja vaille valmiina. MS:ään pitää tehdä myös vähän lisäpiiriä ahtopaineventtiilille sekä johtosarja dieseliin. 760 pumpun sisään kurkkasin muuten sen verran että sain urkituksi osanumerot niistä osista. Seuraavaksi haen uudet tiivisteet pumppuun, ennen pumpun kasausta.
« Viimeksi muokattu: 12.07.2011, 09:33:08 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa Ssaku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #235 : 13.07.2011, 21:30:39 »

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #236 : 14.07.2011, 08:21:21 »
juu, vaikuttaa paljon siihen miten vastaa kaasuun ja myös siihen miten pahasti nytkyttää alamäkeen ajettaessa...

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #237 : 18.07.2011, 21:36:20 »
ei kettään sattus olemaan iisalmen lähettyviltä ja sattus vielä omistamaan heittokelloo että vois ajotuksen säätää? alkaa aika kalliiks käyvä kun käyttää avvainvaunulla sääjättämäsä... tul tuossa uus vähän uuvempi ja parempi kuntonen öljypoltin ostettua niin tartteis vähän säätää

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #238 : 18.07.2011, 22:35:52 »
ei kettään sattus olemaan iisalmen lähettyviltä ja sattus vielä omistamaan heittokelloo että vois ajotuksen säätää? alkaa aika kalliiks käyvä kun käyttää avvainvaunulla sääjättämäsä... tul tuossa uus vähän uuvempi ja parempi kuntonen öljypoltin ostettua niin tartteis vähän säätää
digitönärilläkin onnistunee... Ja semmonen maksaa jonkun 15e.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #239 : 18.07.2011, 22:48:34 »
mikäs olis hyvä lukema nollakohdan kohalla?

joo löyty juttu mistä ol tuosta asiasta puhetta
« Viimeksi muokattu: 18.07.2011, 22:56:32 kirjoittanut vaihtoehto »

 

Autoracing  KL-varaosat