Onko täällä kukaan kokeillu deekuun Vnt-ahdinta tai Holsetin VGT:tä? alko itteä kiinnostaan, mut en tiiä oisko bujettia tommoseen..ehkä kesällä..
enkä kyl varmaan jaksa vaihtaa h-profiileja..mutta aattelin kysästä silti.
oishan se kiva saada kärry herään alempaa ja silti voimaa ois se 250hp.
Toki ei tossa nykyisessäkään oo valittamista.
Itsellä on nyt toinen VNT menossa, aiemmin oli garrett gt2256v jostain 270CDI mersusta, nyt vähän isommalla pakopesällä gt2556v 530d bemarista. Myös 3" putkisto, cooleri vakio.
Vivustosta pystyy aika hyvin säätämään "ahtimen virtuaalisen pienimmän mahdollisen koon", eli kuinka alhaalta herää. Varmaan saisi tolla jo 1500 alkaen täyden vedon päälle mutta vakiokankien kestävyys alkoi pelottaa, joten säädin vetoaluetta hieman ylemmäs. Vajaasta 2000rpm käy ahot nouseen ja jotain 2300 täys veto alkaa ja vetää aika tasasesti 4000 asti, jolloin pakopaine menee yli ahdon. Tosin on kyllä ihan vakionestepää. Lisää soppaahan tuo haluaisi.
Ja vivusto ohjattu ihan ylipainekellolla. Perkeleestihän se turhaan ahtaa siivet kiinni -asennossa maantiellä mutta mulla on keskikonsolissa hana

jonka täysillä ahdoilla heitän kiinni ja jätän paineet kellolle -> siivet auki -asentoon ja 120km/h menee 0.1bar. Muuten olisi jotain 0.7bar.
Vähän patentti kieltämättä mutta joku 20tkm ajellu noin ja oon aika äkkii tottunu. Kyllähän siihe ois kiva joku parempi systeemi keksiä.