Joutuu rälläköimään runkopalkkia ja hakkaamaan lekalla iskarikoteloo ulospäin... en suosittele ellei oo pelto-autoo tekemässä. Ja kyllä siinä muuttuu ihan varmasti korin toiminta kolari tilanteessa kun menee sitä palkkia muokkaamaan. Ehkä moottori ei enää keulakolarissa käännykkään auton alle vaan tulee jopa pahimmassa tapauksessa syliin? Kannattaa tehdä kokonaan uus pakosarja millä saa ahtimen ylös ja eteen tai tehdä vakiosarjaan jatkokappale/mutka.. enkä kyllä nää muutenka mitään järkee kauheen isoa ahdinta laittaa kun ei kukaan jaksa sitä savun määrää ja käyttömukavuudesta ei voi puhua.
Aattelin että ois rälläköiny siihen semmosen loven ja hitsannu lattaraudasta uutta tilalle. Sillon mahtuis..ehkä vois harkita tuota, että korottais moottorin tukikumea vähän niin silläki saa lisää tilaa..
No joo muuttuu varmasti vähän..mutta jos rälläköi ja hitsaa uutta vähintään yhtä paksua rautaa siihen niin kyllä se kolarikäyttäytyminen muuttuu aika vähän kun muutokset on vähäisin ja profiili säilyy suunnilleen samana..oisha se hyvä, että palkkia tarttis muokata mahd. vähän.
Ei oo mikään iso ahdin kyseessäkään..T3/T4 ei oo isoa nähnykkään, mutta silti liian iso olemaan tuolla paikalla. ja myöskin ahdas asentaa siihen eteen ylös..kokemusta on. Herääminen huononee (oletettavasti..) ja tälläki hetkellä huonoina puolina on se, että aina se vastaa johonki..konepeltiin, tai koriin..
Tonne alkup. paikalle sijottamisessa se hyvä puoli, että sillon on vain yksi kohta mihin se VOI käydä ja se on se palkki, ja jokainen tajuaa sen, että moottorin heilumisliike on vähäisempää siellä alhaalla ku ollaan mahd. lähellä kiinnityskohtaa(tukikumea).
Eikai nyt korin hitsailuun sentään luokkia tarvitse, eikä sitä tarvitse muutoskatsastaa. 
Erillisellä rungolla varustetun auton rungon hitsaamiseenkaan ei tarvita sen kummempaa, kun että on asiallisesti toteutettu. Selvityksiä hitsaustyöstä voidaan vaatia "tarvittaessa", eli käytännössä jos näyttää asialliselta niin ei tarvita. Itsekantavan korin hitsailusta en ole ikinä kuullut että olisi tarvinnut sen kummemmin selvitellä, jos nyt ei oteta huomioon uudehkojen autojen kolarikorjauksia ja niiden oikeita korjaustapoja. Eihän se periaatteessa eroa perus ruostekorjailuista millään lailla?
Etupalkin hitsaaminen sitten onkin sellainen homma jota ei kai periaatteessa saisi tehdä ollenkaan, mutta siihenhän ei kai tarvitse koskea..
Siis mitä tarkotat etupalkilla? Sitä mihin puskuri tulee kiinni? Eli jos muokkaan tuota pitkittäistä palkkia (vänkärin puolen) niin tod. näk. menee vaan ku rälläköi pois ja hitsaa hyvin ja nätisti uutta tilalle niin katsastuksesta läpi?
Tahtoisin vastauksen tohon yhteen kysymykseen.., että jos sitä runko palkkia lyö lommolle vähän niin onko se "sallitumpaa" mitä hitsaaminen/rälläköiminen..? Emmä sitä autoa rupee muutoskatsastaan, mutta jos vaikka joskus tulee joku kolari/joku uus omistaja jää katsastuksessa kiinni niin kumman vakuutusyhtiö/inssi kattoo hyväksyttävämmäks..se että siinä on lommo vai se että sitä on muokattua rälläkällä ja hitsaamalla. ?
Saattaa olla "tyhmiä" kysymyksiä mut haluisin vaan kuulla mielipiteitä..
