Ateho  Elekma

Volvot kolareissa

  • 1797 Vastauksia
  • 328135 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #15 : 21.02.2011, 22:08:34 »
Taitaapi uutisten tarkennuttua olla Volvo, joka koko sotkun aiheutti. Eli se ohittamaan lähtenyt.
Kyllä.
Ja toinenkin volvo meni perässä penkkaan kun väisti, eli samasta suunnasta kuin tuo 740.

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 459
  • XC70 2,5T -04, aito ruotsalainen
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #16 : 25.02.2011, 12:59:55 »
Yksi V70 oli mennyt lunastuskuntoon tuossa Kuopion eteläpuolella Pitkälahden motariliittymässä, lienee joku täräyttänyt liittymästä kolmion takaa Volvon eteen? Toista osapuolta ei enää näkynyt kun olivat Volvoa ottamassa hinaukseen/lavalle. Link
Tässä myös kännykuva kun siitä äsken ohi ajelin.


Volovolla jäätien tekohommissa

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #17 : 26.02.2011, 08:48:33 »
Sinänsä ikävä aihe keskustella, kun ihmishenkiä on mennyt, mutta onko kukaan miettinyt tai tietääkö miksi tuossa aloituspostin tapauksessa on kuollut se osumattoman puolen takamatkustaja? Onko Vollen kori antanut iskun seurauksesta niin paljon myötä, että elintila on loppunut, vai onko vyöt pettäneet? Ensi miettimältä voisi ajatella että tuo olisi turvallisin istuin tuon kaltaisessa kolaritilanteessa, jossa voima iskeytyy kuskin etukulmaan.....
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #18 : 26.02.2011, 10:46:10 »
Sinänsä ikävä aihe keskustella, kun ihmishenkiä on mennyt, mutta onko kukaan miettinyt tai tietääkö miksi tuossa aloituspostin tapauksessa on kuollut se osumattoman puolen takamatkustaja? Onko Vollen kori antanut iskun seurauksesta niin paljon myötä, että elintila on loppunut, vai onko vyöt pettäneet? Ensi miettimältä voisi ajatella että tuo olisi turvallisin istuin tuon kaltaisessa kolaritilanteessa, jossa voima iskeytyy kuskin etukulmaan.....

Jospa kyseinen matkustaja ei  vaikka ole nähnyt tulevaa. Eli ei ole kerinnyt valmistautua törmäykseen. Äkkiä tuommosesta naksahtaa vaikka niskat poikki yms.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa pt

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • Perhevolvoilija
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #19 : 26.02.2011, 11:19:46 »
Ensi miettimältä voisi ajatella että tuo olisi turvallisin istuin tuon kaltaisessa kolaritilanteessa, jossa voima iskeytyy kuskin etukulmaan.....

Niin sitä tosiaan äkkiä kuvittelisi. Toisaalta ko. nurkka autosta saattoi olla se, jossa vipuliike/heilahdus saattoi olla suurin. Ja marssivauhdista pään iskeminen/retkautus varmasti tekee helposti tehtävänsä. Josta tuleekin mielee, että varmaankin - jos ei pää muuhun terävään osu - niin etupenkillä turvatyyny estää ainakin ratkahdusta jossain määrin. Eli milloin saammekaan tyynyt takapenkkiläisillekin..
xc90 2006 D5

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 992
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #20 : 26.02.2011, 11:46:39 »
Sinänsä ikävä aihe keskustella, kun ihmishenkiä on mennyt, mutta onko kukaan miettinyt tai tietääkö miksi tuossa aloituspostin tapauksessa on kuollut se osumattoman puolen takamatkustaja? Onko Vollen kori antanut iskun seurauksesta niin paljon myötä, että elintila on loppunut, vai onko vyöt pettäneet? Ensi miettimältä voisi ajatella että tuo olisi turvallisin istuin tuon kaltaisessa kolaritilanteessa, jossa voima iskeytyy kuskin etukulmaan.....
V70mk2 ei kai ole vakiona sivuturvaverohja takana, vai onko tuossa?

Oma päätelmäni osumattoman puoleisen takapenkkiläisen vakavista vammoista on että on ensin lyönyt päänsä keskellä olevaan, kun auton takapää on heittänyt tieltä ulospäin kun törmäys on sattunut, sitten auton liikkeen hidastuttua on pää osunut takaoven lasiin ja samalla vielä keskellä istuvan pää osunut takaoikealla istuvan uhrin päähän melko kohtalokkain seurauksin. Vasemmalla takana matkannut selvisi sentakia vähemmin vammoin koska auton perä heitti oikeallepäin, eli hän on ensin lyönyt päänsä takaovensa lasiin, eikä ehkä ollenkaan keskimatkustajan päähän.

Eli turvallisin istuin saattaisi olla vasen taka tuossa tilanteessa, koska sinne voima kohdistuu kohtisuoraan, se on AINA parempi kun viistottain tuleva voima kuten esim. oikeanpuoleisille matkustajille...

Tätä efektiä olen yrittänyt monesti selittää, kun vastakkain on ollut esim. volvo 940 ja renu modus, modus pomppaa niin pirusti taaksepäin, ja vaikka ohjaamo pysyykin muodoissaan, ei takapenkkiläisten ja etumatkustajan ole hyvä olla tuollaisessa rytkäyksessä kun massa jyrää ja niskat naksahtaa viistottaisten voimien takia. Suoran keulakolarin tilanteessa jäykkä kori on mainio kylläkin, ja sillä tavalla ettei kuskilta lähde jalat kun toinen auto tunkeutuu kuskin jalkatilaan.

Synkkiähän tällaiset tilastot aina on, ja ihme/onni ettei volvossa matkustaneille käynyt esim niin että sprinter olisi kiivennyt volvon konepellille, kun oli (raskaassa?) tavaratilan klaapilastissa ja täten ehkä takapainoinen?

Näinhän kävi esim. 740 volvolle kolaritestissä T3 transportteria vastaan, tosin transportterissa kevyt keula ja kone takana...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10019
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #21 : 26.02.2011, 12:11:01 »
V70mk2 ei kai ole vakiona sivuturvaverohja takana, vai onko tuossa?
Turvaverhot on ollu ihan alusta lähtien etu- ja takapenkeille kaikissa malleissa missä IC:t on ollu. :nohnoh
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #22 : 28.02.2011, 20:37:23 »
Tässä nyt ei kai voi ihan kolarista puhua, mutta jonkun moinen harhaan ajo kuitenkin...
Tai mikä lie auton karkaus käsistä?
Enkä tiedä onko toi volvo vai foortti vai mikälie kun on nykyään noi virnuilevat sukkulat monet niin saman näköisiä merkistä riippumatta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Auto%20karkasi%20k%C3%A4sist%C3%A4%20-%20nainen%20ja%20lapsi%20ambulanssilla%20sairaalaan/art-1288372419009.html



Vihdin Nummelassa sattui ulosajo maanantaiaamuna Nummelantiellä. Pelastuslaitos sai hälytyksen noin kello 9.20.
Nainen ajoi henkilöautolla ulos tieltä toistaiseksi tuntemattomasta syystä. Onnettomuuspaikalla tie on suora, ja liikenne oli melko vähäistä.

- Auto oli ajautunut vastaantulevan kaistan yli ojaan. Kyydissä oli lapsi, joka istui takapenkillä turvaistuimessa, kertoo paloesimies Jukka Iirola.

Hänen arvionsa mukaan lapsi on 3–4-vuotias.

- Rouva ja lapsi vietiin molemmat ambulanssilla tarkastettaviksi.

Ulosajo sattui Nummelantiellä noin 300 metriä Valtatie 2: risteyksestä Vihdin kirkonkylälle päin.

Poliisin mukaan alkoholilla ei ollut osuutta onnettomuuteen.

Katarina Pimiä



Melkoinen vikuri ollut tuo auto kun noin karkasi käsistä?  :o
Onneksi ei käynyt pahemmin kuitenkaan.  :)

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2385
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #23 : 01.03.2011, 16:02:37 »
Vikureita tuntuu olevan -olikos se eilisessä uutisoinnissa, joku oli ajanut S60:llä laiturilta kiskoille -tai yrittänyt ja jäänyt mahasta kiinni. Paikkakunta taisi olla Oulu.

Erikoista on että raskaskalusto on osallisena joka toisessa onnettomuudessa -mistähän onnettomuuksien lisääntyminen ammattilaisille johtuu.


V70 D5A -09

Poissa pomo

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8224
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #24 : 01.03.2011, 16:04:56 »
Erikoista on että raskaskalusto on osallisena joka toisessa onnettomuudessa -mistähän onnettomuuksien lisääntyminen ammattilaisille johtuu.
Tai vaan uutisointi lisääntynyt eräiden pahempien onnettomuuksien johdosta.

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2385
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #25 : 01.03.2011, 20:43:21 »
Kyse on tilastoista -ei median luomasta harhasta.


V70 D5A -09

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #26 : 01.03.2011, 20:51:24 »
Tänään oli S80 toisena osapuolena Hämeenlinnassa viipurintiellä hätilässä. Tapahtuman kulusta ei ole tietoa.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9764
  • Press Space Bar to continue!
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #27 : 01.03.2011, 20:52:10 »
Kyse on tilastoista -ei median luomasta harhasta.

Onko sinulla jotain linkkiä, lähdettä tms...?
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Paul t4

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1713
  • Valtra Racing Club Finland
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #28 : 01.03.2011, 21:24:23 »
Vikureita tuntuu olevan -olikos se eilisessä uutisoinnissa, joku oli ajanut S60:llä laiturilta kiskoille -tai yrittänyt ja jäänyt mahasta kiinni. Paikkakunta taisi olla Oulu.

Erikoista on että raskaskalusto on osallisena joka toisessa onnettomuudessa -mistähän onnettomuuksien lisääntyminen ammattilaisille johtuu.
Paikkakunta oli Pori  ;)

E:
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Satakunta/1194668308731/artikkeli/auto+rysahti+kiskoille+porin+rautatieasemalla.html
« Viimeksi muokattu: 01.03.2011, 21:32:12 kirjoittanut Paul t4 »
"En liity yhdistyksiin jotka ottavat kaltaisiani jäseniksi" G Marx

Poissa D5GT

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2385
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #29 : 02.03.2011, 08:15:07 »
Onko sinulla jotain linkkiä, lähdettä tms...?

HS tai IL uutisoi, jonkun onnettomuusjutun yhteydessä, helmikuussa 2011. Mihin tutkimukseen vetosivat sitä en muista. Määrän merkittävää nousua ihmeteltiin..

Enemmän mielenkiintoa on herättänyt ne muutamat "raskaan" kuljettajat,jotka ovat kadonneet onnettomuuspaikalta ja jättäneet kärrynsä onnettomuuspaikalle.

EDIT: tarkennus; kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa ja linkki "väärän" lehden juttuun
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satellite/Kotimaa/1194667596646/artikkeli/rekat+ja+kuorma-autot+osallisena+yha+useammassa+kolarissa.html
« Viimeksi muokattu: 02.03.2011, 08:43:13 kirjoittanut D5GT »


V70 D5A -09

 

Ateho  Elekma