Tänään tuli maalattua ässän maski. Maaliksi valikoitui RUBBERCompin mattamusta kumimaali.
Lähtötilanne oli melko karu: maskin maalipinta itsessään oli jo kulahtanut ja haalistunut, sekä maskiin poratut reiät lisävalojen ylätukia varten pistivät silmään jo kauempaakin katsottuna.


Joten eipä muuta kuin kumimaali käteen ja suihkuttelemaan! Suihkutin ainetta viitisen kerrosta, joista jokaisen suihkutuskerran välissä oli noin 15-20 minuuttia väliä.


Maalailun jälkeen kumimaalipinnasta tuli tuoreeltaan tämän näköinen, osaisiko joku asiantuntija kertoa kuuluuko kumimaalin olla tuoreena ja juoksevana näin vetistä röppöä?

Noh, lopputuloksesta tuli kuitenkin parempi kuin lähtökohta. Lisävalojen ylätukien reiät jätin aukinaisiksi tulevaa syksyä ja talvea varten, mutta nyt niistä näkyville työntyvä muovin valkoharmaa väritys ei enää pistä silmään.

Tämän lisäksi tuli käytyä pitkästä aikaa perinteisellä perjantai-illan kaupunkikruisingilla katselemassa meininkejä, jonka yhteydessä nappasin sitten muutamat kuvat.
Laitoin myös rekisterikilven paikalle kuuluvan keskilistan paikoilleen Gtechniq C4 -käsittelyn jälkeen. Tuota listaa en ole mielellään pitänyt paikoillaan siitä syystä että sen myötä kilven vakiopaikka on ollut reilusti alempana keulalla, joka sitten on omaan silmääni näyttänyt melko tönköltä ja vanhantyyliseltä. Nyt kuitenkin sain tehtyä asian suhteen kompromissin joten nostin kilpeä mahdollisimman korkealle ilman että kyseenomaista listaa tarvitsi rei'ittää, eikä keulan ulkonäkö mielestäni järkkynyt juuri yhtään.




Kyllä ne uudet vanteet vaan täytyisi hommata, ei tätä enää jaksa pahemmin katsella kun auto muuten alkaa miellyttää silmää, mutta vanteet ovat yhä murheenkryyni. Tästä puheen ollen, mikäli jollakulla on jäämässä ylimääräiseksi 18'' vanteita renkaineen Pohjois-Savon alueella, laittele yksityisviestiä.