Vanhoissa turboissa oli vvt vain pakonokassa, uudemmissa molemmissa.
Lukituksen lisäksi on tärkeää muistaa kääntää ja pitää vvt säätövara ohjeen mukaisesti tapissa ennen hihnan asennusta.
Ja muutenkin seurata niitä korjaamo ohjeita.
Kaikista tärkeintä on lopuksi pyörittää kone ympäri takaisin kampiakselin merkkiin ja sovittaa lukitustyökalulla että takaurat on edelleen linjassa. Jos ei ole niin uusiksi meni.
Sitten on vielä plussaa jos on saanut homman tehtyä oikein ja jakopään hihnapyörien merkitkin täsmää. Helpottaa kummasti seuraavaa hihnanvaihtajaa. Tuo ei ihan kaikilta aina onnistu.
lmeisesti juuri vvt pyörä aiheuttaa hämmennystä kun sen saa lukittua ihan mihin asentoon tahansa keskipultilla. Sitten sen hihnapyörässä on vielä soikeat reiät.
Omassa heitti edellisen sepän jäljiltä oikea jako takaurista muutaman asteen (liikevaran kääntö epäonnistunut) ja vvt hihnapyörän merkki puolikierrosta ja oli piirretty uusi merkki tussilla.
