Erittäin heikon käsijarrun kimppuun seuraavaksi. Ostin valmiiksi jarruhihnat Bilsusta ja talvirenkaiden vaihdon yhteydessä raapaisin levyt pois.
Osat olivatkin ihan uudenveroiset, vain säätöä vailla, kerrankin helppo juttu..Paitsi..
Vasemman puolen takarengas oli vaan neljällä pultilla kiinni, koska yhdestä reijästä puuttui kierteet. Nuo neljä jäljellä olevaa olivat jo pilanneet pultit, mutta navan kierteet sai vielä pelastettua tapilla. Pilalle menneen korjasin helicoililla, eipä uusi napakaan olisi niin kallis ollut mutta piti kokeilla jos se onnistuu. Ja onnistuihan se.
Käyttämättömät jarruosat vaihdoin pulttisettiin, kun olivat vielä saman hintaisetkin.
Vetokoukun pistoke oli ilmeisesti jonkinlaisen ulosajon takia ruttaantunut puskurin alle piiloon, eikä ollut käytettävissä.
Koukun taaempi pultti irti (katkesi pulttipyssyllä ampuessa) ja kiinnityspelti suoraksi. Pistoke sinänsä oli ehjä, joten se sai jäädä paikalleen.
Letkulämmitin tuli todettua kuolleeksi, joten uusi pitäisi hankkia ja vaihtaa ennen oikean talven tuloa.
Talvivanteina mukana tulleet rupiset Columbat.
Palaneen lampun merkkivalo jää käynnistyksen jälkeen palamaan, mutta sammuu kun jarruun hipaisee. Tähän ei vaikuttanut vaikka koukun johtosarjasta kokeilin irrottaa peräluukussa olevat pistokkeet. Ehkä kumminkin jarruvaloissa on eri tehoiset lamput?
Alavesiletku tiputteli nestettä, klemmarin kiristys ei auttanut. Letku irti ja huomasin syylärin putkessa olevan pienen putkensuuntaisen valutörsön. Hioin sen sileäksi ja pistin varmuudeksi 2 klemmaria. Nyt pitää.
Kojetaulun kytkimien ja nappien lamppuja vaihtelin muistaakseni 7 kpl. Tuhkakupin valo menasi mennä vaikeaksi, mutta tinaamalla siitä selvisi. Ulkoasu muuttui valojen myötä paremmaksi.
Edellisen omistajan keväällä hankkima Bilsun akku ei enää ollut ihan kelvollinen, parin päivän seisomisen jälkeen ei jaksanut käynnistyä. Uusi 70 Ah Varta paransi tilannetta merkittävästi.
Näihin aikoihin huomasin ABS- valon toimimattomuuden. Tätä kyselinkin tekniikkapuolella. Eli ABS toimii, mutta valo ei, syynä väärän mallinen mittaristo. Lamppu oli poistettu kiilumisen takia. Hankin uudemman mallin mittariston, joka on vielä kokeilematta.
Oikean etulokasuojan lommon sain vedettyä siedettäväksi Bilsun imukuppityökalulla, joka on tarkoitetu levyn/lasin nostoon.
Parempaan tulokseen ehkä pääsisi irrottamalla sisälokasuojan ja tuuppaamalla sisäpuolelta. Jäihän siihen vielä vekki, naarmut pahentavat vielä vaikutelmaa.
Kuvat on aina kivoja:

Edit: kirjoituskupruja korjattu