Herätellään tätäkin keskustelua vähän !
Asia koskee siis amazonin pyöränkulmia. Alunperinkään ei ole ollu kulmat kohdallaan liian hyvin (kesällä kun vaihdoin uudet nakit alle jotka olivat profiililtaan matalammat, ajeltiin lappiin etelästä lomailemaan, unohtui kokonaan että kulmat saattaisi muuttua tuossa, en kyllä uskonut että noin radikaalisti

niin, aurasi mukavasti uudet etupyörät (firestonet) täysin sileiksi, räteille asti osittain.) niin lapissa sitten käytin hätäratkaisuksi tutun kautta korjaamolla aurauksen säädättämässä. (Heitin sliksit taakse ja takanta hyvät kumit eteen niin päästiin kotiakin vielä ihme kyllä). Ajettavuus parani kyllä huomattavasti ja kuluminen loppui lähestulkoon, korjaaja sanoi myös jotta keskiraidetangon oikea nivel on romuna.
Ja asiaan. Tuossa vaihdoin nyt uudet nivelet molemmin puolin (tietysti unohdin ottaa mitan renkaista/vanteista) ja autosta tuli aivan holtiton ajaa, seilaa ja puoltaa vasempaan. Alunperinkin rattia ei saa booreilleen ollenkaan että olisi suorassa, sattuu boorit juuri väärin. (auto kaartaa vasempaan ratti suorassa)
Miten tuon saisi korjattua silleen että ratti jäisi suoraksi ja että pyöränkulmatkin olisi kondiksessa vielä. Kun olen koittanut hypyttää rattia booreilla eri asentoon ja ei jää suoraan. Ja kun tuo vasen etupyörä on kiinteästi simpukassa niin ei voi hienosäätää sieltä kauttakaan että ratti ja vasen etupyörä olisi hyvin synkassa. Voiko simpukasta jotekin tuota passata ?
Ja tämän lörpöttelyn jälkeen lopultakin siihen alkuperäiseen kysymykseen

Onko mitään konstia tietää että etupyörät ovat suorassa ja tuohon aurauskulman säätöön. Olen sitä säädellyt vaihdellut pienillä korjauksilla paljon muttei vaan löydy hyvää kulmaa ?! Säädettäväksi pitäisi kai viedä mutta ei viitsisi kun alla on sen verran hurja rengastus tällä hetkellä. Tai vaikuttaako tuo auton etu/takakenon muuttuminen kuinka radikaalisti kulmiin ?