KL-varaosat  Race.fi

S60 -01 integroitu akkulaturi

  • 2 Vastauksia
  • 880 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1390
  • Hi Tech, Low Life
S60 -01 integroitu akkulaturi
« : 07.01.2021, 22:00:49 »
Alkaa olla sen verran harvakseltaan ajossa emännän S60 että integroitu akkulaturi alkaa kiinnostaa. Yksi akku jo juuri uusittu, edellisessä  audissa niitä tyhjeni ja hajosi parikin..

Piuhasysteeminä on muut  vermeet calixin ja ilmeisesti tuo laitetaan kiinni konehuoneeseen virtapiuha apusyöttöpisteeseen ja johto sulakkeella sekä maadoitus runkoon.

On ctech jolla myös ladattu mutta hankalampaa, saabissa vuosia ollut vanha calix ja käytännössä verraten paljon helpompaa paremmin suojatullakin yhden piuhan kiinnilaitolla touhuta.

Jollain kokemuksia calixin eri tehoversioista tai vinkkejä kiinnityspaikasta/kytkennästä niin otetaan mielellään vastaan. Joululahjaksi saatu motonetin 50€ lahjakortti niin tarvitse niin paljoa omia varoja investoida.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2021, 22:03:08 kirjoittanut kupari s40 »
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1390
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S60 -01 integroitu akkulaturi
« Vastaus #1 : 07.01.2021, 23:31:57 »
Tilasin calixin 5A laturin 119€ + posti 4,90€ yht 123,90€ Kärkkäiseltä.
Asennussarjaan mm jakokappale + 0,5m sekä 1m johdot sekä lukituskappaleita löytyy omasta takaa tallista. Noilla jakokappaleilla näyttää hinta irtona olevan 22€ > ja jatkojohdoilla 1-1,5m siinä 25€ kieppeillä.

Katsella kun ensiviikolla postiin tulee mihin ja miten asentaisi kiinni.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1390
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S60 -01 integroitu akkulaturi
« Vastaus #2 : 12.01.2021, 02:40:40 »
1,5h -12 pakkasessa taskulampun valossa meni yhdellä kahvi- ja parilla tupakkitauolla.

Laturi mahtui pystyynkin kiinni ilmaputsarinkotelon alaosaan kahdella läpipultilla. Pistokkeelta ensin kaapeli siirretty tulemaan laturille ja laturilta lopuille laitteille lähtee eteenpäin
Helppo ottaa säteily- ja sisälämmittimien lähtevä johto esim kesällä laturista irti niin vain laturi toiminnassa jis haluaa vain ladata..

Maajohto sulakerasian päässä olevaan valmiiseen maadoituspaikkaan, siinä on valimiina jo kolme maadoitusta pulttien alla.

Virran pieni liitin vaihdettu isompaan 8mm reikäiseen ja toisella 8mm mutterilla väliin kiinni apuvirtapaikkaan.

Isoin homma oli nostaa autoa ja irrotella pohjapanssaria reunasta roikkumaan niin pääsi pistokekaapelin välipäähän kiinni, kaapelin johtotötsähän tässä on puskurin sivussa. Reitit alapuolelta katsoen suht helppo löytää, sai hyvin palkkiin nippareilla kiinni eikä ota vetariin tai raidetankoon kiinni pyöriä käännellessä.
Ilmanputsarin kopan ja suodatitimen otti pois niin sai porattua reiät ja läpipultit koteloon kiinni.

Laturi + 1m jatkokaapeli ,1 kaapelin kiinnitysklipsi, 6 nipparia, laturin kiinnitys (noiden kokoa en muista) 2 sopivan pitkää pulttia, 2 rikkaa laturinpuolelle ja 2 mutteria, virtajohto 8mm reikäpää + 8mm mutteri kaikki mitä tarvitsi.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Samppasport  Futurez