Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Hermot menee takaoviin

• 169 Vastauksia
  • 44722 Lukukerrat

T-Row ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • V90 T6 AWD Long Range Plus Dark
Vs: Hermot menee takaoviin
« Vastaus #150 : 16.12.2025, 15:21:12 »
Mun tekisi mieli väittää, että nämä on kaksi eri ongelmaa. "Alkuperäinen" lukko ongelma koski takaovia ja myös heti alkupään autoja ja niissä ei ole yleensä mitään ongelmaa etuovissa. Siitä johtuu tämä topicin nimikin. Sitten jotain tapahtui tehtaalla ja tuli tuo sinullakin oleva ongelma joka on pahempi ja koskee tosiaan kaikkia ovia ja yleisempi x60 malleissa.

Poissa Niclashki

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #151 : 16.12.2025, 15:41:54 »
Mun tekisi mieli väittää, että nämä on kaksi eri ongelmaa. "Alkuperäinen" lukko ongelma koski takaovia ja myös heti alkupään autoja ja niissä ei ole yleensä mitään ongelmaa etuovissa. Siitä johtuu tämä topicin nimikin. Sitten jotain tapahtui tehtaalla ja tuli tuo sinullakin oleva ongelma joka on pahempi ja koskee tosiaan kaikkia ovia ja yleisempi x60 malleissa.

Mulla on nyt 20/21 tuo V90 ja kyllä siinä apukuskin etuovikin kerran jo temppuili, mutta silloin olikin ollut useamman päivän kunnon vesikeli ja tuli kerralla melkein -20 pakkaset. Avautui vain sisältä ja sen jälkeen ei mennyt ns. lukkoon. Mutta kun pakkanen laski, niin alkoi toimia. Mutta takaovet on ihan toivottomat, yli -8 kun on niin ne on joka kerta jumissa.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
« Vastaus #152 : 16.12.2025, 16:49:29 »
Mulla on nyt 20/21 tuo V90 ja kyllä siinä apukuskin etuovikin kerran jo temppuili, mutta silloin olikin ollut useamman päivän kunnon vesikeli ja tuli kerralla melkein -20 pakkaset. Avautui vain sisältä ja sen jälkeen ei mennyt ns. lukkoon. Mutta kun pakkanen laski, niin alkoi toimia. Mutta takaovet on ihan toivottomat, yli -8 kun on niin ne on joka kerta jumissa.
Niin justiin. Mulla ei ole tosiaan etuovet takunneet, mutta takaovet sitten ennen vaihtoa varmaan justiin jostain -5 jälkeen nalkissa. Tässä uudessa ei ole ollut vielä mitään, muttei täällä E-P:lla ole ollut vielä -8 kylmempää.

Poissa hessu80

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
« Vastaus #153 : 16.12.2025, 16:59:17 »
Joskus ihmettelin kanssa tuota, että onko suurin osa autojaan lämpimässä pitäviä tai lapsettomia jotka ei käytä takaovia, kun niin monessa ne on vaihtamatta. Itselläkin 2 aiempaa oli ekan omistajan jäljiltä ja molemmissa oli vaihto tekemättä.
Kaksi teini-ikäistä löytyy ja työlaukun heitän aamuin illoin takapenkin jalkotilaan. Mutta kyllä, lämmin (+15...20 asteinen) talli löytyy myös, missä auto viettää yönsä. Omat takaoviongelmat ovat ilmenneet juurikin niin, että on oltu pidempään poissa kotoa. Ja silloinkin siten, että takaovi ei pysy avaamisen jälkeen enää kiinni. Siinä sitä ovea sitten köytellään turvavöillä ja sidontaliinoilla kiinni, jotta uskaltaa jatkaa matkaa lapset takapenkillä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa volvoandy

• Grand Luxe
  • **
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
« Vastaus #154 : 16.12.2025, 17:28:28 »
Meillä oli aiemmassa V90CC:ssä tehtaan takuuseen Ruoåttisa korjattu ovien lukkoja yms ja niistä oli kaikki kuititkin tallella jne, mutta nykyisessä
XC60:ssa ei ole ollut lukkojen ja (taka)ovien kanssa mitään. Ite olen suihkutellut ovien tiivistekumeihin silikoonia jne, mutta ei liene vaikutusta
tämän viestiketjun lukko-ongelmiin? Aseöljyä kans käyttänyt noissa lukoissa ja meillä on kans lämmin talli eli +5-10C on talvisinkin eli liekö tuo
sitten osittain syynä ettei ole ollut noita lukkojen (jäätymis)ongelmia juuri lainkaan. :(
1. XC60 T8 TE MY2020 140tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Continental Vikingcontact 8 kitkarenkaat.
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
« Vastaus #155 : 16.12.2025, 17:29:42 »
Kaksi teini-ikäistä löytyy ja työlaukun heitän aamuin illoin takapenkin jalkotilaan. Mutta kyllä, lämmin (+15...20 asteinen) talli löytyy myös, missä auto viettää yönsä. Omat takaoviongelmat ovat ilmenneet juurikin niin, että on oltu pidempään poissa kotoa. Ja silloinkin siten, että takaovi ei pysy avaamisen jälkeen enää kiinni. Siinä sitä ovea sitten köytellään turvavöillä ja sidontaliinoilla kiinni, jotta uskaltaa jatkaa matkaa lapset takapenkillä.
Joo näin olen tuon pähkäillyt, koska miksi kukaan jättäisi takuun alaisesta autosta ne vaihtamatta. Minä olen saanut tuossa tilanteessa oven kiinni niin, että sitä pitää kädellä kiinni asennossa ja samalla laittaa kaukosäätimestä ovet lukkoon. Tuon jälkeen se on sitten ollut kiinni ja pysynyt kiinni kunnes on sulanut.

Poissa HomBre

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #156 : 16.12.2025, 20:36:32 »
Onhan nämä Volvon lukot täysi vitsi. Ollut monia autoja ennen Volvoja ja niissä jäätymiset on yhden käden sormilla laskettavissa.
Edelliseen Volvoon, V60 T6 2021 vaihdettiin kaikki lukot goodwillinä, sen jälkeen pelasi kaksi talvea kunnes vaihdoin tähän nykyiseen V90 2023. Ja tässä... Nyt kun ensimmäiset parin asteen pakkaset etelässä niin kuskin ovi jo kolme kertaa jäässä. Aukeaa sisältä mutta ei ulkoa. Tämäkin jo sen kokoinen auto että pungertaminen avaamaan repsikan puolelta on jo suoritus.
Emännän edelliseen saman vuotiseen V60 2021 (hänen edellinen V90 D3 2017 teki samaa, ei vaihdettu lukkoja koska oli sen verran tyyristä) vaihdettiin myös lukot goodwillinä jonka jälkeen ongelmat kaikkosivat. Nyt hänellä on Polestar 2 jossa samoja ongelmia varsinkin takaluukun kanssa.

Nyt herääkin kysymys, oletan että tässä omassa V90 on jo viimeisimmän generaation lukot. Vai onko? Olen ymmärtänyt että niitä on 3 generaatiota yhteensä tällä hetkellä SPA alustoilla?

Onneksi on Autosalpa takuu joka SAA korvata uuden lukon jos jatkaa temppuilua.

Eihän tämä jäätyminen olisi ongelma mutta kun saat auki ei välttämättä mene kiinni. Ja jos ei esim takaovi aukea ja on jäässä niin voi "aueta" kesken moottoritien varoituksineen..

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
« Vastaus #157 : 16.12.2025, 21:02:36 »
Siinä käsityksessä olen itsekkin, että 3 eri generaatiota löytyy. Ei kyllä mitään hajua mistä lähtien ovat käyttäneet niitä viimeisiä malleja.

Poissa HomBre

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #158 : 16.12.2025, 21:04:26 »
Siinä käsityksessä olen itsekkin, että 3 eri generaatiota löytyy. Ei kyllä mitään hajua mistä lähtien ovat käyttäneet niitä viimeisiä malleja.

Entiseen V60 vaihdettiin talvella 23-24 lukot. Ja silloin jäin ymmärrykseen että ovat uusimmat eli GEN3set.

Poissa Beagle

• Grand Luxe Touring
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
« Vastaus #159 : 16.12.2025, 21:24:58 »
Minä olen nyt laittanut parin viikon välein x1r PSL rasvaa yläpultista sisään. On ollut toimivaa, ei ole ollut lukot jäässä.

Uskomatonta on minusta se ettei lukot ja se kuuluisa egr putki mene mihinkään takaisinkutsun piiriin, vaikka kaikissa on samat ongelmat.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
« Vastaus #160 : 16.12.2025, 21:30:29 »
Entiseen V60 vaihdettiin talvella 23-24 lukot. Ja silloin jäin ymmärrykseen että ovat uusimmat eli GEN3set.

Mulle vaihdettiin ne jo 21-22 talvena, tai näin oletan, koska siihen V90 vaihdettiin ne kaksi kertaa ja viimeiset oli tyystin erilaiset kuin aiemmat. Ei tosiaan tietoa, että mistä lähtien niitä olisi uusiin laitettu. 

Poissa Modifier

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
« Vastaus #161 : 16.12.2025, 21:39:31 »
Minä olen nyt laittanut parin viikon välein x1r PSL rasvaa yläpultista sisään. On ollut toimivaa, ei ole ollut lukot jäässä.

Uskomatonta on minusta se ettei lukot ja se kuuluisa egr putki mene mihinkään takaisinkutsun piiriin, vaikka kaikissa on samat ongelmat.

Mikäs tämä egr juttu on ?
Viimeisissä V70 malleissa joissa oli sama VEA kone sai takaisin kutsun, eikö ekat spa alustaiset sitä saaneet ?

Poissa Beagle

• Grand Luxe Touring
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
« Vastaus #162 : 16.12.2025, 22:39:08 »
Siis se egr putki murtuu laipastaan koneen takaa, juotettu alunperin huonosti kiinni laippaan ja hitsaus ratkeaa. Uusi putki valmistettu vahvemmin. Hinta 145e sisältäen tiivisteet.

Ensioireena pakokaasun haju kabiinissa. Pahimmillaan rikkoo viereisen vesiletkun.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Ribbe

• Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
« Vastaus #163 : tänään kello 09:59:11 »
Itselläkin nykyisessä ekaa kertaa etuovet jäätyi. Myös takaovet ekaa kertaa jumittui. Sitä ovat tehneet ettei ovi mene kiinni kun aukaisee. Kuten kirjoitin niin edelliseen S90 vaihdettiin 5kpl näitä uusimpia lukkoja. Takaoviin kaksi kertaa ja kerran kuskin oveen.

Ilman tuota oma S90 olisi täydellinen talviauto kun molemmissa ollut mm. lämmitettävä tuulilasi, en ole osannut aikaisemmin edes kaivata sitä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla laatikkovika

• Turbo+
  • Global alligator
« Vastaus #164 : tänään kello 14:22:50 »
Tässä kun vain hermoillaan takaovista tai kaikista eikä sinällään eritellä automallia niin pitää todeta että mitään ongelmia ai ole -99 ja -01 ja 02 mallin autoissa.
Senkun avaa ja sulkee. V:>

Ei taida kiinalaiset osata lukkoakaan tehdä vai missä lie valmistettu.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001 talviunilla, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint, nopeempi kuin T5 ;)

KL-varaosat  Race.fi