Päätin tässä eräänä kylmänä päivänä käydä mittailemassa infrapunamittarilla moottorin lämpötilaa, kun moottorinlämmitin ollut päällä yön ylitse. Mittailin monesta kohdasta moottoria ylhäältä ja alemaa mihin yletyin, niin lämpötila oli noin -10c. Mittaushetkellä todellinen ulkolämpötila noin -6c - -8c. Yksi kylmimmistä kohdista moottorissa oli venttiilikoppa. Luulisi, että edes vähän lämpöisempi olisi, tuossahan on käsitykseni mukaan sellainen letkussa kiinni oleva lämmitin. Jotenkin odotin, että edes vähän lämpöisempi olisi, mutta osoitin mihin tahansa mittarilla moottoritilassa, niin aina yhtä kylmiä lukemia. Noiden alumiini-lohkoisten pitäisi johtaa lämpöä hyvin käsittääkseni. Harraste-Volvossanikin lämpiää venttiilikoppa (ja koko moottori) lähes kuumaksi kun käytetään moottorinlämmitintä. Olisikohan niin ikävästi, että moottorinlämmitin on rikki minun uudemmassa Volvossa. Sisätilanlämmitin tuntuu toimivan ihan ok. Harmittaa vaan kun moottorinlämmityksen idea on säästää moottoria, ja silti näin kylmänä pysyy kone.