Seosmittari asennettu, semmosella rumalla tarvikemittaritelineellä on nyt kojiksessa kiinni väliaikaisesti. On kyllä pätevä kapistus, sen mukaan seokset onkin nyt aikalailla ok kaikissa tilanteissa. Volttimittari siinä on näköjään myös samassa, tyhjäkäynnillä näyttäs olevan noin kymmenen voltin pinnassa jännite, kierroksilla nousee normaaliin 13,5 volttiin... Pitänee laittaa uus laturi, tuota nykyistä en jaksa purkaa enää ~kymmenettä kertaa. Tämmönen ois mielessä laittaa
http://www.ikh.fi/fi/laturi-70a-valmet-ford-17mm-akseli-st0215 , samanlainen oli Mercuryssäkin ja hyvin pelas

Volvohan on kuulemma traktori ilman nostolaitteita.
Viime viikolla piti ekaa kertaa tälle kesälle ihan korjatakin Volvoa, rupes kardaani jytistelemään, meinasin että ristinivel tai tukikumi on hajalla. No ryömin sitten auton alle tarkastelemaan tilannetta, lootan ja kardaanin laipan väliset pultit kaikki löysällä

Aika jännä... No kiristelin ne lukitteen kanssa kiinni, saapi nähdä kestääkö. Kardaani ole ollut irtikään muutamaan vuoteen, tiiä häntä mikä on löysytellyt.
Konttia rupesin siistimään. Pohjalle tuli ensin leikeltyä vaneri pahvimallin avulla, sitten rupesin vääntämään vanerista subbarikoteloa tuonne kontin poskeen. Julkisivu ja lokaria myötäilevä "seinä" tulee lasikuidusta, aikalailla samalla taktiikalla kun keskikonsoli ja kick-panelit tuli tehtyä aikaisemmin. Kontin verhoilu mustalla keinonahalla ja huovalla sitten kun kaikki on valmista, pohjalevyä en viitsinyt vielä verhoilla kun tulee vielä hartsin kanssa läträiltyä koteloa tehdessä, siinä se sotkeentuisi kuitenkin. Imgurin testailua kuvien uppailuissa, pitäs kuulemma olla ok:

Vanhan kuormalavan pistin lihoiksi ja askartelin konttiin romulaatikon, jossa on kätevä kuljetella esim. bensakanisteria kun ei pääse kaatumaan (tulee tankkailtua Venäjällä). Muutenkin kätevämpi kuljetella siinä vähän paskasempia työkaluja, ei sitten sotke kaikkea muuta kontissa olevaa törkyä ja tulevia kontin verhoiluja. Toki kaupat on täynnä kaikenlaisia muovilaatikoita, mutta eihän nyt semmosia...


Vararengastakin tuunasin, latoin keskikapselin ja aikaisemmin kaatikselta dyykkaamani kromikehän paikalleen. Pitäisi vielä maalata vanne mustaksi. Vararenkaan taakse kontin sivuposkeen olisi ajatus tehdä laatikko, johon sopisi esim. hinausköysi, sammutin, starttikaapelit, työkalut yms. semmoset mitä nyt tulee aina kuljeteltua mukana. Sais vähän paremmin piiloon sinne, rumasti irvottaa tuolta renkaan takaa nyt.
Onko kukaan viritellyt Amazonin kontin luukkuun kaasujousia? Omassa ei tahdo kestää luukku auki, ikävältä tuntuu kun konttia askarrellessa pamahtaa kontin lukitus-säppi selkään
