Tuo lehtijuttu onkin jo ennestään tuttu Volvolandian puolelta, sinnekin sen choppaustopikin joskus tein

Itsellänikin olisi tarkoitus tiputtaa kattoa juurikin noin pilareita kallistelemalla, kattoa jatkamatta. B-pilaritkin haluaisin noin samalla tavalla etukenoon. Katsastusasemalta kysyin noista a-pilareista, että saako tehdä tuon lehtijutun tapaan, että pintapelteihin halkaisu ja pilarin sisällä oleva vahvistepelti sitten taivutellaan raa'alla voimalla sopivaan asentoon. Vastaus kuitenkin oli, että ei saa tehdä, heikentää tolppia. Hitsattava siis.
Joo, jonkinlaiset apuvälineet on varmasti tarpeen edellä mainitun lattaraudan lisäksi. Semmostakin mietin, että vaikka kierretangosta tekisi jonkinlaiset korkeudensäätösysteemit katon jokaiseen nurkkaan, että saa tarkkaan haettua katolle oikean korkeuden ja asennon. Lasit tuottanee migreenin taas omalta osaltaan, tuulilasin saa leikattua alkuperäisestä ja takalasia ei tarvii muokkailla ollenkaan, koska tulis orkkislasi kallistettuna. Takasivulasien pitäs olla suht helpot, muokkailee niitä alkuperäisiä karmeja sopivan muotoisiksi, ja laminoidusta lasista leikkelee käypäset lasit niihin. Etusivulasit varmaan ois kaikista hankalimmat, koska b-pilarit kallistettuna lasinkin takasivun kulma muuttuu, ja näinollen lasin alhaalla ollessa se ei osu enää uraansa. Muutenkin nuo aukeavat lasit vähän hankalammat, muiden kokemuksia lukeneena ei kuulemma laminoitu lasi kestä noissa avattavissa laseissa, lähtee halkeilemaan reunoistaan. Karkaistuhan se olisi paras, mutta tekeekö kukaan enää tilauksesta?
Toisihan tuo toki muitakin mukavia juttuja tullessaan, kuten kattoverhoilu, tiivisteet yms. mutta ne nyt ois jokatapauksessa menossa muutenkin uusiksi huonon kuntonsa vuoksi
