Autoracing  KL-varaosat

S80 vm.01 2.4T Automaatti

  • 13 Vastauksia
  • 2714 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
S80 vm.01 2.4T Automaatti
« : 06.03.2021, 13:57:06 »
Ja onkhelmaa pukkaa lisempää, eilen vaihdettu tukkeutunut sisäkenno mutta ei tunnu tulevan tupaan kuin lehmän hönkäystä. Kysymys kennon vieressä olevat vivut ovat kennonläpi virtaavan ilman läppiensäätövivut? missä/mikä on tankojen MAX. asento silloin kun lämmönsäätö on säädetty kuumimmalle asennolle kuva ois kova sana niin vois verrata omaan. Kennoa vaihdettaessa tangot ei kumminkaan edessä olleet.

EDIT:

Tämmösiä koodeja on muistissa

ECM = Engine Control Module
AUM = Audio Module
CEM = Central Electronic Module
DDM = Driver Door Module
CCM = Climate Control Module
PDM = Passenger Door Module
REM = Rear Electronics Module
SWM = Steering Wheel Module
UEM = Upper Electronic Module

Hälyttimen sireenin akku on kaput ei tuu ääntä. ( AUM vikaan )
Vänkärinpuolen lampunsäätö on mykkänä, meni kovilla pakkasilla. ( REM )
Lukkojen värkkyy johtuu todennäköisesti johdoista. ( PDM, DDM ja UEM )

SWM vika kummastuttaa kun ratissa olevat nappulat toimii kaikki ja törrä soi kun painaa nappulasta.
CCM vika voi olla se lämpösatiainen siinä ite paneelissa.
AUM viittaa radioon ja se toimii kaikin puolin tosin en ole C-kasetti puolta kokeillu.
REM mitä tähän alueeseen kuuluu? Jaahas alustan mukaan säätää xenobit mutta mulla niitä ei ole normi H7 lamput mutta kontin sisävalo prakaa välillä kuskin puolella.
CEM Luulisin tähän olevan ongelma kun valokatkaisin oli sökö ja mittari taulu pimeänä mutta uusi vaihdettu, EI samalla osa numerolla mutta etu ja taka sumuvalot, korkeuden ja himmennys oli vanhassa ja samat on nyt tässä uudessa varaosassa. Pitääkö tämä opettaa tolle autolle että on varaosa ?  :-[
ECM sama. Tällä hetkellä ei ole vikaa päällä eikä valo loista mittaritaulussa. Kiinan ELM:llä nollattu koodit. Ainoa koodi mitä antaa ulos kun tulee päälle on 0422.

« Viimeksi muokattu: 06.03.2021, 15:31:58 kirjoittanut Juupeli »

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5525
  • Volvo V70
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #1 : 06.03.2021, 15:12:04 »
Jos akun jännite on päässyt käymään alhaalla, niin silloin tulee vikakoodeja..

Kunnollisella vikakoodinlukijalla järjestelmän nollaus ja jos joku koodi on aktiivinen, niin se jää muistiin.
(Akun kengän irroitus ei taida poistaa kuin radion kanavat radion muistista.)
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #2 : 06.03.2021, 15:25:47 »
Jos akun jännite on päässyt käymään alhaalla, niin silloin tulee vikakoodeja..

Kunnollisella vikakoodinlukijalla järjestelmän nollaus ja jos joku koodi on aktiivinen, niin se jää muistiin.
(Akun kengän irroitus ei taida poistaa kuin radion kanavat radion muistista.)

Juu oli tosi pasha akku ja vaihdoin uuteen pari viikkoa sitten. Kunnollisella vikakoodilukijalla et varmaan tarkoita noita motonetin lukijoita vaan ihan korjaamon lukijoita ? Ei ihan viittis WETTERILLE mennä nehän ryöstää kaikki hilutkin taskuista.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2021, 15:27:28 kirjoittanut Juupeli »

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5525
  • Volvo V70
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #3 : 06.03.2021, 15:35:48 »
Esimerkiksi tälläinen lukija, jolla pitäsi päästä lukemaan kaikki yksiköt:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/493150/Quicklyns-T75-Professional-VOLVO-kaikki-jarjestelmat-20012008--geneeriset-OBD2-Moottorikoodit

Volvohan on kranttu tuosta lukijasta eikä varmaan päästä kaikilla torgue tms. malleilla lukemaan kaikkia yksiköitä.

Kyllä tuollaisella monimerkkikorjaamollakin on käytössä testerit, ettei tarvitse mennä Wetterin tiskille..
« Viimeksi muokattu: 06.03.2021, 15:37:41 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #4 : 06.03.2021, 15:39:31 »
Esimerkiksi tälläinen lukija, jolla pitäsi päästä lukemaan kaikki yksiköt:
https://m.motonet.fi/fi/tuote/493150/Quicklyns-T75-Professional-VOLVO-kaikki-jarjestelmat-20012008--geneeriset-OBD2-Moottorikoodit

Volvohan on kranttu tuosta lukijasta eikä varmaan päästä kaikilla torgue tms. malleilla lukemaan kaikkia yksiköitä.

Kyllä tuollaisella monimerkkikorjaamollakin on käytössä testerit, ettei tarvitse mennä Wetterin tiskille..

Onko sulla kokemusta tuosta scannerista ja sen toimivuudesta ?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5525
  • Volvo V70
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #5 : 06.03.2021, 15:51:12 »
Onko sulla kokemusta tuosta scannerista ja sen toimivuudesta ?

Ei omakohtaista kokemusta, mutta kannattaa lueskella tuota vikakoodi/testeri-topiccia..

Tuossa vielä muutama selvennys nuista yksiköistä:
ECM = Engine Control Module            Moottorinohjainlaite
AUM = Audio Module/Audio               Radio-moduuli
CEM = Central Electronic Module       Keskus-eletroniikkayksikkö kojelaudan sisällä kuskin jalkatilan yläpuolella
DDM = Driver Door Module                Kuskin ovimoduuli ovessa
CCM = Climate Control Module          Lämmitys/ilmastointi-yksikkö kojelaudassa
PDM = Passenger Door Module          Apukuskin ovimoduuli ovessa
REM = Rear Electronics Module         Takapään ohjainyksikkö tavaratilassa
SWM = Steering Wheel Module          Ohjauspyörän ohjainyksikkö ohjauspyörän alla
UEM = Upper Electronic Module         Sisävalojen ohjainlaite
« Viimeksi muokattu: 06.03.2021, 17:02:01 kirjoittanut anssi68 »
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #6 : 06.03.2021, 15:52:51 »
Itsellä ollu muutaman kuukauden icarsoft i906 vikakoodin lukija ja toiminut hyvin V70 mk2 ja  V70 mk3. Pääsee kiinni kaikkiin ohjausyksiköihin. On kyllä maksanut itsensä moneen kertaan  :)
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5525
  • Volvo V70
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #7 : 06.03.2021, 15:53:35 »
Itsellä ollu muutaman kuukauden icarsoft i906 vikakoodin lukija ja toiminut hyvin V70 mk2 ja  V70 mk3. Pääsee kiinni kaikkiin ohjausyksiköihin. On kyllä maksanut itsensä moneen kertaan  :)

Tuokin toimii näissä malleissa  :)
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #8 : 06.03.2021, 15:59:08 »
Tuokin toimii näissä malleissa  :)
P> ja eikun hakemaan

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #9 : 06.03.2021, 19:19:50 »
Voi pöllönsilmä tolla vehkeellä katoin vikakoodit ilmoittaa taulussa jarruvika ja eipä yritä edes tulille.

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3031
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #10 : 06.03.2021, 20:26:27 »
En tiedä millä paikkakunnalla vaikutat mutta jos lähettyviltä löytyy vida niin sillä koodit lukuun, ei tarvi arpoa koodeja. Itse käytän tuota vidaa ja vdashiä varsinais-suomen alueella.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 806
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #11 : 06.03.2021, 20:39:13 »
En tiedä millä paikkakunnalla vaikutat mutta jos lähettyviltä löytyy vida niin sillä koodit lukuun, ei tarvi arpoa koodeja. Itse käytän tuota vidaa ja vdashiä varsinais-suomen alueella.

Ketjun aloittajan kannattaisi laittaa mistä päin on, foorumin kautta saattaisi löytyä auttamishaluinen Volvoon sopivan vikakoodinlukijan omistaja.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #12 : 06.03.2021, 22:43:51 »
Ketjun aloittajan kannattaisi laittaa mistä päin on, foorumin kautta saattaisi löytyä auttamishaluinen Volvoon sopivan vikakoodinlukijan omistaja.
En tiedä millä paikkakunnalla vaikutat mutta jos lähettyviltä löytyy vida niin sillä koodit lukuun, ei tarvi arpoa koodeja. Itse käytän tuota vidaa ja vdashiä varsinais-suomen alueella.

Juu lisäsin paikkakunnan. En tiedä mitä oikein tapahtui mutta käytin avaimen pois virtalukosta ja kun laitoin avaimen takaisin paikoilleen ei herjannut jarrujärjestelmää ja kepin vieressä alkoi palamaan valo joka kertoo mikä vaihde on päällä ja auto pärähti käymään.

Poissa Juupeli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 vm.01 2.4T Automaatti
« Vastaus #13 : 10.03.2021, 20:02:44 »
Onko kellään tässä Kemi - Tornio alueella tuota vDash ohjelmaa ja Diceä? pitäs mulkasta mikä vaivaa tuota Climate Controllia kun kuulostaa siltä että ilmanvirtaus ailahtelee ja kuulostas että liikuttelee jotain läppämoottoria.

 

KL-varaosat  Race.fi